/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Strømforsyning til horn
Fra : Bamse82
Vist : 428 gange
250 point
Dato : 14-12-03 23:00

Jeg overvejer at købe et horn hos T-hansen (http://www.thansen.dk/product.asp?c=193213433&n=602523091&pn=517746192)... jeg ønsker ikke at sætte hornet i en bil, men derimod at tilslutte det til lysnettet (230 V) ved hjælp af en eller anden type trafo.

Men hvilken trafo???

Kan det lade sig gøre at bruge trafoen fra en PSU (strømforsyningen til en PC'er) eller hvad med denne strømforsyning (http://www.thansen.dk/product.asp?c=193213433&n=469331449&pn=662680881)???

Hornet bruger 10 W...

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-12-03 23:17

Du kan prøve at se wattforbruget på eks. din blæser. Hvis den bruger mindst 10 W, og hornet kan bruges ved 6 eller 12 volt, kan du godt bruge PSU.

Men pas på naboklager.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : makholm

Modtaget 260 point
Dato : 15-12-03 00:05

Hejsa det kan du godt ... men du skal først ved om du har en ATX eller en AT forsyning det er nemmest at bruge en AT forsyning fra en gammel pc
(en af dem der ikke selv kan slukke)

så kan du tage 12 Volt ud på den ledning der går til HD / FD Gul = +12 volt og stel er en af de sorte se evt.
http://www.hardwarebook.net/connector/pc/bigpower.html

hvis du skal bruge en ATX forsyning så skal du gøre noget ander du skal bruge de samme ledninger som ved en AT forsyning men du skal kortslutte 2 ledninger for at få den til at tænde (grønd og sort kortsluttes) se evt
http://www.hardwarebook.net/connector/power/atxpower.html

og endelig ja denne forsyning er perfekt til formålet...... men du kan lige så godt bruge en gammel at AT forsyning

mvh Martin

Godkendelse af svar
Fra : Bamse82

Dato : 15-12-03 16:20

Tak for svaret makholm.

Kommentar
Fra : Bamse82

Dato : 15-12-03 17:07

Det virkede fint Makholm.... det eneste problem er bare at PSU stopper når jeg ikek bruger hornet.. og startet først igen hvis jeg slukker for tilgangen og tænder for hornet og tilgangen igen!!! har hørt noget om at der skal være et forbrug på en psu hele tiden! er det rigtigt?? og hvor stor skal det forbrug være?? kan jeg klare det med en modstand (hvilken)??

håber du kan hjælpe selvom du har fået pointene!!!

mvh Lasse

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 16-12-03 21:51

hejsa igen ja det har jeg hørt om ..... du kan tage en lille pære 5/7 w det skulle være nok
mvh Makholm