/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannelse
Fra : 19431225
Vist : 1160 gange
70 point
Dato : 17-12-03 15:12

Hej alle.

Er der nogen der kan hjælpe mig, jeg har windows xp proff.installeret. Jeg har et problem under systemgendannelse, efter at have dobbeltklikket på "gendan computeren, som den var på et tidligere tidspunkt" Her har jeg så i øjeblikket december måned, men jeg har ikke muligheder for at gå længere tilbage f.eks. til september måned. selv om jeg klikker på < tasten sker der ingenting.
Jeg har haft windows xp insalleret ca. 9 måneder og har jævnligt installeret programmer, så det er mig lidt af en gåde. Er der nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 17-12-03 15:27

Hej 19431225...
Det er begrænset hvor mange gendannelsespunkter der gemmes. Det er lidt afhængig af hvor meget plads du ofrer i opsætningen til systemgendannelse. Og igen afhængig hvor mange gange systemgendannelse skal lave nye punkter, hvilket den jo også laver automatisk. Du kan f.eks. komme ud for en melding, når du vil gendanne til et bestemt punkt, at der kan stå: Der er oprettet for mange gendannelsepunkter til denne dag...'.

Du kan gå ind i Kontrolpanel->System->Systemgendannelse og der se, hvor mange % der blive afsat til at gemme systemfiler af den totale hukommelse. (Jeg tror at max. er 12%).

Altså er det begrænset hvor langt tilbage du kan gå i tiden for at gendanne...

VH
Denpete

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-12-03 15:34

Der skal være en dato vor der står systemkontrolpunkt eller du har indstalleret det eller det program,for at kunne lave en systemgendannelse.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-12-03 15:36

vis du har et gendannelses punkt så er datoen fremhævet i mørkeblåt

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 17-12-03 15:38

denpete

Jeg har været i systemgendannelse, og der er afsat 12% som er max. Det er bare mærkelig, fordi jeg også har en bærbar, og her er der ingen problmer med at gå tilbage til september

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-12-03 15:40

vil du se om du har et systemgendannelses punkt i f.eks. forrige månedet
så skal du gå op i venstre hjørne af kalenderen og klikke då den dobbelt pil
der er der <<

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 17-12-03 15:56

->Manse: Nu er det kun en dobbeltpil (<<), hvis du kan gå længere tilvage i tiden. ellers er det kun en enkeltpil (<). Det kan også være man ikke kan komme længere tilbage i tiden p.gr.a. (automatisk) slettede punkter af forskellige årsager.

-> 19431225:

Følgende informationer er taget fra Hjælp-filen i Systemgendannelse:

'Hvis du ikke har tilstrækkelig ledig diskplads, når operativsystemet installeres, skal du aktivere Systemgendannelse ved hjælp af ovenstående fremgangsmåde, efter du har frigjort nok diskplads. '

'Hvis du mangler diskplads, deaktiveres Systemgendannelse. Når du har frigjort tilstrækkelig diskplads, aktiveres Systemgendannelse automatisk, men alle tidligere gendannelsespunkter går tabt.'

'Systemgendannelse kræver mindst 200 MB ledig plads på harddisken (eller den partition, som indeholder mappen med operativsystemet). For at opnå den bedste ydeevne og beskyttelse bør du allokere mere plads.'

'Når operativsystemet installerer Systemgendannelse på computeren, tildeles som standard ca. 12 procent af den tilgængelige diskplads til lagring af gendannelsespunkter for Systemgendannelse.'

Det kan være en årsag, at du måske har haft for lidt diskplads på din stationære PC, således at Systemgendannelse automatisk er slået fra og/eller har slettet punkter fra før en vis dato, for at opnå plads nok til nye gendannelsespunkter.

Denpete

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 17-12-03 16:07

Jeg skulle også gendanne forleden og ville gerne tilbage til november, det var ligemeget om jeg så trykkede på hele pladen, datoer >>> og <<<<, den ville kun have december, det må så være max, da min XP home også er på 12 %.
Det hele kommer an på hvormeget du har puttet i og lavet om.....så kommer den hurtig op på de 12 % og dermed flere gendannelsespunkter. Det skal lige med, at jeg har over 30GB fri på harddisken..........
VH maya123

Kommentar
Fra : resten

Dato : 17-12-03 18:36

Opretter af spørgsmålet hvor mange forum's skal du oprette spørgsmålet i ?