/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Elcykler
Fra : Katka
Vist : 946 gange
90 point
Dato : 12-03-02 21:57

Jeg tænker på at købe en elcykel, er der nogle som kan fortælle mig om deres
erfaringer med sådan en.

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 18:06

"Katka" <Katka.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:FOtj8.13$6x6.1365@news000.worldonline.dk...
> Jeg tænker på at købe en elcykel, er der nogle som kan fortælle mig om
> deres
> erfaringer med sådan en.

Jeg ville kun købe sådan en hvis den var absolut uundværlig for mig.

Jeg skriver dette på baggrund af mit forbrug af opladelige batterier. 1000
opladninger skulle de kunne holde til, ifølge deres egen oplysninger, disse
opladelige batterier til mobiltelefoner, håndlamper m.m.

Jeg tvivler på, at de kan klare 300. Det er min erfaring. Andre kan have
andre erfaringer.

Husk et batteri bliver også slidt, selv om det ikke bliver brugt.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 14-03-02 21:27

Tak for oplysningen er(DK- Esbjerg). Vil du fortælle mig hvad fabrikat elcyklen er
og hvad den koster?
Venligst Katka

Kommentar
Fra : VisitorLuffe

Dato : 03-05-02 13:04

Hej
det er en kæmpe god ide den er kanon sjov og cykle på jeg har selv en aprilla.....

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 03-05-02 22:26

Hej VisitorLuffe
Kunne du fortælle mig lidt mere om din cykel, pris, og hvorlænge du har haft den.
Hvordan fungerer batterierne?
Venligst Katka

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 10-05-02 19:51

De er for dyre 7.000 - 12.000 for en elcykel, så hellere købe en knallert (selvom de nu er afsløret som værende meget forurenende). Jeg prøvede en for et år siden, det var en meget sjov fornemmelse, men prisen er for høj.
En af mine tidligere naboer havde en (hans jeg prøvede), jeg tror han kørte på den 6 måneder - så så jeg ham ikke på den siden. Om det var pågrund af fejl/mangler eller fordi den ikke var komfortabel fandt jeg egentlig aldrig ud af.

I følge denne artikkel kan de ikke køre ret hurtige (hjælper kun til og med 24km/t, hvilket nok gøre dem mest ideel for folk over 60):
http://www.dcf.dk/cyklist/cyk19906/1990605f.htm

Accepteret svar
Fra : jensromme

Modtaget 45 point
Dato : 03-08-03 18:27

Jeg købte en "Oxygen" i Italien, den holdt ikke i tre måneder og var hele tiden upålidelig både i elektronikken og mekanikken. Heldigvis var den bygget op over en udmærket en udmærket 6-gears "Attala" citybike som så køreer videre på som almindelig pedaltramper. Et dyrt bekendskab!

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 04-08-03 20:59

Hej jensromme, tak for dit bidrag. Jeg har hellerikke købt en elcykel endnu. Jeg syntes det virker som om det kan blive et dyrt bekendtskab.
Hilsen Katka

Godkendelse af svar
Fra : Katka

Dato : 26-12-06 21:06

Tak for svaret jensromme.