/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Diktere til Microsoft office
Fra : Tabbert2003
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 21-12-03 15:24

Håber, at der er nogle der kan hjælpe mig.
Findes der nogle programmer, der gør det muligt at diktere et brev til Word, eller Power Point.
PÅ DANSK.
Jeg ved, at det findes på den amerikanske version.
Hvis der er nogle, der kan hjælpe mig med dette problem, vil jeg blive meget glad.

Hilsen
Tabbert2003.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 17:18

Helt klart nej. Ærgelig nok, sikke meget tid vi kunne spare på tasteturet.
Der er produktudvikling i gang, men problemet er ikke så meget det tekniske. Programmerne lærer at genkende stemmer, problemer er omkostningerne. Programmerne bliver så dyre, at ingen vil købe. ENDNU.
Jeg er sikker, som med alle mulige andre ting, at det vinder indpas. Vent et par år endnu, så er programmerne rede, billige, og også på dansk. Bare se på OCR trace programmer, de første på dansk kostede 12-13.000 kr.
Jeg kan huske, da internettet startede, mange sagde, ja ja det er en modedille for de rige, med se bare hvad der er sket. Ligeledes kan du se med alt andet, mobiltelefoner (jeg har haft en model til 35.000 kr.), pcér og alt andet elektronik og for den sags skyld software.

mvh
jms

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-12-03 19:54

Jeg abonnerede på spørgsmålet i håb om der var en løsning, men desværre tror jeg jms har ret, jeg har ihvertilfald heller ikke hørt om en dansk løsning!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-01-04 19:20

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Kommentar
Fra : Tabbert2003

Dato : 05-01-04 21:21

Da jeg har været på ferie og derefter syg, har jeg ikke haft mulighed, for at tjekke indlægget.
Men jeg vil lade indlægget køre lidt endnu.
Jeg kan ikke tro, at der ikke eksisterer et eller andet program, eller tilbehør som ikke kan bruges og at man virkelig skal have fat i den Amerikanske version af Office.
Der findes ellers alt andet til PC-er og alt muligt andet.

mvh
Tabbert2003

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-01-04 00:14

Jeg tror du skal lade den køre et par år endnu så!

Kommentar
Fra : moest

Dato : 27-01-04 09:27

Hejsa
Det eneste jeg har stødt på som virkede rimeligt er "Dragon naturallyspeaking"
Det er desværre på engelsk. Det er fra firmaet scansoft som også laver omnipage pro (tekstgenkendelse)
http://www.digitalriver.com/dr/v2/ec_MAIN.Entry10?SP=10024&PN=16&V1=39812&xid=19198&DSP=&CUR=840&PGRP=0&CACHE_ID=0