/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD - brænde og afspille ???
Fra : Ammitz
Vist : 669 gange
100 point
Dato : 21-02-02 22:34

Hvordan brænder man DVD. - Jeg benytter NERO til Data-brænding.
Hvad gør man efterfølgende, for at afspille brændte DVD-skiver, på en stationær DVD-afspiller så familien kan se de redigerede videofilm på TV-apparatet.
Afspilleren er udstyret med landekode. Skal man have noget 'afkodningsværktøj' ?
Og hvis Ja, - hvor får man sådant fra? - evt. gratis?
Jeg er helt på BabyStadiet i DVD-verdenen.
Derfor: svar venligst 'MORMOR her' på en let forståelig måde. Punkt for punkt.
Er dette den rigtige gruppe til spørgsmålet?
AMMITZ

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 01:10

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nAdd8.2806$Rz2.121235@news010.worldonline.dk...
> Hvordan brænder man DVD. - Jeg benytter NERO til Data-brænding.
> Hvad gør man efterfølgende, for at afspille brændte DVD-skiver, på en
> stationær DVD-afspiller så familien kan se de redigerede videofilm på
> TV-apparatet.
> Afspilleren er udstyret med landekode. Skal man have noget
> 'afkodningsværktøj' ?
> Og hvis Ja, - hvor får man sådant fra? - evt. gratis?
> Jeg er helt på BabyStadiet i DVD-verdenen.
> Derfor: svar venligst 'MORMOR her' på en let forståelig måde. Punkt for
> punkt.
> Er dette den rigtige gruppe til spørgsmålet?
> AMMITZ
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Undskyld jeg spørger, men kan du se hvad gruppen her hedder, der er vist
ikke noget med brænding at se, så fin du den rette gruppe til dine
problemer.

Kim Larsen

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-02 08:51

Hej Ammitz
Det kan ikke lade sig gøre at brænde en DVD på sin almindelige brænder-da der ligger for mange spor på en dvd film
Men man kan købe en DVD-brænder til formålet
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 08:47

> Undskyld jeg spørger, men kan du se hvad gruppen her hedder, der er vist
> ikke noget med brænding at se, så fin du den rette gruppe til dine
> problemer.

Du kunne evt. selv læse om korretkt citatteknik på www.usenet.dk før du
brokker dig over andre.

I øvrigt vil jeg anbefale www.vcdhelper.com hvis den oprindelige spørger
skal have hjælp til sit problem.

Hilsen Jimmy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 09:49

> Du kunne evt. selv læse om korretkt citatteknik på www.usenet.dk før du
> brokker dig over andre.
>
> I øvrigt vil jeg anbefale www.vcdhelper.com hvis den oprindelige spørger
> skal have hjælp til sit problem.
>
> Hilsen Jimmy
>
Du er sandelig også med til at holde gruppen fri for forkerte potninger, læs
selv i www.usenet.dk

Kim Larsen

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 22-02-02 11:00

Nu du er så vel vidende om, hvor man ikke hører til, - kunne du jo med denne baggrund, på en pæn og høflig måde, - anvise til den rette gruppe. (Gælder også de andre grupper, hvor du kun svarer med en kritik af gruppevalg).
Det kan jo til tider være kringlet at finde den rette gruppe, - og så ville det jo være rart, at have een som dig til at lede på rette spor.
Jeg mener, at mit spørgsmål har noget at gøre med medie at gøre og under flere omstændigheder, - derfor valgte jeg gruppen Andet Multimedie idet ingen af de andre ledeord hjalp mig på sporet.
Sidst men ikke mindst, - så skriv lige uden stavefejl, - det ville pynte på din perfektionisme.
Ammitz

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 12:23

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Dvod8.2912$Rz2.139734@news010.worldonline.dk...
> Nu du er så vel vidende om, hvor man ikke hører til, - kunne du jo med
> denne baggrund, på en pæn og høflig måde, - anvise til den rette gruppe.
> (Gælder også de andre grupper, hvor du kun svarer med en kritik af
> gruppevalg).
> Det kan jo til tider være kringlet at finde den rette gruppe, - og så
> ville det jo være rart, at have een som dig til at lede på rette spor.
> Jeg mener, at mit spørgsmål har noget at gøre med medie at gøre og under
> flere omstændigheder, - derfor valgte jeg gruppen Andet Multimedie idet
> ingen af de andre ledeord hjalp mig på sporet.
> Sidst men ikke mindst, - så skriv lige uden stavefejl, - det ville pynte
> på din perfektionisme.
> Ammitz
>
Der findes jo folk der bare poster i en eller anden gruppe for at slippe
lettere over det, fordi man ikke gider at lede efter en gruppe der ikke
passer. Jeg mente at du hørte til en af dem, da der findes en gruppe der har
med dine problemer at gøre, om det har noget med dine læsefærdigheder at
gøre eller ej, det skal jeg ikke udtale mig om.
Men hvis du nu kigger dine nyhedsgrupper igennem, så vil du finde
dk.edb.hardware.drev.dvd her vil jeg mene dit problem høre mere hjemme end i
denne gruppe.

Kim Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 12:40

Hej Ammitz

Problemet er at du poster via Kandu og ikke direkte på Unsernet. Derved
kommer dit spørgsmål i en forkert gruppe. Du kunne have gjort et bedre valg
ved at bruge Andet Hardware, men det ville nok også være røget forkert.

Hvis du har dvd brænder i din computer og bruger Nero 5.5 er der et ekstra
menu punkt om brænding af DVD. Har du din fil i MPEG2 (720 x 576 pixels/ 48
kHz lyd) kan Nero brænde den på en DVD-R/RW/+RW/-RAM plade.
Hvis du selv brænder pladen bliver der ikke sat nogen landekode og du kan se
pladen på alle stand alone DVD afspillere. Nogle DVD-R plader indeholder
kopibeskyttelse så de ikke kan ses på en computer, hvis ikke brænder drevet
bruges.

Den rigtige gruppe er: news:dk.edb.hardvare.drev.dvd hvortil jeg har sat
fut - dvs at svar på dette indlæg havner der.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> wrote in message
news:Dvod8.2912$Rz2.139734@news010.worldonline.dk...
> Nu du er så vel vidende om, hvor man ikke hører til, - kunne du jo med
> denne baggrund, på en pæn og høflig måde, - anvise til den rette gruppe.
> (Gælder også de andre grupper, hvor du kun svarer med en kritik af
> gruppevalg).
> Det kan jo til tider være kringlet at finde den rette gruppe, - og så
> ville det jo være rart, at have een som dig til at lede på rette spor.
> Jeg mener, at mit spørgsmål har noget at gøre med medie at gøre og under
> flere omstændigheder, - derfor valgte jeg gruppen Andet Multimedie idet
> ingen af de andre ledeord hjalp mig på sporet.
> Sidst men ikke mindst, - så skriv lige uden stavefejl, - det ville pynte
> på din perfektionisme.
> Ammitz
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-02-02 13:26

Ammitz - Helt enig, man beder høfligt om hjælp og beder om et anstændigt
svar eller henvisning.
mvh
HC

--
mvh
HC
"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Dvod8.2912$Rz2.139734@news010.worldonline.dk...
> Nu du er så vel vidende om, hvor man ikke hører til, - kunne du jo med
> denne baggrund, på en pæn og høflig måde, - anvise til den rette gruppe.
> (Gælder også de andre grupper, hvor du kun svarer med en kritik af
> gruppevalg).
> Det kan jo til tider være kringlet at finde den rette gruppe, - og så
> ville det jo være rart, at have een som dig til at lede på rette spor.
> Jeg mener, at mit spørgsmål har noget at gøre med medie at gøre og under
> flere omstændigheder, - derfor valgte jeg gruppen Andet Multimedie idet
> ingen af de andre ledeord hjalp mig på sporet.
> Sidst men ikke mindst, - så skriv lige uden stavefejl, - det ville pynte
> på din perfektionisme.
> Ammitz
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>