/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
import af emails og adressekartotek
Fra : jabco9240
Vist : 679 gange
50 point
Dato : 29-11-03 23:10

Hej!

Vi har hidtil haft win 2000 og brugt alm outlook som mailprogram. Nu er vi konverteret til Win XP og bruger outlook express som mailprogram.

Problem: jeg kan godt finde .pst-filerne (formodentligt) med vores gamle adressekartotek og vores gamle emails, MEN hvordan får jeg dem importeret?

Når jeg går i Filer og import i Outlook Express vælger jeg "Andet adressekartotek". Så kommer der syv forskellige programmuligheder - jeg vælger så Microsoft exchange privat adressekartotek - og vupti, så siger den, at importen er gennemført - men de ligger i hvert fald ikke i outlook express.... Hvor har den så importeret kartoteket hen?

Hjælp ...!!

Accepteret svar
Fra : p.pehrson

Modtaget 60 point
Dato : 29-11-03 23:50

Du skal have Outlook installeret og kontoen skal være sat rigtig op med de mapper du vil flytte, for at kunne flytte mapperne til Outlook Express. Og det er ikke engang sikkert, at OE kan importere det hele - Outlook er jo trods alt større og mere kompliceret.

-peter

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 30-11-03 09:14

Men er det ikke noget med, at den alm. outlook ikke fungerer under Win XP?

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 30-11-03 09:17

Vil det så sige, at jeg skal afinstallere XP'en og installere Win 2000 igen for at klare det med mapperne? INden jeg kan gå videre?
I øvrigt tak for det hurtige svar.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 09:57

Outlook til outlook fungerer fing, men fra express til outlook ved jeg ikke. Det har jeg aldrig prøvet.
Men import er ikke nok.
Før en eks. formatering skal man "eksportere" sin outlook PST fil, og derefter "importere" filen. Så hvis du ikke har eksporteret filen kan det slet ikke lade sig gøre. Beklager. Mange tror det er nok bare at kopierer denne (alm. back up), men det er det ikke. Jeg har forøvrigt skrevet en tip om dette, for et par dage siden, under MS windows.

MVH
JMS

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 30-11-03 10:15

Tak for svaret p.pehrson.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 30-11-03 10:16

Du kunne også prøve at flytte Lagringsmappe i OutlookExpress (under Funtioner>Indstillinger>Vedligeholdelse>tryk på Lagringsmappe...). Det kræver sfg. at du kan lokalisere dine e-mails, adresskartotek og konti, der ligger i én mappe i OE. Om det fungerer fra alm. Outlook til OutlookExpress ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 30-11-03 10:18

Tak for svarene !

Jeg har fået det hele til at fungere. Jeg ved ikke helt hvordan, men det lykkedes ved at jeg fik den alm outlook op at køre i XP. Så importerede jeg de nye mails, der lå i vores nyoprettede outlook express - det klarede den nærmest af sig selv. Så bad jeg den nye outlook om at importere de gamle .pst-filer fra den gamle outlook under Win 2000 - og det gik også uden problemer. Så nu har jeg vist det hele i mit nye Outlook mailprogram under XP.

Jibiiih og tak