/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvad kan jeg gøre.....
Fra : Duckieboy
Vist : 525 gange
200 point
Dato : 27-02-02 22:07

Hejsa alle!!

jeg har et problem...

Jeg har en .avi fil der fylder mere end der kan være på en enkelt cd..

jeg spørger derfor: hvad kan jeg gøre for at dele den op i 2 dele uden at miste noget af kvaliteten??

Og er der nogle som ved hvordan man laver et perfekt dvdrip??..d.v.s så godt at man næsten ikke kan se forskel, og også så man beholder 16:9 formatet der er på de fleste dvd'er....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 22:31

On Wed, 27 Feb 2002 21:07:12 GMT, "Duckieboy"
<Duckieboy.news@kandu.dk> wrote:

>Hejsa alle!!
>
>jeg har et problem...
>
>Jeg har en .avi fil der fylder mere end der kan være på en enkelt cd..
>
>jeg spørger derfor: hvad kan jeg gøre for at dele den op i 2 dele uden
>at miste noget af kvaliteten??

Du kan dele den med Avichop eller VirtualDub. ( Vdub er mest præcis )

Begge kan findes på www.doom9.org ( de er gratis )
>
>Og er der nogle som ved hvordan man laver et perfekt dvdrip??..d.v.s så
>godt at man næsten ikke kan se forskel, og også så man beholder 16:9
>formatet der er på de fleste dvd'er....

Følg en af guiderne på www.doom9.org. Så kan det ikke gå helt galt.

Selv bruger jeg DivX 3 og programmet FlaskMpeg. Det er nemt og
hurtigt. Dette prg finder du også på denne website.

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-02-02 22:37

"Duckieboy" <Duckieboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cKbf8.12560$PE.626459@news000.worldonline.dk...
> jeg spørger derfor: hvad kan jeg gøre for at dele den op i 2 dele uden
> at miste noget af kvaliteten??

Du kan splitte filer op i mindre bidder med et program som hedder HJ Split:
http://www.freebyte.com/hjsplit/
Programmet fylder ikke ret meget, og det er ligeglad med om det er avi filer
eller eps filer.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-02-02 08:37

"Duckieboy" <Duckieboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cKbf8.12560$PE.626459@news000.worldonline.dk...

> Og er der nogle som ved hvordan man laver et perfekt dvdrip??..d.v.s så
> godt at man næsten ikke kan se forskel, og også så man beholder 16:9
> formatet der er på de fleste dvd'er....

Du kunne købe en DVDbrænder, så burde du ikke kunne se forskel.
Eller
Du kunne lave en DivX fil med DVD opløsning (ca 720x576), vælge en høj
bitrate og vælge at gemme den på 4 cd'ere, så burde det blive tålelig
kvalitet.
Eller
Du kan finde en DVDrip guide på:
www.vcdhelp.com & www.doom9.net og eksperimentere dig frem til en metode som
giver højst kvalitet pr MB.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 31-03-02 18:45

Brug virtual dub til at dele filmen, det går ikke ud over kvaliteten. Der findes en god
vejledning til den på :

www.vcdhelp.com
Hmmm det sidste kan jeg ikke hjælpe dig med.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 20-06-02 00:13

Her: http://www.divx-digest.com/articles/cutavi.html er en guide med billeder til hvordan du gør.....