/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP og standby
Fra : Bodil
Vist : 570 gange
100 point
Dato : 28-02-02 12:10

Problem: Når WinXp Home edit. går på standby går skærmen i blåt. Jeg efterlyser en opskrift på opsætning dels i bios dels i windows, som er stabil.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 28-02-02 13:11

Hallo kører du med to OS - XP og 98

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-02 13:02

"Bodil" <Bodil.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:v4of8.13112$PE.924874@news000.worldonline.dk...

> Problem: Når WinXp Home edit. går på standby går skærmen i blåt. Jeg
> efterlyser en opskrift på opsætning dels i bios dels i windows, som er
> stabil.bundkortet kun understøtter op til 600mhz(står der),

Problemet er sikkert, at dit bundkort (eller andet hardware) ikke
understøtter acpi (power management) 100 pct.
Det resulterer i, at winxp er installeret som enten en non-acpi maskine,
eller at acpi ikke fungerer optimalt.

Eneste løsning er sikkert at skifte bundkort.
Evt.... og det sucks... at pille alt overflødigt hardware ud af
maskinen, og reinstallere winxp og håbe at det så virker.

PS. Sidder selv på en win2000 maskine, hvor skærm standby ikke virker
grundet et abit bx6v2 bundkort der ikke er 100 pct. kompatibel med acpi.
Og det er DYRT i strøm.

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
System Administrator - 62.242.71.26

Godkendelse af svar
Fra : Bodil

Dato : 29-03-02 14:13

Tak for svaret Fischer & Døssing.