/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
IBM Aptiva
Fra : Gybben
Vist : 600 gange
100 point
Dato : 15-12-03 22:39

Computeren tænder, men skærmen forbliver sort. Der kommer ingen lyde, som tegn på nogle fejl. Det virker som om computeren tænder, men standser når den finder ud af skærmen ikke starter, tilsyneladende kan man heller ikke bruge keyboard'et. Det virker også til at være sat på "standby". Hvad gør jeg, skal jeg koble en anden skærm til, som ikke kræver svar fra computeren om at tænde, og se hvad der sker, eller er der nogen som kender til problemet?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-03 22:45

Tænd skærmen lidt efter at du har tændt comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 15-12-03 23:08

hvad står der på skærmen
no signal

eller kommer der en menu op

eller er den total sort

_________________--

måske kan det hjælpe hvis du sætter et andet skærmkort i og så starte op med den og så lukker du
computeren ned og så skifter du om til dit orginale skærmkort

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 16-12-03 08:20

hejsa,

jeg har selv haft et lignende problem med en aptiva for en månedstid siden, hvilken processor snakker vi om?

De symptomer jeg oplevede var at CD-rom'erne bare stod med lysdioderne tændt... Harddisken nægtede at starte op, og at skærmen var sort.. med andre ord, alt låste.

Efter MANGE og lange undersøgelser måtte jeg konkludere at bundkortet var stået af, så jeg måtte ud for at investere i et nyt.. no big deal da det "bare" er en PII/233, så jeg slap med 250.- incl processor.. gennem den DBA

Kommentar
Fra : Gybben

Dato : 21-12-03 20:09

Det lader til at ram-blokkene er problemet. Jeg har fremskaffet nogle andre typer, således de alle er dobbeltsidet!

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 02-03-04 15:36

Hej Gybben...

Mit foreslag er:

1. Lad være a' rod ved den med mindre du har forstand på computere...
2. Få en ven som har forstand på computere til at skille den ad og se hvor problemet er...
3. Slæb din computer ned til nærmeste forhandler med reparation af computere og lad dem klare det...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 05-07-04 12:46

Hejsa,

Dette spørgsmål har været åbent længe, og der har ikke været debat her siden 2004-03-02.

Var det ikke på tide at få lukket spørgsmålet??

Jeg fjerner fluebenet og følger derfor ikke med mere.

Husk.. dine points ER brugt. Du kan ikke få dem igen ved ikke at lukke spørgsmålet.

Mvh
Bent