/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Konvertere fra PDF-fil til f.eks Word
Fra : Perege
Vist : 1254 gange
100 point
Dato : 14-12-03 22:06

Jeg har på nettet fundet en manual som desværre er i PDF-format.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg omkonverterer en sådan PDF-fil til evt. TXT så jeg kan gemme det som en fil?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 14-12-03 22:11

Du kan klippe og klistre fra acrobat reader - Der er både et text select tool og et Coloumn select tool til at markere med.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 14-12-03 22:12

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre; kun det modsatte er tilfældet!

MVH

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 14-12-03 22:16

Der er en udemærket hjælp i Acrobat reader, der fortæller om emnet, feks. trykkede jeg på T og markerede dette:
Gemme PDF-dokumentet som tekst (kun Windows)
Hvis du vil bruge teksten fra et PDF-dokument i et andet program, kan du eksportere
PDF-dokumentet til tekst. Du kan derefter bruge det andet program til at importere den
oprettede tekstfil.
Før teksten eksporteres, skal du bestemme, om PDF-dokumentet er et PDF-dokument kun
med billeder. Et PDF-dokument kun med billeder er et dokument, der er blevet scannet –
det indeholder ingen tekst, som Acrobat Reader kan genkende. Det er kun et billede af
teksten. Filer kun med billeder kan ikke konverteres til tekst.
Sådan eksporteres et PDF-dokument som tekst:
1 Vælg Filer (Windows) eller Arkiv (Mac OS) > Eksporter dokument til tekst.
2 Angiv filnavn og placering, og klik derefter på Gem (Windows) eller Arkiver (Mac OS).
Markere og kopiere tekst og grafik
Du kan markere tekst eller grafik i et PDF-dokument, kopiere det til Udklipsholder og
indsætte det i et dokument i et andet program, f.eks. et tekstbehandlingsprogram. Hvis
PDF-dokumentet blev oprettet fra en scanner, eller hvis teksten er en del af et billede, kan
Acrobat Reader genkende teksten som et billede, men ikke som tegn, du kan markere.
Bemærk! Hvis en skrifttype, der kopieres fra et PDF-dokument, ikke er tilgængelig på det
system, hvor den kopierede tekst vises, kan skrifttypen ikke anvendes. Skrifttypen erstattes
med en standardskrifttype.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 14-12-03 22:17

Hvis man har den nyeste Acrobat 6.0 Proffessional så kan man gemme som Word, incl. det meste af formateringen.

Hvis man ikke har den, kan man trykke CTRL+A, højreklikke og vælge "Copy", en side af gangen og derefter Paste over i Word. Det kan også lade sig gøre med billederne i en PDF-fil. Her skal blot vælges "Graph Select Tool".

mvh

Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 14-12-03 22:20

Tak for svaret pallebhansen.
Også til I andre, men jeg skal jo vælge.