/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
hmmm har mon nogen et svar ???
Fra : nullerfras
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 11-12-03 21:04

jeg har lige købt mig et geforce fx 5600 256 ram, og får 2289 point i 3dmark 03,,ved faktisk ikke om det er oki,,men når jeg ser i resultates detaljer skriver den vga memory clock 100 mhz & vga core clock 54 mhz, hvilket er meget mindre end det en kammerat har på ti 4200,,,har jeg glemt noget i bios ??? og hvor kan jeg rette det ind,, mit system" epox 8rda+,,2x256 ddr kingston,,2500 barton,, 250 w psu,,2x40 gb hd,,jaa og så mit grafikkort"

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-12-03 21:16
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-12-03 21:56

Om det er for lidt: Tja, nu skal man ikke kun se på clock og core, men også bit og understøttelse af opløsninger, MHZ, shade, og mange andre ting. Men nu har du jo også købt den, og må være tilfreds. Hvis man nogensinde bliver det, for selv om du købte den bedste i dag, ville den være overhalet i morgen.
Du kan ikke lave mange indstillinger i bios der forbedre noget, men kan jo hente den nyeste driver til grafikkortet, det kan være det kan give lidt, men de nyeste drivere er tit kun forbedret for at løse konflikter.
Sørg for at installere den nyeste directX.
Der er mange test af grafikkort på www.edbpriser.dk og hardwaretest.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-12-03 09:06

Grafikkort... Rustica kom med et tip ang. emnet 11/12-03 på http://www.kandu.dk/dk/tip/5882 hvor der henvises til en test af 80 grafikkort http://www.ixbt-labs.com/articles2/over2003/index.html
Ellers er jeg enig med Palle, især med udtalelsen "for selv om du købte den bedste i dag, ville den være overhalet i morgen".
Søren

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-03 09:47

<<<nullerfras
Glem alt stræben efter det bedste. Jeg har været i dette ræs også, men dengang kostede en 66mhz pc over 20.000, og hvad skete der, to dage senere kunne man købe en 100mhz til 18.000, og nu kan du købe....2ghz for ingenting.
De andre har ret, jeg siger det på en anden måde: det seneste udviklede elektronik, er noget man køber, tager det med hjem, og så er det allerede forældet.
Vær tilfreds, og så skal det hele nok alligevel skiftes om 6 måneder

MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 01:39

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Godkendelse af svar
Fra : nullerfras

Dato : 18-12-03 08:27

Tak for svaret jmsgruppen.