/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
sorte striber på laserudprint
Fra : pbp_et
Vist : 1510 gange
400 point
Dato : 13-11-03 13:56

Er der nogen, som kan give mig et kvalificeret bud på, hvad jeg kan gøre ved tromlen i min Brother laserprinter, når den er begyndt at trække mørkegrå striber på papiret. At smide 1200 kroner ud på en ny tromleenhed er jeg for nærig til.
pbp

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-11-03 14:13

Det er trist, for det er typisk den eneste mulighed du har

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 13-11-03 14:41

Ja det skyldes ofte slitage på tromlen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 400 point
Dato : 13-11-03 15:39

Jeg har en OkiPage laserprinter, som gjorde det samme. Jeg gik til deres hjemmeside og fandt en PDF-fil der forklarede rensemetoder, og viste en splittegning.
Det var meget enkelt at lukke den op.
Jeg blæste alt rent med trykluft, også den rest af toner der var i tromlen, rensede varmetromle mm. med sprit. Fyldte nyt toner på og vupti, der er de fineste udskrifter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 13-11-03 16:26

Jeg forsøgte det samme som pallebhansen, men uden held..tværtimod blev den helt fu**ed
Men til gengæld har jeg lige købt en brugt via QXL for 1kr.

/EazyOne

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-11-03 16:40

Jeg vil prøve det med spritten og blæseriet og vende tilbage.
pbp

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-11-03 17:57

Hej pbp_et
Der findes nogle specielle renseark, som jeg fandt hos på GOOGLE. Prøv: http://www.printex.dk Jeg kender ikke priserne.

Hej fra alka

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-11-03 19:42

Har prøvet det tit, du kan sagtens selv rense tromlen.

men det sviner af pommeren til.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-11-03 19:47

og tromlen må ikke ligge for længe under stærkt lys.

Godkendelse af svar
Fra : pbp_et

Dato : 16-11-03 16:24

Tak for svaret pallebhansen. Jeg prøvede det, og problemet er næsten væk. Det er vist noget med at tromlen mister sin evne til at beholde elektrisk ladning = dårlig isolation. og i forbindelse med skift af tonerpulver fik det hele en tur med en antistatisk klud. Og det var ikke godt for isolationen. Skal gentage forsøget og håber at få fjernet den sidste skygge i venstre side.