/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
sygdom - mærkelig ide
Fra : ..
Vist : 433 gange
300 point
Dato : 19-12-03 20:13

Efter en trafikulykke er min hustru begyndt at drikke meget vand og saftevand og lignende. Det er nærmest blevet en tvangstanke for hende. Tillige skal hun meget på toilettet og hun oplyser at hun drikker og tisser 5 - 8 liter daglig.
Hun har været hos egen læge, som sagde at hun skulle tage sig sammen og tænke på noget andet.
Drikker hun ikke bliver hun dårlig og har tegn på væsketab med svimmelhed og kvalme.
Er der nogen som har et svar på denne mærkelige sag???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-12-03 20:31

Er du helt sikker på hun er tjekket for sukkersyge?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-03 20:36

Så må du jo hjælpe hende, så hun ikke hele tiden tænker på den trafikulykke

mvh ans og håber at i har saft nok.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 20:40

Jeg havde osse sukkersyge i tankerne. Ikke at ulykken har frembragt det - men mere et tilfældighedsspil.

Hvis ikke dette er tilfældet - tror jeg det er som du selv beskriver - en form for tvangstanke - og det kræver professionel hjælp...

Frida.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 310 point
Dato : 19-12-03 20:44

Ude i min profil kan du se, at jeg som din kone, ogaå har været ude for en trafikulykken, som nu har gjort mig 100% uarbejdsdygtig.

Jeg har såmen ikke tænkt så meget over det, men når du nu nævner drikke jeg også meget i løbet af en dag, og skal selvfølgelig også ud at "afrime" ofte.

Får din kone noget medicin?, jeg gør, endda noget kraftig smertestillende, og selvfølgelig skal man drikke mere når man tager medicin.

Jeg tror også, som hendes læge har været inde på, at der er noget psykisk måske også i mit tilfælde?.
Nu er det nok noget af det værste man kan sige til en person at vedkommende skal tage sig sammen.
herudover er der andre faktorer man også skal se på, ens vægt, sveder man meget, tager man medicin, ol. ligende faktorer som kan spille ind.

Normal væskeindtagelse er på ca. 3-4 l om dagen afhængig af varmen, tørhed i luften, og nyrerne kan godt arbejde med sådan en væskemængde om dagen.

Nu ved jeg heller ikke om din kone er blevet "hjemmegående" efter ulykken, så kan det også være en form for "trøstedrikning". Hvis dette, er det bedste at få afledet sine tanker ved at finde en hobby, eller andet til at aflede tankerne.

Håber dette om ikke andet kan give lidt inspiration, eller mulig forklaring.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 20:55

Hmm!! med risiko for at få dask af ellebye - vil jeg nu alligevel påpege, at medicinen skal indeholde noget vanddrivende for at det kan give disse gener. Jeg tror ikke på det er en bivirkning af medicin - med mindre det altså er vanddrivende medicin hun får. Derimod er vi mennesker enormt gode til at overføre en ubehagelig hændelse/tanke til noget synligt - som så i din kones tilfælde er det som du beskriver...

Frida.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-12-03 21:01

>Frida, hermed dasket, jeg nævner det ikke som det er det, men som en mulighed.

ellebye [hør]

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 19-12-03 21:02

Hej ..

Jeg tror også det vil være en god ide at få tjekket for sukkersyge.! jeg har en kammerat der lige har fået bekræftet type 2 diabetes med nøjagtig samme symptomer (lige bortset fra ulykken).

Der er i dag rigtig mange der går rundt med livsstils sukkersyge som det også bliver kaldt. og de regner med at der går over 100000 danskere rundt med det uden at vide det.

de ville i hvert fald ingen skade tage hvis hun får tjekket for det.!

det jeg ikke kan forstå er at lægen ikke har haft det i tankerne da i fortalte om symptomerne.?!?!?

Held og lykke med det !

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-03 21:06

Jeg kan ikke tage ".." alvorligt, men godt at I andre kan. Måake er ".." alvorlig denne gang.

mvh ans og

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-03 21:07

måske

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 21:10

Er du fuld Ans hva' i himlens navn får dig til at tro det ikke er alvorligt??

Frida.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-03 21:14

Jeg er ikke fuld, men er tidligere stødt på ".." i ædru tilstand.

ans

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 21:15

Nåååe sådan at forstå

Frida.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-03 21:18

Mener stadig at ".." på et tidspunkt har stillet et spørgsmål om en hval. Den kan jo også sluge meget vand. Håber da ikke på at det er konen.

ans

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 21:21

Øhhh giv lige et link Ans - så er du søød

Frida.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-03 21:24

> ".." hedder din kone Valborg

Kommentar
Fra : ..

Dato : 19-12-03 21:26

Det er rigtigt at jeg tidligere har vist de mere humoristiske sider af livet. Denne gang er det desværre mere alvorligt og jeg tror og håber at Ans er den eneste som får lidt dårlig smag i munden ved at have gjort grin med en alvorlig sag.
Og ja, min hustru ER undersøgt for sukkersyge og det er det IKKE.
MVH Christian

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 21:32

Så syns' jeg virkelig at I skal få en snak med lægen. Noget er det galt - og det kan kun gå for langsomt med det lægebesøg...

Frida.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-03 21:36

Så skulle du da have stillet spørgsmålet under "andet helbred" og ikke i "smalltalk"
Jeg har ikke fået dårlig smag i munden. Du må jo vide hvad du tidligere har skrevet. Derfor troede jeg det var en joke. Ved stadig ikke hvad jeg skal tro om dette indlæg!!!!!!

mvh ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-12-03 21:45

En ulykke kan starte sukkersyge.
En ulykke skal bearbejdes/drøftes/gennemsnakkes mange mange mange gange.
Den der med "det skal du ikke tænke på"...............nixen - der skal tales om forløbet igen.
Hvis i er mobile, så kan en frisk kold tur i det fri være et godt afbræk i tilværelsen.
Emesen.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-12-03 21:56

->frida
Jeg tror det er den her ans tænker på med hvalen, men den er ikke fra ".."
http://www.kandu.dk/dk/spg/17958

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-03 22:14

>dabj
Du har ret, men Judleman eller MarsAben skiftede navn til ".."

mvh ans (beviset står i en anden tråd)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-12-03 23:32

Christian

Jeg vælger at tro at du er ærlig ved dit spørgsmål.

Jeg tror på at din kone har fået psykiske problemer ovenpå ulykken.
Selvfølgelig kan hun komme i behandling for det, men i bund og grund vil det kun være starten på en ond cirkel.

Det er ingen skam at konsultere en psykiater mere, og det er ikke mere blot "pilleudskrivere". Hun har brug for at bearbejde sine oplevelser, og hertil kan en "fremmed" være bedre end ens ægtefælle.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 20-12-03 00:06

inden der går helt hat i denne her..

ved den trafikulykke slog din kone hovedet i den, det kunne lyde som at der er en væskesamling i hjernen, eller er hun blevet undersøgt for det??

mvh. den bekymrede Melander

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 00:22

ellebye........jeg kan ikke andet end at holde med dig.............der er ikke noget forkert med at besöge en psykiater @>----

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-12-03 00:47

Christian

Inden de forskellige gør sig forestillinger am alt muligt, kunne du ikke meget kort beskrive hvad der skete med din kone ved ulykken.

Væskesamling i hovedet, eller sukkersyge, eller hvad ved jeg, så det kan bringes derhen hvor det høre hjemme. Vi kommer jo snart til at ligge søvnløse resten af natten.

Ellebye

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 20-12-03 04:54

Kære ..
Får din kone nogen former for medicin, noget til blodtrykket eller bare andre former, som I ikke lige har tænkt over. Jeg skriver det fordi:
Jeg på et tidspunkt havde samme problem, dog med lidt mindre væske ind-og udtag. Jeg fik på det tidspunkt flere forskellige former for medicin.
Jeg gik selvfølgelig til lægen igen og vi fandt ud af, ved fælles hjælp, at det var min blodtryksmedicin, den var der nemlig vanddrivende i og det var også på sin plads lige i starten af forløbet, men jeg fik det lidt for længe.
I dag får jeg blodtryksmedicin uden vanddrivende og har normal væskeindtagelse.

Det skal også med at kaffe og andre ting, kan virke vanddrivende, så jeg er nede på to krus hver morgen og ikke mere, hvor jeg før kunne gå med et krus hele dagen.
Mit råd er flere ting: Gå til lægen igen og fortæl om problemet, gå alt medicin igennem og kig i de små guider der ligger i æskerne, under bivirkninger, gå alt igennem hvad der bliver indtaget på et døgn og se om der skulle være noget der.
I burde måske også finde ud af om din hustru har inkontinens, da det også kan være medvirkende. Det kan udemærket være en blanding af ovennævnte løsninger.
Håber I finder ud af det.
Venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 12:08

Hej ..

Jeg var lige inde og rydde op i mine enkeltstående abonneringer, og fandt lige en af dine. Kan du ikke være sød enten, at genoptage tråden eller få den lukket, hvis du har fået et svar du kan bruge
http://www.kandu.dk/dk/spg/18247

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 13:20

Øhhhh .. Faldt også lige over denne:

http://www.kandu.dk/dk/spg/23323

Skriver det herinde, for så er der mulighed for at du læser det

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-12-03 14:06

Christian

Hvis du ikke gider følge spørgsmålet op du har stillet, kan du lige så godt lukke det.
Når du ikke følger det op kan vi ikke tage spørgsmålet seriøst, som >ans påpeger.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-03 14:08

Jeg trækker min seriøsitet tilbage, nu hvor kommunikationen er gået i stå.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : ..

Dato : 20-12-03 14:41

trist at høre at du er uarbejdsdygtig.

tak for svaret.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-12-03 14:54

Tak for din medfølelse.
En af de terapiformer jeg har fundet ud af hjælper, er netop at prøve at hjælpe andre.
Sådan lige fra den ene dag til den anden at måtte stoppe på arbejdsmarkedet, tærer enormt på ens psyke, lige pludselig er man intet værd.

Du og dine ønskes en rigtig glædelig jul samt et helsebringede nyt år.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ..

Dato : 20-12-03 15:54

Tak og i lige måde!

Med Venlig Hilsen

Christian