/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
efterlysning Lydia Rasmine Elisabet Lovi~
Fra : 2601
Vist : 1592 gange
463 point
Dato : 21-12-03 12:03

Er der nogle der ved hvor Lydia Rasmine Elisabet Lovise Lasen født 17 nov
1818, Ebeltoft sogn i Mols herred, Randers amt, og gift 07 apr 1847 i
Karlebo Kirke, Karlebo sogn i Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt med
Waldemar Engelsted. Hun skulle være død 24 juli 1867, MEN HVOR???
Jeg har søgt i Karlebo, Hørsholm Sogne, men kan ikke finde hende. Er der
nogle der hved hvor hun er begravet?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-03 12:41

Hed hun ikke Lassen med dobbelt s ?
se her:
(måske din egen hjemmeside)
"
b. 1818
d. 1867
Gender: Female
Parents:
Father: Lassen, Adam Frederik Alex
Mother: Gottschalck, Eleonore Sophie
---
http://www.jensg-family.dk/family/f_13e2.html#1
"
Svend

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-12-03 12:59

Undskyld, jo det var en skrivefejl

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-12-03 13:42

Hej 2601!
Hvor var hun i 1860?
- og hvad er kilden til hendes dødsdato?

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-12-03 13:45

Hej 2610!
Er du Svenn Tønning?
Ellers bør du tage kontakt med ham, da han tidligere har spurgt til Waldemar Engelsted.
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-12-03 13:46

Ja det er du, for du har stillet det samme spørgsmål her:
http://www.kandu.dk/dk/news/345763/groupid/20502

Men det skal da ikke forhindre at vi vil hjælpe *<

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-12-03 14:01

Har du spurgt Leif S. Jensen?

http://home6.inet.tele.dk/lsj/

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-12-03 14:29

Hvor døde W. Engelsted?
Jeannie

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-12-03 15:46

Ifølge bogen om Landinspektører skulle han (W. Engelsted) og Lydia Rasmine Elisabet Lovise Lassen begge være døde i København, men jeg kan ikke finde dem i polities dødeblade.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-12-03 19:12

Hvornår har du dem sidste gang?
Jeannie

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-12-03 21:28

Da han havde gården Sophienberg i Hørsholm Sogn som han solgte i 1860 da han var 62 år. En slægtning rejste til Amerika 1884, 3 år før WE døde. Han kom fra det nuværende Fredensborg Amt - men hvor har jeg ikke kunne finne ud af endnu.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 22-12-03 09:10

Har du prøvet at kontakte Fredensborg Humlebæk arkiv?
http://www.fredhumbib.dk/lokalhistoriskarkiv/

Eller Hørsholm
http://www.hoersholmmuseum.dk/

Jeannie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-12-03 09:56

Og prøv at lægge spørgsmålet om ejerskab af gårde/godser ind under lokal historie,
der er vist slet ingen interessenter under Hørsholm.

Iøvrigt kom der jo mange informationer frem om lokaliteter under dit første spørgsmål,
(under min søgning i går dukkede flere af dem op).
Kan du ikke gentage de mest relevante, så vi ikke leder i ring?
(det "koster" os jo nu at kigge).

En der også har fri i dag, Svend

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-12-03 11:50

Til jkrjk2

Nej det har jeg ikke, men jeg vil gøre de snares. Fredensborg Humlebæk arkiv er ikke så stort og de har ikke så meget endnu. Jeg har selv afleveret noget, ligesom nogle af min hustrus familiemedlemmer har afleveret ting til det.

Hørsholm arkiv har jeg ikke kendskab til, men det vil jeg prøve.

Til svend.

Her kommer det væsenlige:
Waldemar Engelsted var fra 1842 til 1850 Tiendekommissær i Århus Amt.

Nedlagte gård nr. 1 i Nivaa indrettet til Telgværk blev 1847 købt af Waldemar Engelsted for 55.000 Rd. I 1857 afhændede W. Engelsted gården for 97.000 Rd.
Kilde: Hørsholm Historie fra 1305 til 1875. Nordlunds Bogtrykkeri, 1976 side 336.
Håndstrøgen sten med initialerne W.E.NIVAA for Waldemar Engelsted, Nivaagaard Teglværk 1847-1857.
Nivaagaard Teglværk, Karlobo sogn, Frederiksborg amt.

Sophienberg i Hørsholm Sogn. Waldemar Engelsted købte gården i 1857, forhenværende ejer af Nivaagård for 30.000 Rd., og han sogte den igen 1860 for 33.000 Rd.
Kilde: Hørsholm Historie fra 1305 til 1875. Nordlunds Bogtrykkeri, 1976 side 260.

Jeg har søgt på nettet og i diverse håndbøger samt i de der også søger i Engelstedfamilien. Jeg er i gang med at søge i de sogne der lå op af Hørsholm og Karlebo for at finde ud af hvor de to døde få så at finde skiftet efter dem.
God jul til alle

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 22-12-03 12:53

Hvad med efterkommerne, kender du dem ? (bl.a. var der vist en maler, Malte)
Måske ved de noget?

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 22-12-03 12:58

Var der mere end én Waldemar Engelsted, eller havde han en hustru før?

http://users.cybercity.dk/~bkb10682/raakildegaard_faestere.htm

1858 - 66 var Niels Georg Engelsted forpagter.

Han var født 8/6 1829 og døde 11/6 1897, søn af forpagter på Nøragergaard ved Tissø, senere ejer af Roygaard,
Valdemar Engelsted og hustru Mathilde Wittrock, -
gift 6/11 1860 i Buderup med Theodora Amalie Jørgensen, født 1/2 1843, datter af Pastor Th. R. L. Jørgensen, Lindelse, og hustru Charlotte Amalie Bjørnsen. Engelsted var 1866 - 76 forpagter af svigerfaderens præstegård, 1876 - 85 sodavandsfabrikant i Rudkøbing og døde i København. Engelsteds havde 10 børn, hvoraf de fire ældste var fødte, mens Familien boede paa Raakilde.

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 22-12-03 13:09

En person ved navn Waldemar Engelsted blev gift 3 gange:
6. WALDEMAR ENGELSTED - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 04 APR 1828 Skeby, Odense, Denmark

7. WALDEMAR ENGELSTED - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 31 MAR 1836 Vor Frue, Aarhus, Aarhus, Denmark

8. WALDEMAR ENGELSTED - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 07 APR 1847 Karlebo, Frederiksborg, Denmark

Er det mon den samme?
Ham der blev gift i 1836 med Lucie, får nogle børn:
9. Valdemar Harding Engelsted - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 18 OCT 1850 Nivaagaard, , Frederiksborg, Denmark

10. Valdemar Julius Engelsted - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: 28 FEB 1854 Nivaagaard, , Frederiksborg, Denmark
D.v.s. at i 1850 + 1854 er han gift med Lucie?

Løsningen kan jo også være, at bidragsyderne til familysearch har taget fejl.

JEPS de havde de, fordi:
VRI (afskrift af KB´er), sætter Lydia som mor:
16. Waldemar Harding ENGELSTED - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 18 Oct 1850 Karlebo, Frederiksborg, Denmark
17. Waldemar Julius ENGELSTED - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 28 Feb 1854 Karlebo, Frederiksborg, Denmark
-----

Jeannie

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-12-03 15:21

W. Engelsted var gift 3 gange. Hans første hustru Mathilde Wittrock 1804-1835 dør i barselseng. 3 Børn hvoraf Niels Georg Engelsted var den ælste. Jeg har også de 2 piger.

Gift anden gang i Århus med Enkefrue Lucie Emerenze Kassel der var gift første gang med Købmand i Århus Michel Pedersen Herschind. WE og LEK bliver gift 31 marts 1836 og skilt 30 sep 1846. De har ingen børn sammen, hun er 48 år ved sit andet ægteskab.
Gift 3 gang med sine børns læreinde 07 april 1847 i Karlebo og de får 5 børn. Den ælste en pige dør 2 år gammel (Emma Eleonore Frederikke Engelsted ) det gør også det næste barn en dreng Waldemar Harding Engelsted. Den tredie barn var Malta Odin Engelhard der var maler og døde ugift 78 år i 1930. Det fjere barn Waldemar Julius Engelsted døde i 1901, 46 år gammel. Hans hustru ville ikke have noget med slægten at gøre og er nu ukendt. Børn ukendt. Det sidste barn Erik Harding Engelsted dør som cand. med. og 26 år gammel.

Ingen der er i familie med Engelsted kender nok dødsdatoerne for WE og Lydia Rasmine Elisabet Lovise Lassen. MEN HVOR, se det er spørgsmålet.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-12-03 10:01

Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Lydia Rasmine Elisabet Lovise LARSEN Age At Marriage: 29
Sex: <F>

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: <1818>

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage:
Spouse: Waldemar ENGELSTED Age At Marriage: 49
Marriage: 07 Apr 1847 Place: Karlebo, Frederiksborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: M221274
Source Dates: 1842 - 1863
Film or Fiche Number: 48708
Collection Details: Karlebo; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Fra FS. er det ikke dine, beklageligvis er der ikke sted med ved Lydia Rasmine Lovise Larsen død
Senta

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Lydia Rasmine Lovise Larsen
Female

Event(s):
Birth: 17 NOV 1818 Ebeltoft, Randers, Denmark

Christening:
Death: 24 JUL 1867

Burial:

Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

Source Information:
Film Number: 177980
Page Number: 603
Reference number: 18086

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

Lydia Rasmine Lovise Larsen
Female Family

Event(s):
Birth: 17 NOV 1818 Ebeltoft, Randers, Denmark

Christening:
Death: 24 JUL 1867

Burial:

Parents:
Father: Alexander Frederik Larsen Family
Mother: Eleonora Sophie Gottschalch

Marriages:
Spouse: Valdemar Engelsted Family

Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

Source Information:
Film Number: 458909
Page Number:
Reference number:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-12-03 10:07

Fra FS.håber disse oplysninger kan hjælpe dig i din videre søgning .
God jul

Senta

You searched for: Waldemar Engelsted, Death/Burial
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 9
Select records to download - (50 maximum)
1. Valdemar Engelsted - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 27 JUL 1887

2. Valdemar Engelsted - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 27 JUL 1887

3. Valdemar Engelsted - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 22 JUL 1887

4. Valdemar Julius Engelsted - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 20 JAN 1901

5. Valdemar Harding Engelsted - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 03 NOV 1853

6. Valdemar Julius Engelsted - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 20 JAN 1901

7. Valdemar Engelsted - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 27 JUL 1887

8. Valdemar Julius Engelsted - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 20 JAN 1901

9. Valdemar Engelsted - International Genealogical Index
Gender: Male Death: 27 JUL 1887

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-12-03 11:22

Fra FS: Har du set lidt på gården Nivaagaard, , Frederiksborg, Denmark
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Valdemar Julius Engelsted
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 28 FEB 1854 Nivaagaard, , Frederiksborg, Denmark

Christening:
Death: 20 JAN 1901

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Valdemar Engelsted Family
Mother: Lucie Emerentze Cassel

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted by a member of the LDS Church. The record often shows the name of the individual and his or her relationship to a descendant, shown as the heir, family representative, or relative. The original records are not indexed, and you may have to look at the film frame-by-frame to find the information you want. A family group record for this couple may be in the Family Group Record Collection; Archive Section. (See the Family History Library Catalog for the film number.) These records are alphabetical by name of the father or husband.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Film Number: 458597
Page Number:
Reference number:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 24-12-03 11:25

Hej Senta!
Spørgsmålet er HVOR hun døde. På FS og sites fundet på Google, kan jeg kun finde dato for hendes og mandens død, ikke hvor.

Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-12-03 11:43

Beklager, jeg troede det var 2601 spørgsmål og ikke dit.
Senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 24-12-03 11:47

Til Senta og Jeannie

Jeg har alle disse oplysninger og flere til. Skøde på og fra Nivågård. Dødsdatoer og begravelse på de der er døde af deres børn (WN & Lydia Rasmine Lovise Lassen)
Der er intet at hente i FS og Google, dem har jeg støvsuet påde på nettet og for FT i org. Jeg har også været en tur rundt om de militære arkiver, DA WE broder Maltha Engelsted (Livjæger, 9/3 1809 Kornet i fynske Regiment lette Dragoner, 2 juni 1809 ( 18/9 1813) Sekondløjtnant i jydske Regiment lette Drogoner, 24 december 1813 Premierløjtnant, 1 januar 1814 Ridder af Dbg., 1 maj 1816 forsat til Prins Frederik Ferdinands Regiment lette Dragoner, 26 oktober 1822 Ritmesters anciennitet, 10 marts 1829 Sekondritmester, 20 maj 1842 afskediget som Major fra 1 juli samme år.
15 august 1858 dekoreret med St. Helena-Medaillen.) havde bopæl i Århus sammen med sin oppasser hos WE senere anden kone Lucie Emerenze Kassel.
Se også mit svar med WE børn af 22-12-03 kl. 15.21.

Til alle. I ønskes er rigtig glædelig jul med ønsket om at i finder WE og Lydia Rasmine Lovise Lassens døds sogne nu eller i det nye år.
Så kan i se at jeg er optimistisk. Jeg har brugt et helt år på at finde disse.

Med de bedste ønsker til alle og stor tak for den hjælp hjeg har fået.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 24-12-03 12:00

Hej 2610!
Hvis du alligevel har prøvet (næsten) alt, kan du jo ty til momonerne. Der er nogle hits på Lydias "efter-døds-tilbud-om-overgang-til-JKSDH". Du kan bestille disse film hjem til et JKSDH-arkiv og se dem der. Måske står der noget mere på blanketterne?

Også god jul herfra.

Jeannie

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 24-12-03 12:10

Hej jeannie
Det har jeg aldrig prøvet. Hvordan gør man udover det du skriver? Hvad skal man have med og således. Binder man sig til noget og kommer de hjem til en. Jeg habde endgang nogle der kom i årevis næsten dag for dag og min kære hustru var ved at gå op i limningen. Og det er ikke rart når ens hustru bliver sådan. Det er også det eneste der har holdt migt ilbage fra at anskaffe mig 3 til så jeg junne holde fri.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 24-12-03 12:48

Du besøger et af deres arkiver. Jeg har prøvet det en gang og de var meget hjælpsomme. - og der var ingen salgstaler

Du kan sikkert få dem til at bestille filmene hjem. Det koster ca. 40 kr. film og du ser filmene på deres arkiv. Det eneste jeg er i tvivl om, om det er muligt at se de film, med dem der er "baptised", fordi der måske er "personlige" oplysninger om andre. Men prøv - det koster ingenting. Du kan ringe til det nærmeste arkiv og høre om åbningstider - og om det er muligt at se filmene med "baptised".

Family History Centers in Denmark [refine search]

Aalborg Denmark
Riishöjsvej 20
Aalborg DK-9000, Nordjylland County, Denmark
Phone: 45-98131157

Aarhus Denmark
Langenäs Alle 31
Aarhus DK-8000, Aarhus County, Denmark
Phone: +45-86141584

Allerod Denmark
Lyngevej 241-243
DK - 3450 Allerød, DENMARK
Phone: 45-4817-6640

Copenhagen Denmark
Maglegards Alle 83
Søborg DK-2860, Denmark
Phone: +45-39561890

Esbjerg Denmark
Spangsbjerg Möllevej 34
Esbjerg DK-6700, Ribe County, Denmark
Phone: +45-75457725

Fredericia Denmark
Kaltoftevej 27
Fredericia DK-7000, Vejle County, Denmark
Phone: +45-75912672

Frederikshavn Denmark
Nils Juelsvej 51
Frederikshavn DK-9900, Nordjylland County, Denmark
Phone: +45-98427733

Odense Denmark
Lahnsgade 58
Odense C,, Fyn County, Denmark
Phone: +45-66178674

Slagelse Denmark
Skovvejen 50
Slagelse, Vestsjaelland DK-4200, Vestsjaelland County, Vestsjaelland, Denmark
Phone: +45-53526837

Sonderborg Denmark
Lollandsgade 1B
Sønderborg DK-6400, DENMARK
Phone: 45-7443-4269
-------
Jeannie

Kommentar
Fra : KaNi

Dato : 26-12-03 15:00

Hej 2601
Du skiver højere oppe i denne tråd:
"Ifølge bogen om Landinspektører skulle han (W. Engelsted) og Lydia Rasmine Elisabet Lovise Lassen begge være døde i København, men jeg kan ikke finde dem i polities dødeblade.
2601"

Har du kigget i Københavns Kommunes Begravelsesprotokoller - de findes på Købenavns Stadsarkiv (på Rådhuset). Hvis de er døde i Københavns Kommune, vil de være opført her - også selvom de skulle være begravet et andet sted.

Med venlig hilsen - og god jul
KaNi

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-12-03 15:48

Til KaNi

Nej det har jeg ikke. Det vil jeg se på i det nye år og vende tilba, men er der ikke noget om at det først fra et ret sent tidspunkt at man kan se det. Jeg mener at have eller læst at det kun er assistent kirkegård man kan se.

Accepteret svar
Fra : KaNi

Modtaget 463 point
Dato : 26-12-03 22:37

Hej 2601

Du kan læse om Begravelsesprotokollerne på:
http://www.ksa.kk.dk/Vejledning%20om%20begravelser.htm

Med venlig hilsen

KaNi

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-12-03 03:31

Hej KaNa

Tak for henvisningen. Jeg må på Stadsarkivet.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-01-04 12:21

har du prøvet at søge i kirkebøgerne online for at se om hun evt. står indført som begravet i Randers amt , prøv at søge på denne adresse.
Senta
http://www.arkivalieronline.dk/kirkeboeger/Kirkeboeger.aspx

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 08-01-04 21:55

Indledningsvis stammer mine data fra forskellige kilder og jeg er ved at sammenholde og om nødvendigt korrigere disse:

Mathilde Wittrocks mor, Frederikke Sophie Arenstorff, døde 11 nov 1812, og Mathilde far, Johan Georg Wittrock døde godt et år senere, men inden skal han være blevet gift med Cornelia Engelsted, født 11 apr 1792.

Cornelia Engelsteds bror, Maltha Engelsted, født 4 Feb 1789, var Major, og der er muligvis en søster, Birgitte Eleonore Engelsted.

Cornelias farfar er Generalmajor Niels Engelsted og hendes farmor skal hedde Cornelia Maria og så er jeg noget i tvivl om efternavnet. Muligvis kan generalmajoren have haft to hustruer.

Jeg kender overhovedet ingen efterkommere, og er derfor meget interesseret i oplysninger om efterkommere, samt i verifikation af, eller endnu bedre kilder hvor jeg kan finde og kontrollere mine data.

Med de i øvrigt glimrende oplysninger der er givet i foranstående vil jeg selv forsøge FS.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-01-04 22:22

Fra Folketællingerne i Århus
Senta
http://www.folketimidten.dk/soeg1845.cgi

Personerne 1-6 af ialt 6 personer, der matcher søgekriterierne.
--------------------------------------------------------------------------------
Folketælling: 1845 Sogn: Beder Amt: Århus
Lokalitet: Fløjstrup By Bygningsnr: 21 Bygning: gård Husstand: 1
Navn: Malthe von Engelsted Alder: 56 Civilstand: gift
Fødesogn: Frederiksborg Fødeamt: Frederiksborg
Stilling: major på vartpenge
Noter: Mariendal

Folketælling: 1845 By: Århus Købstad Amt: Århus
Gadenavn: Skolegade Husnr: 17 Husstand: 1
Navn: Jacob Wilas Engelsted Alder: 59 Civilstand: gift
Fødesogn: Flødstrup Fødeamt: Svendborg
Stilling: kancelliråd, rådmand, by- og rådstueskriver
Noter:

Folketælling: 1845 By: Århus Købstad Amt: Århus
Gadenavn: Skolegade Husnr: 17 Husstand: 1
Navn: Susanna Engelsted Alder: 52 Civilstand: gift
Fødesogn: Halsted Fødeamt: Maribo
Stilling: hans kone
Noter:

Folketælling: 1845 By: Århus Købstad Amt: Århus
Gadenavn: Skolegade Husnr: 17 Husstand: 1
Navn: Susanna Leondine Engelsted Alder: 17 Civilstand: ugift
Fødesogn: Århus Fødeamt: Århus
Stilling: husfaderens datter
Noter:

Folketælling: 1845 By: Århus Købstad Amt: Århus
Gadenavn: Skolegade Husnr: 17 Husstand: 1
Navn: Dorthea Marie Engelsted Alder: 17 Civilstand: ugift
Fødesogn: Århus Fødeamt: Århus
Stilling: husfaderens datter
Noter:

Folketælling: 1845 By: Århus Købstad Amt: Århus
Gadenavn: Studsgade Husnr: 197 Husstand: 2
Navn: Niels Engelsted Alder: 16 Civilstand: ugift
Fødesogn: Buerup Fødeamt: Holbæk
Stilling: discipel, pens.
Noter:

--------------------------------------------------------------------------------

Til forsiden | Søg forfra i 1845 | Sogneanalyse for 1845 | Søg på bygningsnumre i Århus

--------------------------------------------------------------------------------

Information | Fra kilde til database | Dataforbedring | Indtastere | Status
Folketællingerne i tal | Vielserne i tal | Om søn- og helligdage | Hjælp | Kontakt

Sogn: Århus Vor Frue Sogn Amt: Århus
Brudgom: Waldemar Engelsted Opholdssted: Århus
Brud: Lucie Herschind Opholdssted: Århus
Vielsesdato: 31. Marts 1836

--------------------------------------------------------------------------------
Kirkebogens vielsesdata: Brudgom: Enkemand, Landmaaler og Proprietair Waldemar Engelsted, 38 Aar. Skifterettens Attest af 12te Febr. 1836. Interimsbevis fra Enkekassen af 30. Marts og virkelig Attestation af 25. April 1836
Brud: Enkemadame Lucie Herschind, fød Kassel, 48 Aar. Skiftebrev af 29de December 1824
Forlovere: At der ifølge de Kgl. Anordninger [...] bevidne: M. Engelsted, Ritmester, C. Ingerslev, Procurator
Trolovelsesdag:
Vielsesdag: 31. Marts 1836
Arkiv: C 360 A-5 Folie: 202
Noter: Vielsen i Huset efter Kgl. Bevilling af 30. Marts 1836

Til forsiden | Ny søgning
--------------------------------------------------------------------------------

Information | Fra kilde til database | Dataforbedring | Indtastere | Status
Folketællingerne i tal | Vielserne i tal | Om søn- og helligdage | Hjælp | Kontakt

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-01-04 13:59

Hej Varla

Cornelia Maria hed Abel til efternavn. Hun var født 04 aug 1762 og død i Odense 03 sep 1850, begravet 10 sep 1850 Skt. Hans Kirke i Odense. Hendes mand Niels Engelsted havde kun denne hustru.

Ritmester Johan Georg Wittrock døde 29 dec. 1813 i Flensborg efter et ridt på 125 km og hvor 25 5 af deltagerne døde af sult og sygdom. Niels Engelsted der var Oberste på det tidspunkt var hans chef, men også hans svigerfader. Begge var helte der den dag i dag hædres af dragonregimentet.
Birgitte Eleonore Engelsted var Niels og Cornelia Maria ælste barn og født 21 maj 1787 i Hørsholm sogn i Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt hvor faderren var Rirmester og Chef for 3die Husar Escadron.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-01-04 14:17

Da jeg åbenbart har haft et forfærdeligt rod i denne slægt, så rekapitulerer jeg hvad jeg får ud af dine oplysninger sammenholdt med mine egne:
Niels Engelsted gift med Cornelia Maria Abel har flere børn, deriblandt en datter:
Cornelia Engelsted der bliver gift med Johan Georg Wittrock, og de har så vidt jeg kan se ingen fællesbørn.

Johan Georg Wittrock var gift med Frederikke Sophie Arenstorff, men hun døde 11 nov 1812, og Johan Georg Wittrock døde ult. dec. 1813, efterladende:
Mathilde Wittrock født 1804, og 1828 gift med Valdemar Engelsted, samt en søn
Johan Georg Wittrock, født 9 maj 1812, som 7 jul 1844 blev gift med Sophie Dorothea Stockfleth

Johan Georg og Sophie Dorothea har muligvis en søn: Helmouth Georg Wittrock født 22. april 1844 i Thisted Bysogn

Jeg må blankt indrømme at jeg har mine stærke tvivl om rigtigheden af min nuværende opfattelse.

Tak for dine oplysninger, og med absolut venlig hilsen fra Varla

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-01-04 15:06

Til Varla

Du behøver ikke at tvivle. Johan Georg Wittrock var gift med Frederikke Sophie Arenstorff og de fik 5 børn. 3 piger og 2 drenge. Den sidste som familien først har fået kendskab til for to år siden (De nuværende familie) hed Johan Georg Wittrock født 27 maj 1811 i Randers og død i Thisted 08 februar 1888. Han var gift to gange første gang med Sophie Dorothea Stockfleth der var lærerinde. de fik en søn der senere blev stationsforstander i Køge og som døde i 3 nov 1919. Anden gang med Theodora Gulev.
mvh

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-01-04 15:09

Til Varla

Jeg glemte at sige at jeg er meget interesseret i Sophie Dorothea Stockfleth og hendes søn Helmouth Georg Wittrock og hans børn.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-01-04 10:51

Fra FS. har du prøvet at kontakte
Submitter:
Tom STRYHN
Kristoffersvej 56 4100 Ringsted

Det kan være han har oplysninger angående Valdemar Engelsted og Lydia Rasmine Elisabet Lovise Lassen
Senta

Individual Record FamilySearch™ Pedigree Resource File Submitter:
Tom STRYHN
Kristoffersvej 56 4100 Ringsted

--------------------------------------------------------------------------------

Valdemar Engelsted Compact Disc #52 Pin #978743
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: Oct 1797 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage(s):
Spouse: Lucie Emerence Kassel Disc #52 Pin #978745

Marriage: 31 Feb 1836 Place: Vor Frue Kirke, ( C 360A )

Spouse: Mathilde Wittrog Disc #52 Pin #978744

Marriage: 4 Apr 1828 Place: Skeby kirke, ( Fyn )

--------------------------------------------------------------------------------

Other Event(s):
Census: 18 Feb 1834 Place: Hvilsted sogn, ( C 373A , 378 )
Census: 1 Feb 1840 Place: Hvilsted sogn, ( C 373A , 378 )

--------------------------------------------------------------------------------

Notes and Sources:
Notes: None
Sources: None

--------------------------------------------------------------------------------

Submission Search: 427468-1106102164813
URL: http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
CD-ROM: Pedigree Resource File - Compact Disc #52
CD-ROM Features: Pedigree View, Family View, Individual View, Reports, Downloadable GEDCOM files, Notes and Sources.
Order Pedigree Resource File CD-ROMS

--------------------------------------------------------------------------------

About FamilySearch Pedigree Resource File:
The Pedigree Resource File is a new lineage linked database of records available on compact disc containing family history records submitted by individuals through FamilySearch Internet Genealogy Service. Family information is organized in family groups and pedigrees and includes submitted notes and sources. Many charts and reports can be printed from this data. Each disc contains about 1.1 million names. With the publication of every five discs, a master index for those discs will be published and packaged with that set of discs. With the publication of every 25 discs, a master index for those discs will also be published and packaged with that volume of discs. Discs may be purchased as sets or volumes.

--------------------------------------------------------------------------------

Please Note:
Submitter information is provided to help in the coordination of personal family history research. Use of this information for any other purpose, including marketing, advertising, or commercial solicitation, is strictly prohibited.

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 25-12-04 13:00

Tak for svaret KaNi.

Jeg har nu været på stadsarkivet og fundet hvor hun blev begravet. Det vat fra Garnisons Kirke, og skete den 30 juli 1867.
Med venlig hilsen og forsat god jul