/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CHKDSK Win XP pro
Fra : alka
Vist : 382 gange
200 point
Dato : 18-12-03 18:57

Hvad er der galt? PC'en ville ikke starte op - uden først, at gennemføre en CHKDSK, som ikke blev gennemført. Jeg har nu gennemført den med de forskellige parametre, så nu starter Win igen, men når jeg vil defragmentere, (jeg kan ikke defragmentere nu),så får jeg meddelelsen, at der skal køres chkdsk /f. Det gør jeg så, og så starter hele "cirkus" forfra igen.
Hvad er der galt?

(For tre dage siden forsvant al min post i indbakken på Outlook Express? - og kan ikke komme tilbage???)

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 18-12-03 20:22

HAr haft noget af det samme prblem, men det gået væk nu... Hvad har du gjort, inden denne fejl opstod? Ellers kan du bruge systemgendannelse, til en dag inden problemet opstod...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-12-03 23:00

Jg har haft samme problem som dig blot i home edition. Det viste sig at være klosterfejl på harddisken.

Prøv at køre en defrag, den burde fortælle om der er det der er galt.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-12-03 00:03

Har du prøvet at køre en defrag i fejlsikker tilstand?

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 19-12-03 06:21

Prøv>højre klik på dit C: drev>egenskaber>funktioner>undersøg nu>sæt et flueben i søg efter/genopret beskadigede sektorer>start,det kan tage et stykke tid alt efter hvor stor din HDD er.
Eller>
Når du ikke får lukket Windows rigtigt ned,
kører ScanDisk automatisk, næste gang du starter
op. Dette kan ændres i filen MSDOS.SYS på dit C-
drev. Fjern markeringen af Skrivebeskyttelse og
Skjult ved at højreklikke og vælge Egenskaber.
Åbn filen i Notesblok, og ret linien:

AutoScan=1 til AutoScan = 0

AutoScan kan også sættes til 2, hvilket betyder,
at ScanDisk kører uden at spørge først.
Brug søg til at finde MSDOS.SYS
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-03 06:48

Du kan også prøve at køre chkdsk /f og så
når du kommer ind i i windows igen så kør
den igen men denne gang svare du N (no) når den
spørger om chkdsk skal køre ved næste boot
og genstart, se om det har virket.
Men det kan selvfølig være at du HAR en fejl
på disken.
Det kan du tjekke i din logbog under programmer>dobbelt klik på winlogon
efter du har kørt chkdsk,
Manse9933

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-12-03 18:01

AK, jeg har intet gjort!!! Når jeg først er på nu, så er det fordi, jeg har været nede siden i går aftes, at jeg er på nu, er pga. at jeg har lagt min ghost fra 30/11-03 tilbage på drevet. Jeg siger jer, jeg har prøvet alt.
Nu har jeg så til gengæld fået alle mine mail mm. tilbage, dog ikke dem efter fra den 30/11-03.
Alt andet lige, så kan jeg anbefale GHOST. Det tog mig 15 1/2 minut, at lægge mine 9 GB tilbage, og nu fungerer alt tilsyneladende igen 600 kr. = givet godt ud!!!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-12-03 11:53

Gik ned igen. XP kunne ikke gennemføre chkdsk mm. Til slut fik jeg den meddelelse, at jeg skulle indsætte WIN-CD'en og trykke på "r" for reparation - men det ville den heller ikke gå med til. Jeg kunne forinden heller ikke defragmentere, så nu har jeg en ny XP installation igen igen.
Tak til Manse 9933 for dine mange gode forslag - og go' Jul.
Hej fra alka

Godkendelse af svar
Fra : alka

Dato : 23-12-03 11:54

Tak for svaret Manse9933.