/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
skærmen starter ikke op !!!!!
Fra : Hansen..
Vist : 326 gange
100 point
Dato : 25-11-03 21:56

Hejsa.. jeg har et stort problem.. lige pludselig når computeren er tændt. Så låser skærmen og hvis man så tager strømmen og sætter strømmen til igen. Og starter maskinen så starter skærmen ikke op. og jeg tror heller ikke at den læser mit system ind.... så skal jeg ind og nulstille min bios og sætte den op igen, og så kan det køre et par dage

Mit bundkort er model K7S5A ECS

Hjælp hvad er der galt

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 25-11-03 22:28

En mus uden strøm kan også låse det hele.
Jeg tror ikke det er bundkortet, men dårlige forbindelser inde i kabinettet.
Idekabel til hardisk/bundkort, konnectorstikket hvor alle strømforsyninger kommer, grafikkort (tryk det hårdt ibund mod bundkortet), tingene har det med at ryste lidt løse, og stik irrer, defor bruges meget "guldstik"
Så næste gang det sker, så prøv at trykke alt, godt i bund, uden at røre din bios.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mugge302

Dato : 08-01-04 08:52

Det kunne elelrs godt lyde som same problem jeg havde... Prøv at kigge bundkortet igennem for ridser på printene... Det havde jeg nemlig efter jeg havde monteret noget, så var der kommet en ridse, og så kunne budkortet som du forklare, men efter en måneds tid gik det helt dødt. Så prøv at tjekke det igennem for ridser og snavs..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-01-04 18:27

Prøv også om det er fordi du har lavet indstillinger for at sende til en extern skærm.
Højreklik på skrivebord, tryk egenskaber, indstillinger, avanceret, og se om der sendes til en anden skærm?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Hansen..

Dato : 15-01-04 22:50

Tak for svaret pallebhansen. Efter at have haft den ude af maskien og sætte den igen virker den.. så du er nok den der kommer nærmest et svar