/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Softvare?
Fra : food_life
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 23-11-03 19:45

Hvilket softvare vil I anbefale hvis man skal: lave plakater til proff trykkeri, efterbehandle foto, opsætte tekst til trykning, farvestyring af baggrundsfarve?

MVH

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-11-03 19:48

Jeg ville helt klart spørge det trykkeri som skal bruge din fil til videre behandling.
Emesen.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 23-11-03 19:50

- og hvad så hvis det ikke er samme trykkeri hver gang? Er der ikke nogle programmer der foretrækkes til proff brug?

MVH

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-11-03 19:54

jeg er enig med emesen,men måske kan du finde noget her du kan bruge>
http://www.webattack.com/freeware/categories/6
Eller du kan gå op i søg og søge efter Graphics Tools
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-11-03 19:56
Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 20:19

Helt klar svar:
Uanset hvilke program du arbejder i, vil det nemmeste for trykkeriet (pre-print) virksomheden, at modtage en PDF fil.
I alle DTP programmer, kan du publish to PDF.
(NB. Har selv reklamebureu, og pre-print, firefarve)

Håber det er hjælp nok.

MVH

JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 20:24

OK. Her er et par programmer. (glemte det i farten)
Corel Draw
Adobe
Quark

Det er de mest anvendte....
Største panik udløser det, hvis man får en Publisher, eller noget ubehjælpsom WORD eller lignende.
Men der er metoder, men du skal forvente en ekstra udgift fra trykkeriet, hvis du ikke leverer en PDF fil format.

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-03 22:49

Adobes programmer:
Photoshop - billedbehandling
InDesign - DTP
Acrobat - pdf
Illustratur - Vektorgrafik
GoLive - web-editor
Det hele samlet i Adobe Creative Suite http://www.adobe.dk/products/creativesuite/main.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 07:53

Til den pris,så kan han købe trykkeriet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 07:54

ellers et fedt program

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 24-11-03 10:37

jeg mener, at hvis man har et at adobes produkter f.eks. Photoshop kan man købe hele CS-Pakken til en samlet pris på under kr. 9.000,-. Og det er BILLIGT

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 10:49

Corel Draw, Suite 11 koster for hele pakken: 4.399,00 excl. moms

ellers kan priser ses på:
http://www.computerstore.dk/
Opgradering fra photoshop:
http://www.computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=SOFAD0281&kat=&subkat=

Men husk i min sidste bemærkning, trykkerier skal have PDF filer, ellers skal man normalt betale for konvetering.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 24-11-03 10:53

opgraderingen fra f.eks. Photoshop DK koster kun. kr. 5.549,-
http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=SOFAD0279&kat=&subkat=

(tak til jmsgruppen)
m v h
hc

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 10:53
Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 24-11-03 17:43

Tak for svaret catbody.