/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
TROJ BLKSTONE.A Virus ????
Fra : Kristines
Vist : 639 gange
100 point
Dato : 24-02-02 01:48

Er der andre end jeg, som har oplevet, at finde en TROJ BLKSTONE.A i Windows/System/IEHelper.dll filen ???

Den er kommet udenom mit virusprogram og blev fundet af Trendmicro's onlinscanner. De kender dog ikke noget til den virus ! Jeg aner ikke hvornår el. hvordan jeg har fået den ind på computeren. Og jeg ved faktisk ikke helt hvad den er for noget.
Efter jeg havde slettet filen via dos, fik jeg besøg af en hacker samme aften, da jeg var på internettet. Dette mener jeg, da jeg opserverede to lynhurtigt dialogbokse i venstre hjørne, som så ud som når man kopiere el. overfører filer. Jeg gjorde ingen af delene !
Jeg loggede af og spærrede min pcbank, bare for en sikkerheds skyld !!

Er der nogen som kender omtalte TROJ el. som har oplevet noget lign. ??

Med venlig hilsen
Kristines

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-02-02 02:42

"Kristines" wrote

> Er der andre end jeg, som har oplevet, at finde en TROJ BLKSTONE.A i
> Windows/System/IEHelper.dll filen ???

Nej.

> Den er kommet udenom mit virusprogram og blev fundet af Trendmicro's
> onlinscanner.

Blev der ikke henvist til denne definition/afinstallerings-beskrivel-
se?

<URL: http://www.antivirus.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=TROJ_BLKSTONE.A >

Microsoft har en artikel om filen:

<URL: http://www.microsoft.com/mind/defaulttop.asp?page=/mind/0598/browhelp.htm&nav=/mind/0598/inthisissuecolumns0598.htm >

> Jeg aner ikke hvornår el. hvordan jeg har fået den ind på computeren.

Hvis du har Internet Explorer 4, er det nok derfor du har den.

> Efter jeg havde slettet filen via dos, fik jeg besøg af en hacker
> samme aften, da jeg var på internettet.

Så har du en anden bagdør installeret på maskinen. Hent den gratis
udgave af F-Prot, på en anden maskine og følg den medfølgende vej-
ledning:

<URL: http://www.f-prot.com/f-prot/download/ >

De ved i øvrigt meget mere om vira, inde ved siden af i
dk.edb.sikkerhed.virus

Med venlig hilsen

Peder

Accepteret svar
Fra : Lgj

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-02 10:58

Hej
Det du har er muglivis en trojansk hest og for at fjerne den skal du downloade en trojan remover. Du kan bare gå ind på www.google.com og søge på Trojan Remover. Efter det vil jeg anbefale at du får en firewall some beskytter dig imod hackere.
Får at få en firewall kan du igen gå ind på www.google.com og søge på firewall.

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 24-02-02 14:01

Hej Lgj

Jeg har fjernet den, jeg har fuldstændig reinstalleret min maskine, så den er helt ren

Og jeg har fået installeret en firewall, så nu skulle sikkerheden være i top !

Tak for svaret !

Mhv Kristines

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 24-02-02 14:06

Hej Peder

Tak for dit svar ! Jeg husker ikke om der var nogen afinstallationsvejl. Men det er også lige meget for jeg har reinstalleret min maskine fra bunden. Og nu har jeg også firewall installeret.

Jeg havde ikke explore 4 på men 5.5 ! Tak for dit link til Ms. side omkring den Troj !

Så nu håber jeg min maskine er fredet i et stykke tid *G*

Mvh. Kristines