/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Frida har problemer igenigen.....
Fra : fridaflip
Vist : 263 gange
250 point
Dato : 18-11-03 20:35

Godt nok er jeg komplet idiot når det gælder teknik, men at printe billeder ud skulle vel ikke være så svært
Jeg har lige skiftet farvepatron på min printer, men når jeg printer kommer alt alligevel ud som sort/hvid.

Hvorfor nu det - og hvad kan der være galt?

Frida

Kommentar
Fra : Mikiki

Dato : 18-11-03 21:17

Check i "Start" "Indstillinger" "Printer" "Egenskaber" "Avanceret" at der ikke er sat "flueben" i "Udskriv i gråtoner" (fx for at spare på farvepatronerne ved printning fra internettet el.lign) (de angivne link gælder for Windows ME).

Mvh

Ulla

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-11-03 21:29

Hvilken printer er det.
Er patronerne lige store, og måske ombyttet/sidder forkert
Prøv start>indstillinger>printere>h-klik på din printer>egenskaber>udskriv testside.
For du har vel taget beskyttelses tapen af.
Emesen.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 21:31

Det er flueben i "udskriv i farver"

Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 21:36

Det er en SKOD printer er det HP DeskJet 610C
Men jeg prøver lige at bytte dem rundt*S* Det ku' jo være.
Farvepatronen er større end den anden...
Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 21:38

Øhh sikkerhedstape Jeg tjekker lige*GG*

Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 21:41

Hmm... Der sidder noget tape - men det sidder da meget fast*GG*
Det kan da ikke passe, at det skal fjernes, vel

Frida

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-11-03 21:59

I bunden af patonen IKKE I TOPPEN, og det sidder ikke fast, men trækkes af med en lille "flap"
Emesen.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 22:25

Okay emesen så er jeg her igen. Nej der er ingen tape - og patronerne kan kun sidde på én måde
Jeg ser ingen steder, hvor der står "udskriv testside"

Frida

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-11-03 22:39

Prøv start>indstillinger>printere>h-klik på din printer>egenskaber..............et eller andet sted skal der stå noget om test/prøve/udprint side

Eller egenskaber generelt>udskriv testside/udskivningsindstillinger

Hvis du går til start>indstillinger>printere>h-klik på din printer>egenskaber
har du så nogle faner at vælge i mellem. Og hvilke???
Emesen.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 22:44

Hmm!! Så har jeg udskevet en testside hva' skal jeg bruge den til*GG*

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-11-03 22:51

>Emesen.

Tror du Fridas HP udskriver sort fra farvepatronen?? Jeg kan ikke huske hvor man stiller dette på den husmandsmodel.

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-11-03 23:01

ved siden af testside er der en "udskriftindstillinger" avanceret.....den kan stå til udskriv i gråtoner.
Var din testside grå/sort/farver
Ram! Næe - men jeg har på fornemmelsen at der ikke er åbnet for farverne eller printerhovedet er så tørt at farven ikke kan komme ned.
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-11-03 23:07

Hun har sgu nok købet 10 patroner billigt - så den hun har stoppet i er 5 år gammel

Nej Sorry Frida - Ems skal mok hjælpe dig

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 23:20

Hej emesen.
Jeg har lige købt den farvepatron - og så er den vel ikke tør?

Under printerfunktioner står der: HP- fotopatron IKKE INSTALLERET.
Har jeg mon fundet fejlen tror du

Frida

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-11-03 23:20

Hvis der ikke sidder printbaner (kobbertråde på den nederste del af patronen)
så ville jeg prøve at dryppe lidt sprit (eller metylalcohol) i bunden af det hul som du putter din patron ned i. Det kunne måske opløse et evt. udtørret printerhoved.
Emesen.
PS. Hvor bliver Birgitta af når det kniber.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-11-03 23:29

Frida.

Lige et forsøg - Prøv at tage den sorte patron ud og udskriv derefter en side - denne skulle så være blank. Prøv så at sætte farvepatronen i alene og udskriv igen.

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 23:30

Tager du pis på mig

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-11-03 23:33

Nej frida - Det var for at udelukke - men jeg tror at Ems har ret - det må være noget med patronen - det forekommer jo, at der er fejl på dem, og så skal du bare ha den byttet. Er det en original HP patron med det rigtige nr. Hvad nr står der på patronen??

Ram

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 250 point
Dato : 18-11-03 23:34

Frida! nu vil jeg vide det.........er der printbaner på din farvepatron (kobberbaner)
Jeg er i øvrigt i gang med at læse manual hos HP:
http://h20015.www2.hp.com/en/document.jhtml?reg=&plc=&lc=en&cc=us&prodId=hpdeskjet610481&docName=bpd06632&cat=use#TopOfPage
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-11-03 23:37

Må jeg så få det nummer??????????????

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 23:38

Der står HP51649. Og jeg får altså farve på fingerne*GG* så den er ikke TØR-
bare lige så I ved det

Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 23:39

*LOL* emesen Ja det sku' jeg da mene at der er.

Frida

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-11-03 23:40

>>Under printerfunktioner står der: HP- fotopatron IKKE INSTALLERET.<<
Din printer kan skrive ud i fotokvalitet med en fotopatron i stedet for den sorte patron men det er nok ikke fejlen.
Emesen.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 23:40

Ram du mente da HP nummeret ik'

Frida

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-11-03 23:41

Den skal presses på plads, så det siger klik. Sidder den lissådan og i samme højde som sortpatronen ved siden af?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 23:42

Nu er det nok. Jeg kan f.. hverken tænke eller lade være

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-11-03 23:42

Jo - skulle bare lige tjekke om det var den rigtige patron . men det er det

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 23:43

Ja det hele sidder som det skal
Frida

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-11-03 23:48

Øh - jeg stopper her.......sengetid.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 18-11-03 23:50

Kig lige forbi i morgen emesen

Godnat

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-11-03 23:56

Frida

[citat]
Ja det hele sidder som det skal
[/code]

Skal vi nu ikke lige holde os til printeren

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-11-03 00:04

Jo selvfølgelig*SS*

Frida

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-03 16:03

Nå Frida - hvor langt kom vi.
Er din testudskrivning sort/gråtonet/farver
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-11-03 16:27

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-11-03 17:57

Hej emesen Hvor pænt af dig, at vende tilbage hertil. Jeg skal lige have lavet lidt mad, men forhøjer lige point - og vender straks tilbage.
Min testudskrivning har jeg sgu da smidt væk men kan da godt lave en ny.

Og hva' f... griner du af Ram??

Frida.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-11-03 18:00

>Frida.

Jeg griner ikke - Det er kolik

Ram

Godkendelse af svar
Fra : fridaflip

Dato : 19-11-03 20:27

Ja det trak jo lidt ud men det er altså heller ikke sjovt, at jeg nu er nødt til at indrømme, at jeg har købt mig en ny printer idag.
Jeg gad altså ikke at bøvle mere i det gammel skrammel og så er det jo nemmere bare at købe noget som virker
Emesen får point, fordi han gad makke rundt med mig - og fordi han gav et link som andre sikkert kan bruge...
Tak for hjælpen emesen...

Og nu må du godt grine Ram

Frida

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-03 20:34

Ram2 - hvis du skal grine - skal det være i farver...........ikke.
Frida! jeg kender det, jeg har 5 halvgående printere S/H og farver.
Emesen.