/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Lampe til DVD camera øøhhmme nøm !!
Fra : Fnollerpige
Vist : 354 gange
350 point
Dato : 18-12-03 22:00

Hejsa

Jeg har et Hitachi DVDcamera ( DVDCAM DZ-MV230E PAL ) hvortil jeg søger en "lampe" således jeg kan forevige den pukkelryggede på film juleaften, i kædedans om juletræet.

Imidlertid er dette camera ikke videre udbredt endnu ( det er købt i Merlin ) og de har ingen - MÅSKE nogen har en ide til et sted jeg kan få fat i en, eller MÅSKE nogen kender en side hvor jeg kan finde noget om det.
Har selv kigget lidt efter noget online, men har intet fundet.

Glædelig Jul og tak for hjælpen

Karina

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-12-03 23:17

Hejsa

der står meget lidt om det her
http://www.videoviden.dk >> produkter >> camcordere >> Hitachi
Sød lille sag........

der skulle være lys nok når træet er tændt.

det var i gamle dage man brugte en 500/1000 watts pære

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 19-12-03 09:33

Hej dk

Har før prøvet at optage om aftenen og det var kun lige knap "ladesiggørligt" hvis jeg vel og mærke tændte alle lamper i huset - og lige den finesse er måske knap så hyggelig Juleaften, hvor stearinlys og andet skaber hyggen.
Men nu via dit link tror jeg så jeg vil prøve at ringe til Hitachi Danmark - det kan være de kan svare på det - der er jo i hvert fald på cameraet plads til at "klikke" en lampe/lys på den - så det må jo være tiltænkt....

Hvad ved jeg ....

Tak for hjælpen...

Og glædelig Jul til dig

Karina

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 350 point
Dato : 19-12-03 10:16

Hej Fnolle... long time... og glædelig
Det ville forbavse mig meget, om du ikke selv har jagtet "emnet"
Med noget forundring... så forstår jeg ikke at Merlin http://www.merlin.dk/ ikke kan hjælpe dig med en "lampe".
Har du prøvet igennem http://www.skandinaviskenergiteknik.dk kontakt via http://www.skandinaviskenergiteknik.dk/kontakt-set.htm måske via http://www.nomatica.dk/indexDK.htm eller direkte til http://www.nomatica.dk/video/dzmv230DK.htm hvor jeg kan se en Hitachi DZ-LD9 camcorder light For Hitachi digital camcorders DZ-MV200 / DZ-MV230 / DZ-MV270.

Kan du nu ha' en rigtig glædelig jul
Søren

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-12-03 10:17

Hej Karina

Jeg har lige talt med een fra videoviden, og han sagde:

hvis dit kamera kan skal du presse det til "gaine press >12" eller mere
og sætte din blænde til blænde 3 (2,4)
men at sætte blænde til 2,4 giver ikke skarpe billeder,
lad nogle af de normale lamper være tændt også.

Og glædelig Jul til dig også

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-12-03 10:20

NB: Direkte link javascript:WinAcc('Hitachi DZ-LD9 camcorder light','For Hitachi digital camcorders DZ-MV200 / DZ-MV230 / DZ-MV270.','','../images/hitachidzld9.jpg','150','84')
ellers klik på linket ved Blitzer (men der står lampe / "light" i beskrivelsen - blitz er jo "flash") fra http://www.nomatica.dk/video/dzmv230DK.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-12-03 10:30

NNBB: kan se linket var et java... dutter ikke her. Kan ikke hjælpe mere i dag, klipper alle ledningerne, da mit elektroniske skrammel, har fået ny "hule", og i dag er "flyttedag".
Rigtig glædelig jul til jer alle samme
Søren

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 19-12-03 11:21

Tak hvor er I søde - sådan at hjælpe til - den du skriver der dk, kl. 10:17 - den læser jeg lige et par gange mere *GG inden jeg kaster mig ud i det.

Hej CLAN - jaaah det er længe siden .... glædelig Jul til dig osse, og tak.

Imidlertid har jeg talt med Hitachi (ikke smaddernemme at få i tale) men hvorom alting er så sagde de at: Merlin burde have en sådan - (jeg fortalte ham så at Merlin i Næstved i hvert fald IKKE har) - jeg skal have et videolys DZ LD 9 (som CLAN osse er inde på) OG til det et batteri da denne lampe ikke kan "føde" fra det batteri der ellers normalt sidder på kameraet.

Nu er næste trin så at jeg skal have kontaktet "Merlin Headquarters"

Men nu vil jeg liiige kigge på CLAN's link....

og igen tak for hjælpen begge to....
det er en af de gode ting ved Kandu - kan folk ikke direkte henvise eller løse problemet - får de altid tingene (næsten altid) sat i gang og så sker der pludselig noget.

Karina

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 19-12-03 11:32

Tak for svaret CLAN.

Både lampe (DZ-LD9) og ekstra batteri (DZ-BP16) findes på http://www.nomatica.dk/video/dzmv230DK.htm

av for den lede - det er dyrt, ja ja men det anede mig nu godt.

----------------------------------------------------------------------------

Så pointene ryger til Søren, men alligevel skal du osse have nogen hvis du vil DK, er du interesseret i point så smid en melding om det herinde, der er ingen grund til jeg smider dem i en anden tråd hvis du ikke vil have dem, dk - (og jo det er helt ok at ville have point det er trods alt det Kandu går ud på )

Og jeg vil gerne belønne jeres hjælpsomhed

Karina, der lige skal have tjekket pottemånen *GG

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-12-03 11:52

Ja, det er s** ikke en billig hobby
men det er en go hobby.

Ja, tak point kan man altid bruge...............