/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Honda Hornet som begyndermaskine???
Fra : 080482
Vist : 883 gange
50 point
Dato : 28-11-03 12:41

Hej!

Jeg er godt 22år, og fik mit motorcykelkørekort for godt 3 måneder siden. Nu leder jeg efter en motorcykel der kan dække mine behov, som drejer sig om småture mellem 5-20 km dagligt. Jeg søger en maskine der er fræk, med god acceleration, er pålidelig og i en god kvalitet. En gs500 er for kedelig for mig. Er gået hen og blevet lidt forelsket i en Honda Hornet 600, men er i tvivel om den er for vild til mig. Jeg har intet problem med at sætte begrænsninger på mig selv, og har stor respekt for hvad så mange hestekræfter kan gøre ved én!! Dumt at give sådan en maskine fuld gas fra "day one", når man er nybegynder..
Er det helt åndsvagt, at jeg vil købe en Hornet eller skal jeg realisere drømmen????

Mvh. Anders 22

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 28-11-03 12:43

Go with the feeling
Trust your instinkt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-11-03 12:49

Følg din intuition, ellers kan du bebrejde dig selv det resten af livet. Der er ting man bare skal prøve.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-11-03 14:23

Lyder lidt som om du har forelsket dig i Honda? Fint nok, men check lige : http://kawasaki.com/index2.asp

Gå i menuen Motorcycles->ninja© sportsbikes->Zx-6R ...fik en tur ...orv!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 080482

Dato : 28-11-03 16:19

Det er altså ikke en for voldsom cykel??

Har kørekort til stor motorcykel, men har jo som sagt kun haft det i 3 månéder, så er det tilladt for mig at køre på alt??

Kommentar
Fra : Leong

Dato : 30-11-03 12:52

Hvis du siger at du sagtens kan sætte en begrænsning på dig selv kan du jo uden problemer gå ud og købe en GSX1000R

Jeg har selv fået kortet for et par måneder siden og har investeret i en SV650S, men kunne lige så godt have valgt en Hornet hvis jeg havde penge til det...
I sidste ende er det vel et spørgsmål om hvad pungen rækker til, jeg ville f.eks. aldrig kunne forsikre en ZX6R til en pris jeg kunne leve med (medmindre man kan nøjes med ansvar self). Hvis jeg var dig, ville jeg roligt starte på en Hornet

Accepteret svar
Fra : inspectorclousseu

Modtaget 50 point
Dato : 30-11-03 14:59

Hej 080482

Jeg synes bestemt ikke det lyder for voldsomt, for hvis du selv sætter begrænsningerne for din kørsel er det jo ligemeget hvad du kører på. Selv en kedelig gs500 kan du jo køre galt på blot hastigheden er for stor i et sving eller ved kraftig nedbremsning i vådt føre.

Min første sæson var sidste år og der startede jeg med en Yamaha Thundercat, næsten samme vægt og hk som hornet bare med fuldkåbe. Men den blev hurtig for "lille" så efter 3 måneder fik jeg min nuværende og det går rigtigt godt med den.

Derfor som du er blevet opfordret til at andre, følg dit hjerte og lyster.

Mvh
Bo
Gsx1300R Hayabusa, 4 i 1 Titanium Akrapovic

Godkendelse af svar
Fra : 080482

Dato : 02-12-03 19:05

Tak for svaret inspectorclousseu.

Kommentar
Fra : inspectorclousseu

Dato : 02-12-03 20:33

pøj pøj med hvepsen, vi ses på Linien til næste år