/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Søgefunktion i GoLive eller FrontPage 20~
Fra : guldberg
Vist : 488 gange
20 point
Dato : 25-02-02 16:18

Hvordan laver jeg en søgefunktion på min hjemmeside, hvor den skal kunne søge på min hjemmeside men også skal kunne søge udenfor.
Det er altså en slags formular jeg skal lave og det har jeg prøvet, men jeg ved ikke hvad der skal stå i Egenskaber for de forskellige felter og søgeknappen. Søge uden for min hjemmeside skal bare være en hyberlinket tekst som skal stå sammen med søgefunktionen.

Jeg laver hjemmesiden i GoLive 4.01

MVH Guldberg

Accepteret svar
Fra : kjeldgaard

Modtaget 20 point
Dato : 25-02-02 20:03

Hej Guldberg,
I Frontpage kan du med fordel gå ind under "Hjælp" og hente de oplysninger du skal bruge. Under nøgleordet "søgning" og emnet "formatere en søgeformular" står f.eks.
>klip<
Formatere en søgeformular
Du kan oprette en søgeformular, så besøgende på Web-stedet kan søge efter bestemte ord eller udtryk. Hvis standardsøgeformularen ikke passer til dit behov, kan du ændre knappens tekst og gøre tekstboksen på én linje kortere eller længere.

Højreklik på den søgeformular, der skal formateres, i sidevisning, og klik på Egenskaber for søgeformular i genvejsmenuen. Klik derefter på fanen Egenskaber for søgeformular:

Skriv en anden tekst i boksen Tekst i inputfelt, hvis der skal stå en anden tekst ud for den boks, hvor de besøgende indtaster søgningen.
Skriv et mindre eller større tal i boksen Bredde (i tegn), hvis boksen skal være kortere eller længere.
Bemærk! Når du ændrer størrelsen på en tekstboks på én linje, har det ikke indflydelse på, hvor mange tegn der kan indtastes i boksen. Hvis en besøgende skriver flere tegn, end der kan vises i boksen, ruller de ekstra tegn til venstre i boksen, men hele den indtastede tekst sendes til søgeformularen.

Hvis du vil ændre teksten på knappen Start søgning i søgeformularen, dvs. den knap, som en besøgende klikker på for at sende formularen til serveren, skal du skrive en anden tekst i boksen Tekst på knappen "Start søgning".
Hvis du vil ændre teksten på knappen Nulstil, dvs. den knap en besøgende klikker på for at ændre teksten i tekstboksen på én linje til en eventuel tidligere søgetekst, skal du skrive en anden tekst i boksen Tekst på knappen "Nulstil".

>klip<

kan det mon bruges?

m.v.h. kjeldgaard

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-02-02 08:23

Hej guldberg!
Du skulle virkelig kigge her
http://www.html.dk/artikler/00013/
Jeg har selv tidligere brugt FreeFind. Det er en enestående søgefunktion, hvor dine besøgende kan søge på dine sider eller/og nettet. Nemt at sætte op, og virker fremragende
mvh
als

Kommentar
Fra : guldberg

Dato : 26-02-02 09:00

Tak for det Kjeldgaard, Det kan jeg godt bruge i Frontpage.

Men hvad så i GoLive

MVH Guldberg

Kommentar
Fra : guldberg

Dato : 26-02-02 09:03

Hej als

Jeg har været inde og kigge her, men det ser ud til at man skal have Bannerreklame med på sin side, fra denm som man får søgefunktionen af, og det vil jeg ikke have.

MVH Guldberg

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-02-02 09:23

Nej man skal ikke have bannerreklame. Man kan gøre det og det er de selvfølgelig glade for, men det er ingen betingelse, og jeg kørte i flere år uden nogen form for bannerreklame fra dem. Den eneste reklame de har er på søgefunktionsknappen hvor der står "FreeFind søg". I øvrigt kan programmet sættes op på dansk og som tidligere nævnt så er det velfungerende. Du kan også få en ugentlig/månedlig statestik fra dem, hvor du kan se hvilke ord der er søgt på. Det er også helt gratis. Det er en robot som sender denne statestik. Du har også support pr. email.

Kommentar
Fra : guldberg

Dato : 26-02-02 10:17

Hej als

Jeg prøver igen og gå ind og kigge, og når jeg har fået en søgefunktion på min hjemmeside der virker, så skriver jeg til dig igen.

MVH guldberg
Webmaster på skiveguiden.dk