/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Port 110 ProMail trojan
Fra : molokyle
Vist : 351 gange
68 point
Dato : 10-11-03 11:26

Igår sad jeg hos en kammerat og fandt i den forbindelse lidt SpyWare, som jeg fjernede efter en tur rundt om spywarefri.dk. Da jeg online scannede efter trojans, kom en ikke særlig informativ besked om ; Port 110 ProMail trojan

Hvordan skal dette tolkes ? Har han en ProMail trojaner eller er det blot an advarsel om at port 110 er åben.

Hvordan fjerner han den, susidiært lukker port 110 ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : als

Dato : 10-11-03 11:47

Hvis du scannede med denne: http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx
så har den nok bare vist at port 110 var åben og hvilken trojaner der normalt benytter den port. (Kan du huske teksten mere nøjagtig for den skriver en del)? Port 110 anvendes af ProMail, se her http://www.spywarefri.dk/trojporte.htm

Hvordan han får lukket port 110 afhænger af hvilken firewall han benytter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 11:53

als -> Nul firewall, nul virusprogram : 56Kbit modem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 11:56

Ps. sidder et andet sted nu, men mener at kunne huske der blot var en linie der medddelte : Port 110 ProMail trojan
og ellers ikke meget hjælp at hente. Kun link til oversigten over trojanere.
..og ja, det var omtalte scanner jeg benyttede.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : als

Dato : 10-11-03 12:18

Jeg tror nu nok at den bare har vist at port 110 var åben. En virusscanner bør han som minimum have. Han kan downloade og køre TrojanHunter. Han kan få en 30-dages trial. Hent den her: http://www.misec.net/
Det er vel nok den bedste trojanscanner der findes.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 12:42

Tak for linket als, men skal han lukke/spærre port 110 ? Hvis, så hvordan ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 10-11-03 15:08

ADVARSEL

Jeg kører med en firewall. Jeg læste ovenstående. Jeg kørte derefter http://www.spywarefri.dk/trojporte.htm som ingenting fandt.
Derefter http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx. Fandt ingenting, men imens sagde min fireval, at den forsøgte at lægge en trojansk hest på min harddisk. Jeg gemte den i et sikret bibliotek, hvorefter jeg kørte spywarefri. Den fandt gator. Om den kom med anti-trojan net ved jeg ikke 100% men det vart hvad min firewall sagde.

Mvh
Lars

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 15:33

RasesII -> Er gator ikke Spyware ??? Det har vist intet med trojans at gøre. Læs her :

http://news.com.com/2100-1032_3-1008954.html

http://www.spywareinfo.com/

Det tror jeg du har fået andetsteds.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 15:35

Ps. SpywareBlaster blokkerer for Gator. Brug den i fremtiden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 10-11-03 15:44

Jo gator er spyware, men hele pointen er, at den antageligt blev forsøgt lagt ind med http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx. Gator var der jo ikke få minutter før jeg brugte anti-trojan net.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 15:54

Lyder godtnok mystisk, da det er spywarefri.dk der anbefaler brugen af denne online trojan scanner, men jeg tror lige vi skal vente på at als evt. dukker op med en kommentar.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : als

Dato : 10-11-03 17:24

RasesII--> Anti Trojan Network er et østrigst firma som har været på markedet i 6 år. Det er et seriøs foretagende og deres hjemmeside besøges dagligt af omkring 10000 (unikke). Gator er som molekyle gangske rigtig siger spyware og jeg er sikker på at det hverken lægges ind af Anti Trojan Network eller af onlinescanneren hos Spywarefri. Onlinescanneren hos Spywarefri er lavet af Jan Hertsens fra X-Block og den gennemtestes HVER eneste dag lige som den opdateres hele tiden. Jeg har ingen mulighed for at sige hvordan du har fået Gator på din puter, men jeg er parat til helt at frikende de to værktøjer du nævner. Jeg kender begge producenter personligt og ved at de er meget seriøse med deres værktøjer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 17:30

als -> Der er P til dig hvis du kan svare på om det er nødvendigt/muligt at lukke for port 110... Please

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 68 point
Dato : 10-11-03 17:53

Jeg ville meget gerne have om han først kørte en portscanning herfra: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Når han kommer ind på siden skal han klikke på Proceed. Så kommer han om på en side hvor der står All Service Ports sådan cirka mitpå. Den knap trykker han på. Nu undersøges samtlige hans porte. Der må ingen røde være. De skal alle helst være grønne, som betyder at de er lukket og usynlige for omverdenen (hackerne). Er portene blå er de lukkede men ikke usynlige. Prøv at lade ham køre den test først. Den test mener jeg givet et rimeligt korrekt billede af hvordan det ser ud med portene på pc'en. Kom bagefter tilbage hertil og fortæl hvordan det så ud.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 18:03

Ok. Du skal have mange tak indtil nu

Jeg vender tilbage imorgen, når jeg har prøvet ovenstående hos ham.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : als

Dato : 10-11-03 18:08

I morgen kan jeg lige nå at svare, men ellers ved jeg ikke rigtig hvornår jeg kommer til en puter da jeg skal om på den anden side kloden.

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 10-11-03 18:13

til als
Ok, det er måske ikke de to programmer der har gjort noget i forbindelse med den gator jeg har modtaget i dag. Men hvordan undgår man så at få besøg af disse ting ud over en firewall?? Hvad vil du anbefale? Jeg havde intet andet åbent end de to programmer en af gangen.

Hilsen
Lars

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 18:17

Et godt sted at begynde, som sagt : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-03 18:18

Als -> I know... Go' tur til US.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : als

Dato : 10-11-03 18:31

Jeg vil anbefale flg. Ad-aware (eller Spybot), SpywareBlaster, SpywareGuard og IE-Spyad. Jeg har kørt med dem i lang tid. Jeg ved hvem der laver dem, og da jeg selv bruger megen tid på spyware, så ved jeg også at de er effektive. Det er små programmer som ikke fylder meget. De konflikter ikke med noget, de sløver ikke puteren og så er de gratis. Ind imellem kører jeg så en onlinescanning hos Spywarefri. Jeg har avast-virusscanner, bitguard firewall og Boclean trojanscanner.

Jeg har faktisk ikke haft snavs på pc'en siden sommerferien 1997, men jeg husker det som var det igår Det skal så siges at jeg ind imellem har skiftet pc, men jeg kører stadig med den samme række af programmer. Min favorit er Eric Howells værktøj IE-Spyad. Med et par enkelte klik får man lagt 5000 sider ind under "klassificerede sider" på browseren. Det gør så bl.a. at du roligt kan gå ind på Gators side f.eks. Der sker intet.

Du finder alle værktøjer hos Spywarefri.dk under menupunktet Værktøjer og det er med danske installations- og brugerguides af Anette Overgaard (guruen inden for spybekæmpelse herhjemme).

Kommentar
Fra : als

Dato : 10-11-03 18:33

molokyle-> Tak, det er Californien og jeg glæder mig som et lille barn, og tak for din hjælp vedr. "strømmen" til min bærbare. Jeg skal jo gerne kunne se hvad der sker på Kandu

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 10-11-03 18:47

Tak til als, jeg går straks i geng.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-03 13:11

Tak for 'tippet' als.

[hør] Jeg kan først gå i krig med det i Week-End'en, men du skal da ikke snydes for point

Hvis der er uorden i sagerne, vender jeg bare tilbage med et nyt spørgsmål. Jeg har point nok at tage af

Rigtig go' tur; over there...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-11-03 13:14

Tak skal du ha' Du skal bare vende tilbage. See you!