/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook 2002 Haster!!!
Fra : olavur
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 21-11-03 12:39

Jeg kan ikke sende mail, kun modtage. Outlook viser ingen fejl, hverken ved "send/motag", eller "test accounts". Jeg bruger Win XP, Office XP, Norton Firewall 2003, Norton Antivirus 2003. PC´en er testet for virus etc.
Jeg har lige afindstalleret Firewall, men uden ændringer mht. at sende mail.
Jeg har haft kontkt med Stofanet(min udbyder) men de sagde at der er "et el. andet" der blokerer for port 25 (tror jeg) for udgående post.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 21-11-03 12:45

Prøv at gå ind i dit kontrolpanel, under indstillinger for netværk.
Derinde vælger du dit "netværk" eller din internetforbindelse, afhængigt af om det er lan eller PPPoe eller hvad du nu har. Højreklik på den, vælg egenskaber og advanceret.

Prøv at se om der er et flueben i WindowsXP's indbyggede firewall, for hvis det er tilfældet, så tror jeg næsten du har en løsning på dit problem.

Det virkede ihvertfald for mig, det eneste du så skal gøre bagefter er at tillade din software firewall at sende mails ud.

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 21-11-03 14:35

Der er intet flueben i "Firewall til internetforbindelse"!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-11-03 16:29

Måske er sikkerhedsniveauet i din Norton Firewall sat forkert.
Prøv at vælge "Default Level" og se, om det løser problemet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-11-03 16:54

I den alm. outlook Expres:
I funktioner konti skal der i egenskaber for din stofapost stå under generelt
mail1.stofanet.dk
hak i Medtag den....

Servere:
POP3 mail1.stofanet.dk
SMTP mail1.stofanet.dk
hak i husk...
ikke hak i log på med... og ikke i min server kr...

Avanceret SMTP 25
Indg POP3 110
ikke hak i noget
Hvis dine indstillinger er korrekte, vil jeg foreslå at oprette en magen til (stofa post) tit er der noget der er gået galt uden påviselig forklaring.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 21-11-03 17:28

Jeg har afindstalleret min Norton Firewall, og mine POP3 og SMTP står korrekt, men mine mail kommer stadivæk ikke ud fra min PC!!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-11-03 17:47

Hvis problemet ikke beror på dine indstillinger i Outlook og din firewall,
kan jeg ikke se anden løsning, end at du må have fat i Stofanet igen.
Hos TDC er det normen, at port 25 holdes lukket og "erstattes" med en sekundær
mail-server: http://cph.ing.dk/konf/root/pcit/sub/teknik/html/1547.all.html
Hos Stofanet er praksis åbenbart anderledes, men de må kunne/gide anvise dig en
løsning på problemet.

PS! Dette forudsætter selvfølgelig, at du husker rigtigt, når du siger, at
det er port 25 der er problemet.

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 21-11-03 18:26

Jeg prøver at kontakte Stofanet igen på mandag, tak, men jeg skal lige tilføje at fejlen kom efter at jeg havde formateret harddisken dvs. ny indstallation af software!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-03 00:05

Hvis dine indstillinger er korrekte, vil jeg foreslå at oprette en magen til (stofa post) tit er der noget der er gået galt uden påviselig forklaring.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 22-11-03 01:48

Jeg har prøvet at slette min mail-account, og konfigureret den igen, men uden resultat. Når jeg skriver forkert SMTP-server, får jeg optimal fejlmeddelelse (så fejlen ligger måske "uden for" outlook!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-03 11:47

Hvad mener du med, skriver forkert SMTP-server, der skal stå mail1.stofanet.dk
http://www.stofanet.dk/ tryk opsætning og e-mail og så outlook Expres 5 så ser du hvordan, alt skal stå.
Har du prøvet at sende til dig selv?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 22-11-03 12:25

Jeg bruger Outlook 2002, har afindstalleret Norton Firewall. Min POP3 og SMTP står rigtigt; det jeg mente var at for at teste om jeg kunne få fejl på "Send post", satte jeg forkert SMTP-server (mail1.stofanet.dk), og dette gav rigtig fejl-meddelelse. Jeg har ændret server-navnet til mail1.stofanet.dk, men fejlen er der stadig, uden fejlmeddelelse fra Outlook!!!!
Jeg har prøvet at sende til mig selv, men det giver samme resultat: mailen går fra "udbakke" til "sent post", men mailen kommer hverken frem eller tilbage; mailen er VÆK!! (den er måske inde i "Matrixen"=))

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-03 13:47

Ja den er svær,den her. Altså det "afsendte brev", findes heller ikke i sendt post.?Eller hva?
Jeg har også stofa,winXP og officeXP, men har valgt under installationen af office, at brugerindstille, netop for ikke at få outlook, men beholde outlook Express, da outlook mest er til "kalenderbrug", og før har givet mig problemer. Da outlook følger med office XP, kunne du jo ligge office XP CDèn i og vælge reaperere.
Eller kan man få en opdatering til Outlook på nettet, kan det måske løse problemet?

Men fejlen kunne måske være, en forkert indstilling i Outlook:
Sådan indstilles standardsprogkoden for afsendelse af meddelelser i Outlook Express
Hvis du vil foretage fejlfinding af kommunikationsproblemer, kan du indstille Outlook Express til at logføre alle kommandoer til og fra e-mail- og nyhedsservere. Disse filer kan blive ret store, så det er vigtigt, at du fjerner dem, når du er færdig med fejlfindingen.

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på fanen Vedligeholdelse, og fjern markeringen af eventuelle markerede afkrydsningsfelter i sektionen Fejlfinding.
Luk Outlook Express.
Klik på menuen Start i Windows, og klik derefter på Søg, hvis du bruger Windows XP.
Skriv navnet på logfilen i tekstboksen.
Logfiler navngives med servertypen og har filtypenavnet .log, f.eks. pop3.log, smtp.log. Hvis du ikke kender det nøjagtige navn på logfilen, kan du skrive *.log.
Vælg serverlogfilen på resultatlisten, og klik på Slet i menuen Filer. (JA MEN, MAN SKAL VEL LÆSE DEN FØRST)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 22-11-03 13:56

Det afsendte brev ligger i mappen "sent post". Jeg kan, ikke ud fra min PC, se at PC´en ingen mail sender! Jeg prøver lige de indstillinger du nævner....

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 22-11-03 14:22

Jeg kan ikke finde nogen log-fil med pop3, smtp, eller stofa el.lign.
Jeg har prøvet at sende brev med Outlook Express, men med samme problem!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-03 14:23

Og det hjælper ikke at trykke send og modtag?
En anden mulighed kan måske være at du har lavet nogle modtagelsesregler, der gør at du ikke får posten ind, men det forklarer jo ikke at andre heller ikke modtager din mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-03 14:30

Hvis du har din ordrebekræftigelse fra stofa, så vil du se at signon-id har et nr. med s001 til sidst(det har jeg), men for at sende og modtage post, skal du bruge m001=Mail-ID (det har jeg) Prøv lige om det ikke er der katten ligger begravet, det tror jeg.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 22-11-03 17:04

Ud for "User Name" for "logon Information" står m001, så der ligger ingen kat!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-03 17:21

Ja og 7 tal foran m001?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 22-11-03 17:24

nej, de sidste tal er 21m001!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-03 17:32

Nej det jeg mener er at om der er 7stk tal foran, min Mail-ID er 4995835m001
Men det fremgår jo af ordren
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 22-11-03 17:43

Ja, mit Mail-ID er rigtigt. (jeg modtager jo post uden problemer)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-03 19:17

Du kan modtage post fra andre.
Når du sender post, kan de ses i afsendt post, men du ved ikke om de er sendt. De står ikke længere i udgående post, og venter på at blive afsendt.
Norton antivirus, står den til at tjekke mail, og hjælper det at ændre det, så den ikke skal tjekke?
Har du mere end en konto, hvis du har kan du prøve at sende fra den anden og tilbage?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 22-11-03 22:50

Tak til Pallebhansen=)
Jeg prøvede at afindstallere Norton Antivirus 2003, og nu kommer mailen ud i verden...og tilbage igen, super.....men....er det så uforsvarligt at bruge Norton Antivirus 2003?? Skal jeg skifte til et andet program?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-03 23:04

Nej det er verdens bedste antivirus, og jeg tror at den har ville beskytte dig (man skal ikke dræbe nogen der har prøvet at redde ens liv vel)
Jeg har lagt mærke til at når den blev installeret, ændrede den noget foran SMTP-server, den skrev sådan noget som "Norto 1mail.stofa"
Netop for at ingen ting kunne hentes og aflevers uden at være tjekket først. Nu står det der ikke længere her i XP, men den har nok skrevet et kald i registreringsdatabasen, og det prøver viruser at omgåes eller slette.
Så jeg er sikker på at du roligt kan indstallere Norton igen, den kunne bare ikke forstå, at der var ting i registreringsdatabasen, som ikke stemte, og regnede så med det var en orm (masseudspredelse fra e-mailprogrammet)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 23-11-03 18:02

Jeg har installeret Antivirus igen, og nu virker alt perfekt (ved ikke hvorfor), 1000-tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 23-11-03 18:03

Jeg har installeret Antivirus igen, og nu virker alt perfekt (ved ikke hvorfor), 1000-tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 23-11-03 18:12

Tillykke, det var en svær fødsel, men godt at det lykkedes. Der var ikke mange der var med på den tråd?
Du skal så trykke på svar accepteret, til venstre for kommentar.
Så må du huske at hente alle opdateringer til Norton, og i Windows opdate skal du hente alle vigtige opdateringer.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : olavur

Dato : 23-11-03 22:50

Super ihærdigt, selvom det tog lidt tid.