/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tryk luft/gas/rengøring
Fra : Manse9933
Vist : 1585 gange
200 point
Dato : 20-11-03 11:17

Hej alle
Nu er det tid igen til at købe trykluft/gas til at støve af i mit pc kabinet/tastatur/skærm/cabel modem o.s.v med,den jeg plejer at købe
er blevet for dyr syntes jeg,120 kr for selve tryk luften/gassen og 120 kr i
forsendelse,det er lige i over kanten,altså frakten,på tryk luften/gassen er
prisen rimelig(400 ml)men at skulle betale det samme for forsendelsen som varen koster,det gir mig en dårlig smag i munden, jeg får lidnår jeg får
en sådan frakt pris.
Så er der nogle der kender en HP/WEB side(dansk) hvor jeg kan købe
Tryk luft/gas til en rimlig pris, varen og frakt.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 210 point
Dato : 20-11-03 11:19

Hold øje med silvan, Harald Nyborg mv. Køb dig en lille trykluft kompressor. Så har du også til at pumpe bilen, fodbolden og andre rense opgaver. På bud kan du få en meget lille, meget handy kompressor.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-11-03 11:22

600 kr ved Harald + slangesæt, faktisk!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-11-03 11:28

Til at blæse comp ren bruger jeg en lidt stor luftpumpe til akvarier, som jeg har arvet.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 11:30

3773>har en og er prøvet,men den kan ikke komme ind i de små huller,jeg bruger trykluft/gas til mange ting printer/stereo anlæg/tv og til en del
andre elektroniskske komponenter jeg roder med,og luften/gassen skal være 100% ren og uden oile og fugt/condens.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 11:36

iøvrigt så kan man beskadige sine eliktroniske elementer med luft der indeholder fugt/støv,man kan risikerre at klister støvet fast i små skjulte
lommer/rum.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 11:39

elektroniske

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-11-03 11:48

Oliefri/fugtfri trykluft kan du sagtens producere med f. eks. et silikagel filter på blæsestudsen. Den fingersnilde kan selv montere en tynd plastikslange på studsen - så kommer du ind alle vegne.

Hvis du sørger for at tømme din kompressor tank for kondens, vil du i det daglige aldrig få problemer. De få aerosoler der måtte være, kan du dårligt spore. Med mindre det er et atomkraftværk du er ved at gøre ren vil der ingen problemer være.

De gasser der anvendes er "ikke rare" og ligner frigenerne i opbygning. Nogle af dem er faktisk freon. F. eks. brugsens vinåbner, anvender R134a, hvilket er det kølemiddel der anvendes i køleskabe mv. Almindeligvis er sådan noget noget lort at indånde, specielt bør du ikke ryge idet disse krackes til noget grimt noget ved stærk varme. Andre rensegasser er naturlige (og brændbare gasser). I det tilfælde kan du ligeså godt anvende lightergas.

Alternativt kan man også købe en lille kompressor beregnet for airbrush. Det er sådan en lille borddims. Små bitte luftpumper kan du købe hos reciprotor 54 75 75 45. Akvariepumpen lød ellers smart, f.eks. med en lille beholder i serie, så du får lidt kapacitet.

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 12:54

Tak for svaret 3773.
Jeg fandt varen selv,og fik prisen ned til 119 kr inklusiv(400 ml) vare og forsendelse,halv pris,du var den der var inde først/hurtigst så point's
til dig.
Vis andre er intresseret,så sæt,
            TRYKLUFT PÅ DÅSE, ind i søgebjælken

      http://www.multimediaworld.dk/compframe.asp
Manse9933