/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Mystisk aktivitet når router tændes
Fra : larso
Vist : 300 gange
100 point
Dato : 14-11-03 18:40

Jeg har en Longshine router LCS-883R-DSL-4F, som er koblet til et WebSpeed forbindelse fra TDC kabelTV.
Det undrer mig der er trafik på WebSpeed modemet, når routeren er tændt uden nogen af mine PC er det. Hvad er det for en trafik? Har I nogen forklaring på det?
I øvrigt kører det fint og jeg er glad for routeren. Jeg har konfigureret den, så den ikke svarer på PING, og jeg kører kun udgående trafik, da jeg ikke har nogen server stående.

Lars O

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-11-03 19:10

Den står bare og blinker, for at se om der er nogle netværkskort der vil kommunikerer med den.
Netkortet forsøger at finde ud af om der er "noget" at få fat i i den anden ende, og dette gør at dioderne på modemet vil blinke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : larso

Dato : 15-11-03 10:45

Det betyder, som jeg forstår det, at den trafik vil være noget som alle routere, uanset fabrikat, vil generere, såsnart de er tilsluttet et kabel eller ADSL modem. Er et rigtigt? Sender modemet det videre til nettet, altså til Gateway IP adressen?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-03 11:40

Ja det er kun "en slags forespørgsel", som ikke koster megabyte.
Både modem, og router, udbyders server, og evnt. tændte computeres netkort, stiller hele tiden forespørgsler. Hvis der ingen egentlig trafik er, koster det heller ikke MB.
Lige som når man løfter røret på en telefon, undersøgers om der er forbindelse til centralen, centralen svarer med en klartone. Man kan sige røret løftes jævnligt, for at se om der er nogen på linien der vil snakke med en.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : larso

Dato : 15-11-03 18:12

Tak for det gode svar.