/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
eMule / eDonkey / Overnet problemer...
Fra : VMEK
Vist : 425 gange
200 point
Dato : 20-11-03 22:20

Hil emulers, edonkeys og overnetters – nu har jeg brug for jeres hjælp

Jeg er for nyligt flyttet fra KBH til Nordjylland, og har i den forbindelse fået flyttet min Cybercity ADSL-forbindelse med.

Tidligere har jeg haft en Cisco 677 router, men har nu (fra Cybercity) fået en ZyXEL Prestige 650R-31 router.

Mit problem består i at når f.eks. eMule er startet går der 15 – 30 min, så fryser windows (XP). Jeg har i KBH kørt med eMule uden problemer – heller ikke selv om det kørte i flere dage ad gangen.

Først troede jeg det måske var et software problem, idet jeg lige havde opgraderet til ver. 0.30C. Installerede derefter ver. 0.30B igen, men med samme kedelige resultat.
Har derefter prøvet både eDonkey og Overnet, men også her fryser windows.

Jeg har sat den nye router op med de nødvendige porte m.v. – så ingen problemer der. Alle file-sharing programmerne finder servere og downloader med fin hastighed – men altså desværre kun i 15 – 30 min….

Nogen der umiddelbart kan nikke genkendende til problemet eller har en løsning ???

/VMEK

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-11-03 22:52

Har du kontaktet Cybercity, det kunne være en dårlig teleforbindelse når den bliver overbelastet. Selv om du har adsl kører det alligevel gennem telefonnettet.

I så fald er der ingen hurtig løsning.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 20-11-03 22:57

Hil Ellebye...

Det vil jeg prøve, men synes mener ikke det skulle få windows til at fryse - blot standse download til forbindelsen er oppe igen, men måske har du ret...

/VMEK