/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Lav selv stearinlys?
Fra : mis1311
Vist : 6074 gange
25 point
Dato : 21-11-03 19:11

Er der nogen der har nogle gode ideer og/eller tips, til hvordan man selv laver stearinlys?
Jeg ville blive meget glad hvis der var nogen der kunne vejlede mig.......

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-11-03 20:49

Jeg kan ikke råde dig, men det kan de måske her.
http://www.panduro-hobby.dk/ >søg vare>skriv stearin>tryk søg>tryk foto ud for varenavnet>du får en vejledning med.
Tryk BUTIKKER til venstre og se hvor de bor.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Wilduhr

Modtaget 35 point
Dato : 21-11-03 20:49

mis1311:

Her er en opskrift til farvede duftlys:

Smelt 1 kg. paraffin og 250 g. stearin i en gryde. Opvarm det indtil thermometeret viser 80 grader.

Kom nogle dråber æterisk olie og frugtfarve i. Hvis du gerne vil lave lys med 2 farver, skal du først hælde den flydende voks i 2 forskellige gryder, inden du tilsætter farverne og den æteriske olie.

Brug en øseske til at hælde på små forme. hvis du vil have lys med 2 farver, skal du først hælde det ene farvelag i og lade det blive koldt. Først herefter fylder du et lag med den anden farve i.

Du kan evt. stille et sugerør midt i formen. Så snart voksen er fast, trækker du sugerøret ud og stikker vægen (kan købes færdigpræpareret) ned i hullet. Skær vægen over ca. 1 cm over lyset. Det hul, der på den måde er opstået, bliver fyldt når du brænder lyset.
....for at holde på lysenes duft, bør du pakke dem ind i plastfolie indtil de skal brændes.

Nemt at lave og gode til hyggelige stunder

God fornøjelse fra

Wilduhr

Godkendelse af svar
Fra : mis1311

Dato : 24-11-03 19:41

Tak for svaret Wilduhr.