/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hele hustanden på Internet med Stofanet?
Fra : kjeldgaard
Vist : 589 gange
140 point
Dato : 03-03-02 18:19

Indtil nu er har vi en pc, der kan kalde op til Internet via Stofanet. Men vi har planer om at lave et netværk for hele hustanden, som omfatter 4 pc´er ialt (inkl. pc´en med opkoblingen) samt 2 printere.

Er der nogen på kandu, som har erfaring med Stofanet og lokalt netværk?

Jeg er desuden meget i tvivl om, hvorvidt man skal vælge hub eller switch til netværksløsninger? Hvornår det ene og hvornår det andet? Jeg har set, at man kan købe netkort med indbygge switch - er det en løsning? Og sættes switchen/hubben ind lige efter surfboarden eller skal man have en pc med 2 netkort - 1 til Stofanet og 1 til netværket?

Hører meget gerne fra nogen, som har (praktisk) erfaring med ovenstående?

m.v.h. kjeldgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-03-02 18:42

Jeg har stofanet på begge mine PC'ere.
Du skal bare køre "Deling af Internet-forbindelse".
Kontakt mig på ICQ 97340002, hvis du mangler hjælp.

Med venlig hilsen.
Hagman.

"kjeldgaard" <kjeldgaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:iMsg8.4383$b33.177877@news010.worldonline.dk...
> Indtil nu er har vi en pc, der kan kalde op til Internet via Stofanet.
> Men vi har planer om at lave et netværk for hele hustanden, som omfatter
> 4 pc´er ialt (inkl. pc´en med opkoblingen) samt 2 printere.
>
> Er der nogen på kandu, som har erfaring med Stofanet og lokalt netværk?
>
> Jeg er desuden meget i tvivl om, hvorvidt man skal vælge hub eller
> switch til netværksløsninger? Hvornår det ene og hvornår det andet? Jeg
> har set, at man kan købe netkort med indbygge switch - er det en
> løsning? Og sættes switchen/hubben ind lige efter surfboarden eller skal
> man have en pc med 2 netkort - 1 til Stofanet og 1 til netværket?
>
> Hører meget gerne fra nogen, som har (praktisk) erfaring med
> ovenstående?
>
> m.v.h. kjeldgaard
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Andreas_popp

Dato : 03-03-02 20:11

Jeg har selv kørt Stofanet, hvor vi en af PC'erne delte det hele ud til de andre PC-ere. Den var koblet til kabelmodemmet med USB og havde et netkort som var forbundet med de andre PC'ere med en HUB.
Jeg vil dog anbefale en switch, da den er hurtigere. Delingen virker fint med Windows, men jeg har nu fået en lille pentium som deler det vha. Linux, det virker bedre, hvis man har tid til at sætte sig ind i det.

Mvh. Andreas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-03-02 19:47

> Du skal bare køre "Deling af Internet-forbindelse".
> Kontakt mig på ICQ 97340002, hvis du mangler hjælp.
cut
> > Indtil nu er har vi en pc, der kan kalde op til Internet via Stofanet.
> > Men vi har planer om at lave et netværk for hele hustanden, som omfatter
> > 4 pc´er ialt (inkl. pc´en med opkoblingen) samt 2 printere.
> >
> > Er der nogen på kandu, som har erfaring med Stofanet og lokalt netværk?
> >
cut
Det er meget godt med delt interne. "Master"-maskinen skal så bare være
tændt hele tiden.
Køb hellere en router med indbygget firewall og printserver.
Klaus

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 03-03-02 21:40

Tak for svarende så vidt - Klaus: hvorfor en router, ikke switch? (Jeg kan ikke gennemskue, hvornår man skal bruge den ene fremfor den anden!).

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 07-03-02 17:49

tak for svaret try_to_help - meeeen nu var det jo egentligt bare et lille tillægssspørgsmål du besvarede, så jeg afventer et mere fyldigt.

Til Hagmann - jeg er ikke helt med på brugen af ICQ - følger der en kort vejledning, for jeg vil gerne høre mere om dine erfaringer.

kjeldgaard

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 17-03-02 12:04

Hej Mhvejsel,
Formålet med at sætte point på, er jo netop at få ngle brugbare svar. Så naturligvis vil du modtage pointene, hvis det er dig der kommer med løsningen på mit problem. Så jeg forstår ikke rigtig dit krav på point før svaret???

Så hvorfor fortæller du ikke bare, hvordan du har sat dit netværk op i forhold til Stofanet med logon o.s.v. så vi kan komme videre i teksten og du kan få dine (velforjente) point?

m.v.h. kjeldgaard

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 17-03-02 15:55

Okay.....
Men kan vi ikke bare skrive over icq...
jeg gider ikke side og skrive over Kandu.dk
Miy icq nummer. 143767004

Accepteret svar
Fra : mhvejsel

Modtaget 140 point
Dato : 22-03-02 19:20

Har du sat et netværk op med alle de computere
Hvis du har det skal du bare dele internet forbindelsen

Mvh. Mhvejsel.dk

Så lad da gå for en gang skyld så vil jeg godt snakke over Kandu.dk
ZEZ...

Godkendelse af svar
Fra : kjeldgaard

Dato : 26-03-02 20:45

Tak for svaret mhvejsel. Jeg prøver din opskrift, men kommer muligvís ilbage med supplerende.
ZeZ

kjeldgaard

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 09-05-02 19:02

Jeg har set, at flere har købt spørgsmålet og faktisk får de ikke løsningen, som jeg fik fra hvejsel via e-mail. Her er "arbejdstegningen":

Server ----------------- Usb stik til modem
\
Netkort --- Net-stik
\
Hub -------------------- Maskine 3
| \
Maskine 1 Maskine 2

m.v.h. kjeldgaard

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 14-06-02 17:11

Byt Lige Hub med en Switch Det køre lidt bedere...

Mvh Mhvejsel.dk