/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Windows 98
Fra : johnl
Vist : 585 gange
200 point
Dato : 20-12-03 22:43

Hvad kan problemet være når jeg ikke kan køre en scandisk og disktfragtmering håber der er nogle som kan hjælpe med det problem da maskinen er kørt helt fast scandisk kan den kører næsten halvdelen af disken og disktfragtmering ca 3% så starter den forfra.

mvh Johnl

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 20-12-03 22:51

Slå alle andre programmer fra, som kan tænkes at medføre diskaktivitet. F.eks. "opgavestyring" er nok til at afbryde defragmenteringen.

Tryk på alt-ctrl-delete og afbryd alle programmer, undtagen diskfrag.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-12-03 22:53

luk alle start programmer,alle de ikonner der er ved uret skal du højre klikke på
og lukke,kør først scandsik derpå defrakmentering

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-03 22:54

ctrl-alt-delete virker ikke på w98
han skal gøre som xou siger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-03 22:59

hvis ikke defrag. vil køre, kan du downloade diskeeperlite.
Det defragmenterer uden problemer.
Findes som freeware men kan også købes, med flere muligheder.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-12-03 23:06

kan det ikke være en ide at køre scandisk i fejlsikret tilstand.

bentjuul

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-12-03 23:24

Husk også at trække netstikket ud. Da du jo også lukker Firewall...Når du lukker alle dine programmer.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-12-03 23:28

Har selv prøvet det .Det eneste der er at gøre hvis de andres råd ikke virker er at reboote Sørgeligt men det virker og så får du en helt ren problemfri puter *SS* SUNE

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 23:38

ctrl-alt-delete fungere da på window 98 . Når du köre en disktfragtmering skal den begynde om hele tiden.Den köre et stykke og begynder om igen, köre et stykke og begynder om igen til det er slut. Om den holder helt op så er der noget fejl. Din computer er ikke instillt så den kan köre scandisk. Jeg har også w98 og min computer er så'n med.Köpte du den färdig installeret???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-03 23:47

ja den skal vel begynde om igen ca 300 gange, meget logisk.
Det tager kun en uge at defragmentere.

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 00:05

nämlig Teil

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-12-03 01:06

En uge er vel nok i overkanten, men selvfølgelig afhængig af diskens størrelse.

Det nemmeste ville nok være at kopiere alt hvad der skal gemmes over på en anden disk, og så blot starte helt forfra. Det kan nok gøres indenfor en dags tid.

ellebye

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 21-12-03 08:57

hej med jer nu har jeg så prøvet at downloade diskeeperlite.
og den kunne jeg godt kører men nu mangler jeg så barer at få kørt en scandisk det vil den ikke selv om jeg har prøvet til mange gange er der mon også en løsning på det helst ikke format.

mvh Johnl

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-03 09:05

prøv at køre den over comandopromt, skriv chkdsk /f enter, chkdsk mellemrum /f

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-03 09:07

eller chkdsk.exe /f

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-03 09:08

Du kan køre scandisk i dos.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-03 09:10

det er det jeg mener

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-03 09:12

Ok Manse, det var jeg ikke opmærksom på.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-03 09:17

chkdsk og scandisk er det samme,kært barn mange navne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-03 09:20

Eller lukke computeren på den hårde måde.
Så får man scandisk på købet ved næste opstart.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-03 09:23

ja,eller gå ind i fejlsikker tildstand og køre chkdsk.exe /f i comandopromt(CMD)

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 21-12-03 09:43

Jamen hvad hjælper det når den er nået halvejs igenmen så starter den forfra det skal den måske blive ved med end til den når hele vejen igennem?????

mvh

Johnl

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-03 09:52

Det kan også være du har en fejl på din disk,nu ved jeg ikke om det er det samme i 98 som det er i xp,men i xp gør man sådan for at tjekke for fejl/repair
højre klik på dit C: drev>egenskaber>funktioner>undersøg nu>sæt flue ben i>
søg efter/genopret beskadigede sektorer>start.
Manse9933

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 21-12-03 10:04

Jeg må jo prøve mig frem så jeg har jo det meste af julen ik' selv om det er ireterrende

mvh Johnl

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 21-12-03 10:04

Jeg må jo prøve mig frem så jeg har jo det meste af julen ik' selv om det er ireterrende

mvh Johnl

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-03 10:06
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-12-03 10:16

>manse9933

Hvis man kører en total diskfrag i win98, og der måtte være klosterfejl, eller "bøvs" som jeg plejer at sige, vil disse fejl bilve isoleret (log-fil), dvs. der vil ikke kunne lægge sig noget der hvor der er fejl.

Problemet er, hvis en evt. fejl ligger i selve styresystemområdet, så vil man blive ved med at have diskfejl.

Og så er der kun een mulighed tilbage.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-03 10:22

du har Ret,styresystemområdet
jep,Og så er der kun en mulighed tilbage
Men andre steder kan scandisk(når den er kørt)godt tilbyde at lave en repair
af småfejl,vis der er en bøvs.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-12-03 10:32

Jeg,har f.eks. en HDD på min anden pc som jeg har repareret med et et disk repair program,hvor der nu ligger 16kb i en bøvs,derfor bruger jeg den kun som lager HDD,og ikke som master,og som slave virker den uden problemer,også selv om jeg har lagt SWAP filen over på den,men som master ville den skabe problemer.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-12-03 10:59

>johnl

Du bør nok køre en fuldstændig scandisk om ikke andet så at få konstateret at der ikke er noget galt med HD, og hvis der er få det "repareret".

Kommentar
Fra : technet

Dato : 21-12-03 11:18

du kan slå "tjek disk for fejl" fra i scandisk og så kør en chkdsk først derefter en scandisk

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-12-03 11:48

hej igen !
skriv i kør (start-kør)
msconfig
kan du markere >>deagnostisk start <<eller fjern markenen >>indlæs startelementer [ ]<<,så ved genstart kan du måske uden
de ting der starter op med pc.
eller
start pc med startdisk til win98 (har du ikke nogen kan du under tilføj/fjern programmer i kontrol panekl oprette en)
start den med denne i,og lad den indlæse 1.kun kommandoprogt
skriv
scandisk