/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook: Forskelligt brevpapir t forskel~
Fra : urban
Vist : 908 gange
100 point
Dato : 07-12-03 19:35

Hej

Jeg har sat min Outlook til at bruge indtil flere e-mail-konti, som jeg bruger i forskellige sammenhænge: Job, privat og foreningen.
Jeg vil gerne have mine konti til at bruge forskelligt brevpapir, men det set ud som om det kun er muligt, hvis jeg hver gang, inden jeg vil sende en e-mail, går ind i Indstillinger og ændrer det generelt for hele Outlook - DET er RET tungt at arbejde med på den måde.

Nogen der kender til en bedre løsning med Outlook - min er en Outlook 2002.

Mvh
Urban

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 19:40

Lav dit brevpapir i word, som du ønkser.
Gå i outlook, ny meddelse, sig åbn, og åbn det brevpapir du ønsker. Her kan du også indsætte logoer o.s.v.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 07-12-03 19:43

næh... samme problem med visitkort og signatur.
Du kan evt. oprette forskellige brugere for job, privat og forening, og dermed have et komplet postsystem for hver.
mvh
Jens

Kommentar
Fra : urban

Dato : 07-12-03 19:54

Til: jmsgruppen
Under hvilken menu finder du Åbn Brevpapir?

Til: JensT
Det lyder nærmest som en endnu tungere løsning, end den jeg selv pegede på...

Mvh
Urban

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-03 19:56

Lav en makro og læg den op på værktøjslinien. en for hver type brevpapir/opsætning.
Emesen.

Kommentar
Fra : urban

Dato : 07-12-03 19:59

Til emesen: Nu ved jeg ikke lige, hvordan jeg gør det du anbefaler - kan du forklare mig, hvordan jeg laver en Macro og hvordan jeg lægge den op i værktøjslinien?

Mvh
Urban

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 20:03

<<urban
lav dit brevpapir i eks. word.
Når du er i outlook, klikker du på ny meddelse, klik på filer>åbn
find dit brevpapir du har lavet i word, sig OK.
Nu har du dit brevpapir i outlook, måske opsat med venlig hilsen & julenisser og hvad ved jeg.
Vi har forskellige firmaer her, vi bruger dette system
MVH
JMS

Kommentar
Fra : urban

Dato : 07-12-03 20:07

Til jmsgruppen: Der er tilsyneladende ingen Åbn knap under Filer i min Outlook! Er du sikker på, at du ikke taler om Outlook Express? Ellers: Hvilken version af Outlook sidder du med?

Mvh
Urban

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 20:08

<<urban
Indsæt evt. fotos af dig selv, lav dine breve med logoer, lav standardbreve, trusselsbreve, o.s.v. Du slipper for en masse tastearbejde, hvis dine std. breve næsten er færdige i forvejen.
Vi har et bibliotek som hedder std. mail. Det sparer os for en masse tastearbejde, ved almindelig korrespondance.

JMS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-03 20:08

Jeg var lige ovre i outlook og se at man kan lave makro, men hold da op det laves i visual basic, så det er ikke så nemt som jeg forventede. Jeg har arbejdet alt alt for lidt i VB til at kunne lave den - men det kan lade sig gøre, det er jeg overbevist om.
Emesen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 20:10

urban
outlook 2000
JMS
Kører NT 2000
Ånb kommando er i:
ny meddelse>filer>åbn
Selvfølgelig er den der, ellers kan du jo intet åbne
JMS

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 07-12-03 20:12

urban.. enig.. - men der er ikke nu og her anden måde at lave det som "standard pr postkonto".
Til gengæld er du fri for at huske at skifte afsender e-mail når du sender post i de forskellige områder job, privat og forening.

Kommentar
Fra : urban

Dato : 07-12-03 20:20

Til jmsgruppen: Der må være en versionsforskel... Jeg laver en ny meddelele, og i den ny meddelelses menulinie klikker jeg på Filer og i undermenuen til den, er der ikke en Åbn... Desværre!

Mvh
Urban

Kommentar
Fra : urban

Dato : 07-12-03 20:22

Til emesen: Tak, ellers...
Til JensT: Det er en ringe trøst...

Mvh
Urban

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 20:25

Urban
Er der så ikke en gul ikon på toplinien (viser et biblioktek) ????

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 20:36

Urban, hvis du ikke kan finde ÅBN, er der noget helt galt.
Den skal være der et eller andet sted...

Hvordan kan du ellers åbne noget som heslt, når du er i NY meddelse??????????????

JMS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-03 20:41

Jeg har heller ikke nogen åben under filer (NT5 off 2000) men måske har jeg ikke indstalleret det hele.
Men her er en ny idé:
Lav en skabelon i word med alt hvad der skal være, og send den derfra gennem outlook.
Emesen.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 07-12-03 20:42

ny post - formater - anvend brevpapir - mere brevpapir

Kommentar
Fra : urban

Dato : 07-12-03 21:05

Til jmsgruppen: Nu har jeg fået en Åbn-knap frem, men først skulle standart-editoren for Outlook sættes til Word. Men når jeg så åbner min HTML-fil vha. Åbn-knappe, så starter den bare Word op istedet ???

Til JensT: Desværre er der ingen Anvend Brevpapir menu under Formater i min Outlook...!?

Til emesen: Igen ikke den optimale løsning, at e-mail fra Word.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-03 21:21

Ny idé
ny post>indstil som den skal være(jeg satte lige et billede ind)>gem som>giv et navn>filtype = outlook skabelon>jeg gemte på skrivebordet>gem.
fra skrivebordet kan jeg nu åbne netop denne opsætning med et billede i.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-03 21:23

Du kan trække den ind i "mine genveje" i outlook.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 07-12-03 21:26

Hej

Du skal lave <ny post>
gå ind i <formater>
her trykker du på <baggrund>
og derefter på <billede>
og til sidst på <gennemse>
her kommer der en masse brevpapir frem.

Det kan godt være du syntes det lyder besværligt, men
det tager altså ikke ret lang tid.

Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : urban

Dato : 07-12-03 22:18

Hej alle

Tak for de mange gode og konstruktive forslag - jeg har sjældent oplevet så hurtig respons, og ville gerne kunne dele pointsne ligeligt imellem jer, men sådan går det jo ikke.

Det sidste forslag fra Emesen finder jeg mest anvendeligt, og han løber derfor af med Mandelgaven.

Men tilbage er selvfølgelig at sige: Skam dig, Bill Gates!

God jul
Urban

Godkendelse af svar
Fra : urban

Dato : 07-12-03 22:19

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-03 22:25

Selv tak - og når du har styr på dine mails kan du jo sende en til Bil Gates.
Emesen

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 08-12-03 08:14

emesen.. det var en rigtig elegant løsning.. Jeg har 7 forskellige konti jeg hele tiden sender fra med varierende signatur.. ligger nu i en mappe, jeg åbner fra hurtig start.