/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ad-aware ???
Fra : vicksblues
Vist : 1206 gange
50 point
Dato : 17-12-03 20:06

Ad-aware.............
Det er et prima program for det finder alle virus men hvordan for man programmet till at ligge viruset i karentäne??? har gjort alt men den vill ikk'

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-12-03 20:10

Hej svenske søs velkommen på Kandu

Driller det skidt stadig æv æv, men bliver nok nød til lige at fortælle dig, at du skal stille spørgsmålet under MS Windows, så er du sikker på at få "fat" i dem der kan hjælpe dig

// Toupie

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-12-03 20:10

Øhhhh! Ad-aware og virus, du mener vel Spyware??
Sving ind forbi denne side http://www.spywarefri.dk den omhandler også virus og selvfølgelig spyware som fremgår af navnet
Søren

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-12-03 20:11

Ad Aware er ikke et virus program - det finder og sletter "spyware". Små programmer (reklamer ofte) som en masse programmer installerer skjult.

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-12-03 20:12

Clan

Nej det er selve programmet ad-aware, der ikke vil sætte alle de "grimme" ting i qiarantine

// Toupie (lillesøster)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-12-03 20:12

NB: En mere virusbaseret side er http://www.krusesecurity.dk

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-12-03 20:15

Clan

Det er ikke nok, at henvise til linket.....hun skal guides

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 17-12-03 20:16

gider du lige söster ............kom til Sverige istedenfor at väre sjov

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-12-03 20:17

Toupie (lillesøster)
Det er jeg godt klar over Jeg bruger selv Ad-Aware, man skal huske at klikke boksen af (helt ude til venstre) for at smide fundet spyware i karantæne... eller slette disse.
Som sagt http://www.spywarefri.dk samt dennes forum er det bedste sted at henvende sig
Søren

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-12-03 20:18

Vil lige tilføje for min søster, at hun ikke har virus i sin pc - men spy eller andet grimt, der laver "sjov" på computeren. Jeg har ikke kunne guide hende mere, så derfor anbefalede jeg hende at komme på Kandu

// Toupie

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 17-12-03 20:19

jeg ville anbefale norton antivirus mener det koster ca 300kr
http://www.symantec.com/region/dk/
mvh Granslam

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 60 point
Dato : 17-12-03 20:19

Hvis AdAware ikke vil sætte filerne i karantæne, så prøv at strate din pc i fejlsikret tilstand og kør adaware igen. Du starter i fejlsikret tilstand ved at holde F8 tasten nede når du tænder computeren - så får du mulighed for at starte i "safe mode" som det også kaldes.

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-12-03 20:19

Vicks

Ville jeg gerne, men er på arbejde

Clan
Jeg har henvist til http://www.spywarefri.dk/

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-12-03 20:21

Blander mig uden om tråden nu, for det er ved at være fyraften

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-12-03 20:21

Ahhh! Toupie & vicksblues = søstre... OK! Den fangede jeg ikke lige med det samme, eller var klar over
Den søskende kærlighed, den søskende kærlighed... kan I nu være søde ved hinanden - det er snart jul
Søren

NB: Spywarefri skal nok hjælpe... ellers skulle jeg kende dem dårligt.

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 17-12-03 20:21

NEJ jeg vil bare ha en HANDYMAN

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 20:24

Som de andre : Velkommen på kandu.dk, du svenske jente

Du kan også scanne online her : http://housecall.trendmicro.com/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vicksblues

Dato : 17-12-03 20:25

Tak for svaret rkl.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-12-03 20:26

->molo
svensk jente????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-12-03 20:29

Handyman... han følder ikke med Ad-aware
Hvis han skal være dansk, så prøv http://www.dr.dk/leth/classic/index.htm
Glædelig
Søren

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-12-03 20:32

Hej vicksblues

Prøv lige følgende - hvis du ikke allerede har prøvet det:

Klik på ikonet "Settings" oppe til højre - det, der ligner
en takket møtrik.

Og på den side, der popper frem, vælger du så
"Automatically quarintine objects prior to removal".
Dansk: "Sæt automatisk slettede objekter i karantæne"
- eller noget i den stil.

Så burde det fungere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 20:35

Vicksblue -> [hør] Nu vi er igang med smalltalken : En handyman på dansk hedder : En håndperker

..har store muller, tattoos og Harley Davidson

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-12-03 20:36

PS! Hvis problemet er, at du stadig har spyware på computeren, så gå
ind her og hent Spybot: http://www.spywarefri.dk (Vælg "Værktøjer"
i menuen til venstre).

Ad-Aware og Spybot supplerer hinanden rigtig godt, så hvis du
bruger dem begge, er du rimeligt godt garderet.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-12-03 20:41

"Sæt automatisk slettede objekter i karantæne..." - Unskyld, men kan man sætte slettede filer i karantæne?? Glædelig Jul
Lyder måske lidt gammelklogt, men "Automatically quarintine objects prior to removal" betyder "Sæt automatisk objekter/filer i karantæne fremfor at slette dem" og det vil ikke løse så meget. Det betyder blot at adaware ikke sletter noget filer når man scanner, men sætter al din spyware, ja - i karantæne.
Synes lige jeg måtte nævne det ...

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-12-03 20:47

Rigtigt, Rasmus, men de objekter, der sættes i karantæne,
er ikke længere virksomme.
Så i praksis fungerer det, som om der er slettet, indtil man igen
henter dem frem af karantænen.
Og ud fra spørgsmålet at dømme er det jo sådan,
vicksblues vil have det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 20:47

For lige at følge op på Rellom, så vil jeg mene; når først du har fået bugt med skidtet er det en god idé at installere Spywareblaster derefter. Så undgår du nemlig at få møget en gang til og slipper for, at sætte noget i karantæne. Du skal blot huske at kigge efter opdateringer ca. en gang om ugen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-12-03 20:53

Ja, men meningen med karantæne-funktionen er, at man skal have mulighed for
at fortryde en sletning, fordi visse freeware-programmer holder op med at
fungere, når man fjerner den spyware, der følger med programmet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 21:06

Ok. Kan freewareprogrammet der kræver disse fy-filer fungere, selvom filerne er i karantæne ???

Det vil gøre valget af freewareprogrammer lidt lettere for mig

..så kan man jo bruge ALT

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 21:08

øhh.. Nej vel, men det var jo heller ikke det du skrev

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-12-03 21:18

Nej, de omtalte freeware-programmer fungerer ikke, så længe fy-filerne
er i karantæne.
Så hvis man vil ha' programmerne til at fungere, skal man altså
hente de pågældende filer frem fra karantænen igen.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-12-03 21:19

>Rigtigt, Rasmus, men de objekter, der sættes i karantæne,
er ikke længere virksomme.
Så i praksis fungerer det, som om der er slettet, indtil man igen
henter dem frem af karantænen.
Og ud fra spørgsmålet at dømme er det jo sådan,
vicksblues vil have det<

Hvad det vil sige at sætte filer i karantæne fremfor at slette dem er jeg helt med på ...
Er ret overbevist om at spørgsmålet blev stillet fordi ikke alle filer kunne slettes og derfor ville vicksblues sætte de resterende i karantæne. Da fejlsikret tilstand jo løste problemet går jeg stadig ud fra at det var der problemet lå, men nu er vi ude en god gang gammeldags flueknepperi ..

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 21:30

Nåe.. så kan man altså teste, hvorvidt et freewareprogram man har hentet, giver syware og hvis det gør, så kan man teste om det vil køre, når man sletter fy-filerne. Kan man dét, så kan man roligt bruge det. Smart..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 21:44

rkl -> Flueknepperi? Næeh.. ikke fra min side. Jeg er bare oprigtig nysgerrig og interesseret

Ud fra din beskrivelse rkl, bliver jeg nu helt i tvivl alligevel. Hvis man kan køre freewareprogrammer med spyware fy-filer i karantæne, kan man altså IKKE bruge karantænen til at teste om et freewareprogram kan køre uden disse filer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-12-03 21:56

Fint nok, Rasmus, men det var nu ikke min hensigt at dele sæbeøjne ud.
Jeg ville bare pointere, at en fil ikke kan være virksom, når den ligger i karantæne.
Og det synes jeg ikke er flueknepperi at gøre opmærksom på.
Men mine kommentarer her har ikke været specielt henvendt til dig.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-12-03 21:57

rkl

Citat
Er ret overbevist om at spørgsmålet blev stillet fordi ikke alle filer kunne slettes og derfor ville vicksblues sætte de resterende i karantæne.

Nej, hun ville sætte dem i karantæne fordi jeg bad hende om det.......jeg mente det ville være det mest sikre i første omgang .....men det ville den ikke, så derfor spørgsmålet

// Toupie

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-12-03 21:58

Jo, Molokyle, hvis du lægger en fil i karantæne, og programmet holder
op med at fungere, så har du konstateret, at det ikke kan køre uden
den pågældende fil.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-12-03 22:12

Jeg ville slette hvad slettes kan og hvis et program så ikke virker installere man det igen.
...og flueknepperiet var ikke ment på nogen mere diskussionen om hvem som forstod hvad rigtig osv - altså mig selv inkl...

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 17-12-03 22:12

Om jeg ikke får orden på min computer kan i snart sätte min i karentäne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-03 22:14

Grujanaq Rellom; det lettede

Sinilluaritsi </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-12-03 22:16

Jamen sov da godt Molokyle

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 17-12-03 22:17

natti natti </MOLOKYLE>