/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Nic. Hansen skov i herlufmagle
Fra : geoing
Vist : 968 gange
100 point
Dato : 19-12-03 17:52

er der nogen der kender noget til ovenstående

Nic. hansen skov var gift 3 gange.

i gang med Inger Capioni (Capion) med hvilken han fik 4 børn
de 2 andre ægteskaber var barnløse

de boede i Herlufmagle og han var født i 1738.

georg-t. Larsen

Accepteret svar
Fra : KaNi

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-03 21:40

Hej Georg

Dette har godt nok ikke noget at gøre med ovenstående spørgsmål, men forleden var jeg uden at køre en tur i det dejlige Sydsjælland. Jeg kørte bl.a. fra Skuderløse mod Herlufmagle og på strækningen mellem Skuderløse og vejen til Fensmark så jeg et hus med navnet "Capions Hus". Jeg tænkte, at det måske havde din interesse.

Med venlig hilsen
KaNi

Godkendelse af svar
Fra : geoing

Dato : 19-12-03 21:49

Tak for svaret KaNi.
ja capionhuset og capiongården kender jeg godt da det er i min slægt(Capion) det er Hansen skov jeg er int i da hans kone Inger Capioni(Capion) er os fuldstændig ubekendt. hansen skov havde en datter der blev døbt capion og blev gift med en skytte der Hed birch . capionhuset er opkaldt efter en skytte der hed Jean Capion eller Johan Capion ...