/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lukning af internettet
Fra : frederikshavn
Vist : 406 gange
50 point
Dato : 25-11-03 07:54

Hvad kan det værer at ,når jeg går på nettet,og surfer rundt,lukker internettet ned,den smider mig bare af,og jeg kommer ud på skrivebordet,så kan jeg starte op igen,og gå på nettet,men lige pludselig lukker den det hele ned,og vender tilbage på skrivebordet.
Jeg har scannet for spyware,og virus,og der var intet,og jeg har lukket port 135,som jeg fik afvide man skulle,for det var den vej div.worms kommer ind.
Jeg har xp pro(kopi),orginalen er alt for dyr,har scannet i fejlsikret tilstand,der fandt den heller ikke noget.Det er måde explore og msn explore,der smider mig af

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 25-11-03 07:59

kører du windows update regelmæssigt? Jeg går ud fra at sin browser er IE, som har det med at opføre sig underligt, når den trænger til opdatering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-03 08:00

Skift til XP og glem XP Pro den er alt for avanceret for dig.
XP kan købes i en OEM version for 800.- kr og så er den LOVLIG.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 60 point
Dato : 25-11-03 08:16

Problemet er sikkert, at du kører med en kopi-version af XP Pro.
Den vil du aldrig få til at fungere ordentligt. Det har Microsoft
sørget effektivt for.
De vil nemlig gerne have betaling for deres varer.
Og det kan man jo sådan set ikke fortænke dem i.

Men hvis du har rimelig meget styr på computere, var det
måske en idé at konvertere til Linux?
Det er om ikke gratis så i hvert fald næsten, og Mandrake 9.0
er forholdsvis brugervenligt.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 25-11-03 08:22

i første omgang - hvis ikke opdatering hjælper (eller kan lade sig gøre) - kan du prøve at geninstallere internet explorer. Det er bare ikke altid det kan lade sig gøre når du kører med en kopi-version. Hvis blot det er browseren der lukker ned, kan du alternativt hente en gratis browser på nettet, der hedder Avant-browser. Den ligner internet explorer til forveksling, men har nogel flere funktioner, og er i øvrigt (min erfaring) mere driftsikker.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 25-11-03 08:24

den kan hentes hér: http://www.avantbrowser.com/

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 25-11-03 08:29

Ehm.. Jeg tror nu næppe det har noget med hans CD at gøre selvom det er en kopie, som Rellom nu siger det kan være. Kan ikke lige se hvorfor 1 kopie CD skulle være så meget anderledes end en orginal CD udover det ikke er lovligt. Det kunne jeg godt tænke mig at vide hvad han mener med det.. ?? :-|

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 25-11-03 08:32

Det han mener er at det ikke er på alle kopi windows, man kan installer service pack 1, og hvis man ikke kan det kører computeren ikke optimalt, samt man er utrolig sårbar overfor specielt ormeangreb...

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 25-11-03 08:33

jeg har haft en kopi af xp-pro, hvor jeg godt kunne installere service pack 1, men derefter var ude af stand til at køre de nye opdateringer

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 25-11-03 08:36

Ok - Syntes bare han for det til at lyde som om at man ikke kan kopiere XP Pro CDen..
Men ellers kan man vel bare opdatere det fra nettet af? Køre nu selv med 2000 det kan jeg møj bedre li`

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 08:48

Jo, man kan godt kopiere cd'en, men resultatet bliver ikke optimalt.

Bortset fra det er det ikke utænkeligt, at Antipiratgruppen læser med her.
Hvis jeg var i frederikshavns sted, ville jeg derfor skynde mig at lukke spørgsmålet.
Hvis Antipiratgruppen henvender sig til Kandu og beder om hans navn og
postadresse, vil Kandu nemlig udlevere disse oplysninger.

Og så kan det blive MEGET dyrt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-03 08:51

Det var lige det jeg sagde.
Og 800.- er da billigt.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 25-11-03 10:19

Tak for svaret Rellom.,jeg må have muldvarpen op af lommen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 10:24

Selv tak.
Ja, muldvarpen op af lommen - eller konvertere til Linux.