/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
hp deskjet 720 C
Fra : wolffi
Vist : 573 gange
200 point
Dato : 27-11-03 23:49

Jeg har ovennævnte printer installeret som netværksprinter.
2 pc'ere med win 98 SE og 1 med win ME.

Problem: den pc (win98SE) som printeren er tilsluttet kan ikke udskrive til denne printer. Det kan de 2 andre.
Fejlmeddelelse på pc med printeren: Paper mismatch (printeren "tror" den skal udskrive på banner papir).
Lampen for banner format lyser konstant på printeren - og den kan ikke slukkes ved at vippe med kontakten for papirvalg.

I egenskaber i printerindstillinger står papirformater korrekt (A4).
---------------------------------------------------------------------
Jeg har også brug for at printe til denne HP'er fra et gammelt program (PC plus) ..... er der én der lige ved hvilken indstilling i PC plus man kan bruge for at udskrift kan lade sig gøre ?? Ved at vælge HP laserjet - som er den eneste nærliggende mulighed - mislykkes forsøgene.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 210 point
Dato : 28-11-03 00:10

Hej.

Hvis du er på internt netværk kunne du jo bruge den pc printeren virker på, og skrive ud fra den fra den pc printeren ikke virker på.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-11-03 01:12

Ja, men jeg tror også problemet løses, ved at afinstallere HP`s printerprogram, og derefter installere det igen.
Men der er nok også nogle indstillinger der er stillet forkert, men de bliver rettet med ovenstående metode.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-11-03 01:28

(jeg bruger ME)
Prøv først printeren uden andet end strøm,
Bannerlampen burde slukke.(gætter jeg)
Stadig tændt=pc'er er Ok. Ellers læs Printer-manual.

Prøv at afinstalere printeren på de pc'er hvor det ikke virker.
(hos mig skal der genstartes nu)
prøv så at printe fra de afinstalerede pc'er, de vil så spørge dig om hvilken port
din printer er på.
Efter et printervalg vil min, hente drivers og opsætning,
fra den pc, hvor printeren sidder til.

Hp har en supportside hvor du gratis kan hente manuel og nyeste drivers.
http://welcome.hp.com/country/dk/dan/welcome.html

Mvh.
Natmaden

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 28-11-03 10:33

Nu ved jeg ikke, hvordan du har installeret printeren oprindelig, men i et netværk er alt meget ømtålelig. Derfor vil jeg anbefale:
fjern printeren fra alle PCèr.
installer printeren på den pc som den er tilsluttet. kontroller den evt. testside.
gå ind i mappen printere, og del printeren, (marker printeren, højreklik, del som)
på de andre PCèr, tilføjer du printer, vælg "netværksprinter", og installer som netværksprinter (følg anvisningen)
så burde det virke.
Med hensyn til PC Plus, æhh har brugt det engang, men kan ikke huske til hvad. Hvis jeg husker rigtig er det et finansprogram. Tror ikke det bliver nemt. Jeg har haft lignende problem hos en bekendt jeg hjælper lidt engang imellem. Der løste vi problemet, ved at installere en af de drivere som det gamle program krævede. Kan ikke huske hved for en, men det var også en laserjet. Denne laserjet driver, skrev fint ud på en Deskjet 870Cxi, så med dette problem må du prøve dig frem med forskellige "forkerte" drivere.
Håber dette kan hjælpe dig lidt hen af vejen.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 04-12-03 16:10

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlig end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her.

Godkendelse af svar
Fra : wolffi

Dato : 08-01-04 21:21

Tak for svaret ellebye.