/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Ny bank?!
Fra : OffLine
Vist : 380 gange
500 point
Dato : 29-11-03 15:02

Jeg overvejer at skifte bank, men vil lige "undersøge markedet", så jeg ville høre, om der er nogle som evt ved hvor den højeste rente er. Og om der evt er en side, hvor man bankerne er sammenlignet?!
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-11-03 15:13

Vælg en lokal bank. De store er for dyre.
Den der billigst i dag kan være dyrest i morgen.
Bedste rente forhandler man selv frem, der
ligger mulighederne.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-11-03 15:16

http://www.fbr.dk/penge/lonkonto2/
bemærk basisbank.dk har den selv,men har ikke mere gradis kassekradis,men
SkandiaBanken skulle have det,sidst jeg så den,men der er mange gradis gebyderer på disse
internet banker....om du kan komme ind afhænger af din økonomi,da de ikke tager alle...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-11-03 15:28

Du kan også se på denne side, hvor der en top 10 liste
http://www.mybanker.dk/

mvh ans

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-11-03 15:53

hej igen !
så på min basisbank at renten ikke var 3.25 som mit link var henvist til men 2.0 som ans`s link viste
Almindelige indlån
Citat
Lønkonto Budgetkonto Opsparingskonto
Årlig pålydende rente 2,00 % 2,00 % 2,00 %
Årlig nominel rente 2,00 % 2,00 % 2,00 %

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-11-03 17:09

Er du millionær kan jeg anbefale dig at sætte pengene i oligationer, hvis du som mange af os andre er almindelig lønmodtager er det hip som hap.

Jeg kan også råde dig til at vælge en lokal bank, ikke nødvendigvis på grund at renterne som i dag, efter skat er så forsvindende lille. Det er først når man er "formuende" man bør tænke i de baner.

Desuden er det altid godt at være kendt i sin bank.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 17:19

At give dig et navn på et bestemt pengeinstitut, og så sige at netop denne er billigst, er umulig. Pengeinstututterne i dag, svarer faktisk til et kræmmermarked. Rente, på såvel indlån som udlån, varierer meget fra kunde til kunde.
Hvis du i deres øjne, er en "kernekunde", kan du få et meget favorabel tilbud. Jeg har ofte skiftet pengeinstutut (er selvstændig), og min erfaring, for at opnå bedste tilbud er:
Lav et oplæg, der både i hovedtræk, og detaljer beskriver dit engagement og behov.
Lav materialet, så det er så udførlig som muligt, husk kopier af de sidste tre årsopgørelse fra skattevæsnet.
Vælg tre-fire pengeinstututter, og send dem materialet med posten, med opfordring om, at afholde et møde hos dig.
Sig under mødet, at du har overvejet at skifte, og gerne vil have et attraktivt tilbud. Pres dem gerne med evt. udlåns og indlåndrente.
Du vil blive forbavset, hvor meget du kan "handle" med et pengeinstitut p.t. Men årsagen er, at de har en meget hård daglig kamp om kunderne. Så hvis du vil skifte, er tidspunktet netop nu, positiv.
Har du evt. tillægsspørgsmål, hører jeg gerne nærmere.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 29-11-03 21:47

jmsgruppen.
jeg har igennem længere tid overvejet at starte egen virksomhed.har du nogle erfaring med at rejse kapital til et aps.jeg tænker på externe investorer, både private og banker/kreditforeninger????
der er tale om en rendyrket produktionsvirksomhed, med en yderst rentabel avance.100% brancekendskab samt nowhov haves!!!

opretter nok ovennævnte i et nyt spørgesmål,men skal bare lige snage!!!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 30-11-03 10:03

>>>>webgun
Synes ikke det er passende at kommentere andre spørgsmål, i en spørges postkasse. Du må som du selv siger,
oprette et nyt spørgsmål.
JMS
UNDSKYLD OFFLINE

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-12-03 20:47

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlig end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.