/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Problem med EPS Filer fra mac til pc'er
Fra : Jepsen
Vist : 464 gange
150 point
Dato : 01-12-03 15:50

Hej

Jeg har et problem som jeg håber nogen kan hjælpe med. Jeg får nogle filer som er lavet i illustrator 10.0 på mac, som jeg vil åbne på min PC'er i illustrator 10.0.
Men jeg kan ikke åbne dem. Jeg kan dog omgå det ved at åbne en ny side i illustrator og så "place" filen, og derefter virker det som det skal. Men det er rigtig mange filer det drejer sig om, så hvis nogen kunne komme med et forslag til, hvor fejlen kunne ligge, ville det spare mig for meget arbejde.

På forhånd tak...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 01-12-03 15:59

Æhhh, det løser jo heller ikke at publish til PDF, det giver det samme arbejde, faktisk mere.
Vi arbejder på PCér, ikke på mac, men modtager nogle gange filer. Vi plejer ikke have problemer, og når dit er de samme versioner, burde det kunne lade sig gøre.
Har du undersøgt, om der skulle ligge nogle løsninger på adobes hjemmeside??
Dette ville være mit bedste bud. Jeg kikke lige, og vender tilbage OK

MVH
JMS

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 160 point
Dato : 01-12-03 16:05

Her er måske noget interessent:
http://www.adobe.com/support/techdocs/2f386.htm
Jeg har ikke læst det hele, men er relevant for dit problem...
Håber det kan hjælpe dig...
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 01-12-03 17:24

Er du sikker på at filerne er EPS filer og ikke ai filer?
Når jeg modtager EPS filer lavet i Illustrator 10 på MAC, har jeg ingen problemer med at åbne på min PC i samme program. Men har kunden gemt i ai formatet, har jeg problemer.
Du skal også sikre dig at Illustratorudgaven er 10 og ikk f.eks. 9, - det kunne jo være at afsender husker forkert.
Men er det lavet rigtigt - så er der ingen problemer.
Ammitz

Kommentar
Fra : Jepsen

Dato : 02-12-03 20:10

Hej Ammitz

Det er Eps filer vi modtager, men jeg kan jo prøve at høre
om de husker at gemme som 10.0
Tak, for kommentaren.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 13:24

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

Godkendelse af svar
Fra : Jepsen

Dato : 09-12-03 12:54

Tak for svaret jmsgruppen.

Jeg beklager at have været fraværdende,og tager imod irettesættelsen

Problemet er ikke løst, men er dog blevet hjulpet videre. Tak for det.

Mvh. Jepsen