/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Øjenbetændelse...?!!
Fra : nicolehh
Vist : 986 gange
374 point
Dato : 06-11-03 12:17

Min datter har øjenbetændelse, men det er kun når hun er omme ved dagplejeren, når hun kommer hjem renser jeg hendes øjne, hvilket DPéren også gør flere gange i løbet af dagen, og så er der ikke mere her...
Der er lidt når hun vågner om morgenen, det bliver så også renset og så begynder det ellers lige så snart hun kommer i DP...
Den øjenbetændelse hun har er den type der ikke smitter, derfor kommer hun afsted!

I dag har jeg så haft hende hjemme, for at se hvordan det udvikler sig, og for at få lægen til at se på det!
Det var ikke vores egen læge, så jeg fik ikke snakket meget med ham!
men fra jeg har renset hendes øjne i morges, har der ikke været noget, og jeg venter nu bare på, at vi kan hente øjendråberne over middag...

mit spørgsmål er så:

er der nogen derude, der har oplevet det; at øjenbetændelsen kun forekommer når barnet er ét sted, men ikke et andet???
Hvad kan det skyldes??

Håber bare at der er nogen der har oplevet det, for jeg syntes bare det lyder underligt, og vil helst ikke have mistro til min DP!!

Kommentar
Fra : erikjuul

Dato : 06-11-03 12:29

I følge netdoktor.dk kan det skyldes allergi.

http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/oejenbetaendelse.htm

Har dagplejeren hund, kat eller lignende.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 06-11-03 12:35

Nej, DP har ingen hunsdyr, og hun ryger ikke, det gør jeg tilgengæld, så derfor syntes jeg det er yderst underligt at der er når hun kommer derom, hvor der burde være de bedste vilkår, det bryder ud...
Hun har været der i næsten 1 år, så det er heller ikke fordi det er nyt!!

Har læst på de fleste af de doktorsider jeg kunne finde, så jeg er meget i vildrede...

Kommentar
Fra : Warnia

Dato : 06-11-03 13:33

Har du tænkt på at det er svampesæcon for tiden? Jeg siger ikke, at der er svamp i dagpl. hus, men omgivelserne?
Er det kun i efterårsmånederne, det står på?

Warnia.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 06-11-03 13:42

Det er første gang hun har øjenbetændelse, så jeg ved ikke om det kun bliver i efteråret...
Desvære!

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 06-11-03 13:44

Personalet på min datters BH fortalt os at hun havde øjenbetændelse da der løb gulig væske fra øjenkrogen. Jeg tror her i DK man siger det er øjenbetændelse bare der kommer noget gul væske. For mig er øjenbetændelse når øjet er rødt og oppustet. Jeg tror min datter får det pga. koldt blæsevejr. Når hun ikke er generet af det så mener jeg det ikke gør noget og hun kommer ikke til lægen af den grund.
Er det noget der genere din datter?
Fritnat

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 06-11-03 14:18

Hej Nicolehh

Kunne det måske være at det er det sengetøj din datter sover med hos dagplejemoderen?! Det kan være allergi overfor hendes sæbe, det kan være hun bruger skyllemiddel. Det kan også være hun er allergisk over for støv og det giver en kløe i øjnene. Men det burde din læge kunne svare på..

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 06-11-03 15:32

Fritnat> det er øjenbetændelse når der kommer guligt væske/klatter fra øjenkrogene, men der er stor forskel på øjenbetændelse, den du snakker om, smitter ikke, men stammer fra en allergisk reaktion, træk, alm. forkølelse mm.
den anden, med hævede og røde øjne, det er den der smitter, men min datter har ikke hævede og røde øjne...
Hun klør dog en del, men der er jo også ret så generende at have de klatter ved øjnene!!

Gisele> det havde jeg slet ikke tænkt over, jeg har jo selv allergi, så det burde da egentlig være det første der faldt mig ind...!!!
Jeg regnede bare ikke lige med at det ville give øjenbetændelse, for det har jeg aldrig selv døjet med...
Tror ikke det er støv, for så ville hun døje slemt med det her, det kan ikke ligefram kaldes det mest støvfrie hjem vi bor i, men hos DP er der rimelig rent!!
Der bliver også skifte sengetøj ret tit, både her og hos DP, så mon ikke jeg lige skal høre hende, om hun har skiftet vaskepulver/skyllemiddel...

Jeg skriver lige igen, når jeg har snakket med hende!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-11-03 15:44
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-11-03 15:45

UPS.. har været sagt... Sorry..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 06-11-03 15:53

Har læst siden, mange gange efterhånden, og da hun ikke har røde og hævede øjne, er det ikke den version der omtales på netdokter...

men ellers skal i da begge have mange tak!!

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 06-11-03 16:48

Hej Nicolehh

Der kommer guligt væske/klatter fra øjenkrogene i mere eller mindre grad hos os alle hele tiden. Jeg mener det er helt normalt og ikke tegn på sygdom. Ligesom med snot fra næsen så mener jeg det er kun tale om sygdom når det bliver meget udtalt, generende og der kommer andre symptomer. Kunne det tænkes at hvis du ikke gjort så meget ude af det din datter vil ikke lægge mærke til det? Min datter havde det sådan at det kunne godt løbe ned til næseboren men jeg tørrede det bare af. Det har aldrig genereret hende.
Det lyder til mig at det er træk. Vejret er blevet koldt og hun er garanteret ude meget i dagplejen (som jeg synes er godt).
Det er ligesom med blærbetændelse. Her i DK er det en almindelig opfattelse at piger får blærbetændelse af at sidder på en koldt overflade men i virkligheden er det uhyre sjælden at småbørn får blærbetændelse (oftest som komplikation).
Bare min mening!
Fritnat

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 06-11-03 17:10

Det de fleste har mere eller mindre dagligt er ikke det jeg snakker om...
Jeg snakker om gul/grønne klatter, der jo længere det har sidet bliver det skorpelignende klatter, det du snakker om er det man i daglig tale kalder søvn!!

hvis min datter havde noget guligt løbende ud fra øjnene ville jeg søge læge omgående, da det ikke just kan kaldes et sundhedstegn, det er jo hverken en hund eller en hest vi snakker om!!!
Desuden er det også en infektion i øjet hvis det kommer fra en hund eller hest, eller et andet dyr for den sags skyld...

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 06-11-03 21:15

Jeg mener de klatter du snakker om og det søvn jeg snakker om er det samme! Det er den slimet bestanddel af tårene. Det er meget ligesom snot og det er en tynd lag der dækker øjet og bevæge sig fra kirtlene over øjet, ned til øjenkrogen og normalt ude af tårkanalen. Hvis tår bliver for tørre inden den når tårkanalen eller tårkanalen er overbelastet så kan der dannes skorpelignende klatter. Hvis der er træk så tørre tåren hurtigere og der er store chancer der dannes klatter. Dannes der klatter over tårkanalen så løber den tørrede tår ned af kinden ligesom med min datter. Dermed modsat dig mener jeg ikke der er tale om infektion.
En betændelse vil ofte forårsager øget tårdannelse med klatterdannelser men så vil der kommer rødme irritation osv. og det er tegn på sygdom.
Fritnat

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 06-11-03 22:03

Hej Nicolehh.
Jeg har fundet flg. på nettet:
http://www.drgreene.org/body.cfm?id=21&action=detail&ref=549

.............The tears back up, causing wetness or pooling. As the watery layer evaporates, a soft mucoid discharge accumulates, which can then dry and become crusty. Sometimes the surrounding skin becomes red from irritation. This is not an infection.

If your daughter has a blocked tear duct, the symptoms may come and go throughout her first year of life. They will be more pronounced when she has an upper respiratory virus, or when she is exposed to wind or cold.

The primary treatment is gentle cleansing of the lids with a warm wet washcloth. Use a clean portion of the washcloth with each pass. This may be accompanied by a regimen of gentle nasolacrimal duct massage, usually 2 or 3 times a day. With a clean finger, simply rub the area between the inside corner of the eye and the bridge of the nose.........

Fritnat

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 07-11-03 01:15

Hej nicolehh.

I dagens Danmark findes der meget overfølsomhed og dårligt immunforsvar.
Det siges fra pålidelige kilder, at en meget stor del af overfølsomhed og dårligt immunforsvar, skyldes vores livsstil, hvilket jeg da også selv har erfaret i tiden fra 1978 og til i dag,
hvor min helbredstilstand har ændret sig kolossalt og meget positivt.

Vil du vide mere er du velkommen via mail: steen.hansen@dk2net.dk
Med venlig hilsen
Steen Hansen

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 07-11-03 08:46

Fritnat> udfra hvad jeg kan forstå, så snakkes der om spædbørn, altså:
Citat
If your daughter has a blocked tear duct, the symptoms may come and go throughout her first year of life.

nu skriver jeg at min datter har været i DP i ca. 1 år, så hun er lidt ældre end det...
Hun er 22 mdr. så jeg ved ikke om det ikke er lidt sent at udvise medfødte øjenlidelser, udfra det jeg læser?!!?

Og som tidliger skrevet:
Citat
Det er første gang hun har øjenbetændelse

så mon ikke det er noget udefra...?!!

dkwM327> jeg vil da meget gerne høre om det, hvis du ved noget om det jeg snakker om, men hvorfor ikke bare skrive det her??

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 07-11-03 11:19

Det er sikkert fordi han vil anbefale dig et produkt han sælger, men det er meget upopulært at reklamere på kandu, så jeg tror at det er derfor han vil have at du mailer og høre nærmere.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 07-11-03 11:40

ja, det tror jeg gerne... ;-D

Men jeg vil ikke købe noget, har lige købt hvad jeg skulle bruge til hende...

Forresten, det var ikke pga. skift af vaskepulver eller skyllemidde hos DP...

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 07-11-03 12:03

Der var beskrivelsen af dannelsen af klatter og at der ikke var tale om en betændelse det var pointen! En stoppet tårkanal er meget almindelig og behøver ikke være en medfødte øjenlidelse det er nok lidt sort syn. Du mener åbenbart at din datters tilstand kan ikke sammenlignes med det jeg kom med OK.
Du spurgt om der var andre der oplevet at øjenbetændelsen kun forekommer når barnet er ét sted. Jeg kan så svar jeg oplevet at min datter havde en tilstand du beskriver som øjenbetændelse og at det kun forkom hen i BH. Hun var 3½ og det var også første gang. Jeg mener det var pga. blæsten og så måske også fordi hun var lidt snottet. Det var ikke noget vi bekymrede os over da jeg har set det mange gange i mere eller mindre udtalt grad. Havde hun været generet af det så ville jeg måske havde købte øjendråber og givet massage for at prøve at rense tårkanalen og opløse det, ja og så forebygge en evt. betændelse da øjet er sårbare. Jeg spekulerede overhovedet ikke i allergier osv.
Du mener at en øjenbetændelse kan pludselgt opstå og lige så pludselig forsvinde inden for nogle timer og gentage sig over flere dage? Ja, det synes jeg også er mærkeligt men du er overbevidst om der er tale om en betændelse så kan jeg ikke komme med mere. Håber alligevel jeg har bidraget med min input!
Fritnat

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 07-11-03 12:31

Hej nicolehh og gisele.

Jeg har intet produkt som kan fjerne eller få øjenbetændelse til at gå over, derimod har jeg og mange andre erfaring med og den holdning at div. lægemidler, som oftest er det jeg kalder for en ”hovsaløsning”, som næsten altid giver en eller anden bivirkning.

Det jeg benytter for at jeg selv og andre kan blive eller holde sig sunde og raske, er at jeg hjælper dem som virkelig ønsker at gøre det der er nødvendigt, med at finde frem til det der er nødvendigt for at løse problemer eller opgaven eller hvad man nu vælger at kalde det.

En af årsagerne til at jeg vil holde den nødvendige korrespondance væk fra KANDU er bl.a.
at der er nogle der har et ømt punkt, m.h.t. hvad sygdomme og sundhed er og hvordan
man forholder sig til disse tilstande, og især hvordan man holder sig sund og rask.

Et ømt punkt definere jeg som en tilstand som er meget ømfindtlig og som giver store udslag
så snart de berøres ganske let.
D.v.s. jeg betragter mennesker der har meget let ved at blive vrede, for mennesker med et
eller flere meget ømme punkter, og dem finder der åbenbart nogle stykker af her på KANDU, og de er meget hurtige til at fordømme andre mennesker, som gerne vil hjælpe andre.
Og en af årsagerne til dette – påstår de selv - er for at beskytte andre, men virkeligheden er at de lever med en frygt for at vise, hvad de selv står inde for, og så lever de tit efter den leveregel der siger: ” Medgang er godt, men andres modgang er nu også dejligt” – det er faktisk det den meget kendte jantelov går ud på.

Jeg håber at I, nicolehh og gisele og evt. andre forstår hvad jeg mener og kan acceptere mine indlæg på KANDU.
Og er dette tilfældet, er jeg stadig meget villig til være behjælpelig med at løse opgaver
af forskellig slags, men det bliver v.h.a. direkte kontakt til min mail: steen.hansen@dk2net.dk.

Mener nogen at min metode er uacceptabel, er det i orden for min skyld, da jeg mener
at enhver har lov til at have sin mening, uanset hvad den går ud på, så længe
vedkommende lader være med at ”trække sine holdninger ned over hovedet”
på mennesker med en anden holdning, eller med vold og magt forsøger at få andre til
at ændre deres holdninger.

Det var så hvad jeg mener, og som jeg har valgt at bruge lidt af mit kostbare liv og tid til,
i denne omgang.

Med venlig hilsen
Steen

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 07-11-03 13:02

Hej Steen

Jeg er altid åben for andres forslag, meninger og åben for en debat. Der skal være plads til andre mennesker. Jeg synes ikke du fyre ligegyldige ting af. Du giver din mening og er ærlig omkring det og det respektere jeg fuldt ud og så længe man ikke sviner andre mennesker til, hvilket jeg synes er respektløs for sine medmennesker, så skal der være plads til at sige hvad men selv føler. Faktisk giver jeg dig ret i meget af det du siger. Det jeg sagde tidligere var ikke ment negativt, for jeg er selv på et tidspunkt blevet tilbudt en drikkegel af en kandu bruger, via hans mail og fik den gratis i første omgang. Så det var en sød tanke fra ham at hjælpe mig.. Jeg er selv ikke særlig glad for medicin fra lægen, jeg plejer at helbrede mig selv på andre måder, pånær hvis der ikke er andre muligheder end at tage medicinen. Min læge sagde altid, når jeg fejlede ikke så alvorlige ting. Drik vand.. Han var meget alternativ.. Hvad lever du af til hverdag?! Nå men, lige meget hvad så står jeg for at gøre en forskel i andre menneskers liv og på grund af det skal man være meget direkte og ærlig, for så kommer man længest og det har selvfølgelig nogle konsekvenser på godt og ondt, men mest godt

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 07-11-03 14:18

Fritnat> Det er jo lidt svært for mig at sammenligne, når jeg ikke tror vi tænker på det samme...
Når jeg siger, at jeg er sikker på at det er øjenbetændelse, bygger jeg det udfra det jeg har hørt fra andre, det jeg har set og det jeg har læst på div. lægesider.

Citat
Jeg kan så svar jeg oplevet at min datter havde en tilstand du beskriver som øjenbetændelse og at det kun forkom hen i BH. Hun var 3½ og det var også første gang. Jeg mener det var pga. blæsten og så måske også fordi hun var lidt snottet.

Men hvis det var vinden og det at hun var snottet, burde det så ikke også have været hjemme, da hun jo også er snottet hjemme, og det blæser jo lige så meget når vi er ude med hende, som når DP er ude med hende???!!

Citat
Du mener at en øjenbetændelse kan pludselgt opstå og lige så pludselig forsvinde inden for nogle timer og gentage sig over flere dage? Ja, det synes jeg også er mærkeligt men du er overbevidst om der er tale om en betændelse.

Jeg mener ikke noget, derfor spørger jeg jo også om andre har oplevet noget lign.
Er ikke overbevist om, at det er en Virus-øjenbetændelse, men kan jo se, at det der kommer ud, har samme farve og konssistens(?) som hvis det havde været et inficeret/væskende sår fx.
Derfor er jeg ikke i tvivl om at det er det lægerne kalder øjenbetændelse!
Det kalder de det jo også selv om det ikke er en virustilstand, og selv om det ikke kan afhjælpes med pencilin eller andet!

At jeg har misforstået hvad du skrev, på engelsk/amerikansk, og hvad der stod i linket, det kan jeg kun undskylde, jeg er bare ikke lige så god til fagsprog i et fremmedsprog!

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 07-11-03 15:27

Hej nicolehh
...jeg har læst på div. lægesider
Ja, så henviser jeg til en sådan hvor der står at det ikke er en betændelse. Jeg mener det er lidt som forhold mellem en forkølelse og snot - altså hvor meget snot skal man have før man sige man er forkølet? Er man ude i koldt vejr så kan næsen løbe uden at man vil sige at man er forkølet. Jeg vil sige man er forkølet når man kan mærke det og det samme med øjenbetændelse.
For vores vedkommende tror jeg ikke hun var lige så meget ude da hun var hjemme ihvertfald var hun ikke så stille mens hun var ude herhjemme. Det var ikke mere end nogle få dage så det er lidt svært at sige. Hun er kineser og jeg tror de har nemmere med at få stoppet tårkanalen ligesom de oftere lider af grønstær.
Slimet kropsvæske ligne hinanden. Når din datter ikke blive sendt hjem så virker det ikke som om dp mener hun er syge. Det synes jeg er væsentligt ligesom jeg skrev før forskellen imellem at være snottet og forkølet er om man kan mærke det. Havde min mor taget mig til lægen med skorpeklatter i øjenkrogene og sagt hun trorede jeg havde øjenbetændelse så ville han havde taget en lommeklæde hviskede klatterne væk og sendt os væk med en smil - det ved jeg fordi det sket faktisk for en legekammerat der vågnede og ikke kunne åbne øjnene til hans mors skræk - det var meget vi grinede meget af!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 07-11-03 15:58

Grunden til at hun ikke bliver sendt hjem er fordi det ikke er den version der smitter.
der er nemlig flere versioner af øjenbetændelse, og nogle smitter, andre gør ikke...
Men efter som DP (med 25 år i faget) også siger at det er øjenbetændelse, så tror jeg på det, hun har jo trods alt set på det flere timer hver dag, og jeg har jo kun set det om eftermiddagen, når vi er kommer hjem med hende, hvor det aftager...

Hvis det ikke havde været øjenbetændelse, så syntes jeg det er mere underligt, at nu når hun har fået dråber, så er det faktisk aftager så meget at DP kun har vasket hendes øjne èn gang i dag, mod 3-5 gange de andre dage!!

Men igen, jeg ved det jo ikke, er jo ikke læge!

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 07-11-03 17:21

Det er ikke kun fordi ens barn ikke skal smitte de andre at hun bliver sendt hjem men fordi det er synd for et barn der ikke kan lege på normalvis med de andre børn. Barnet har det bedre og bliver hurtigere rask i trygge ramme hjemme med mor eller far. Man sender ikke et barn i DP med et brakket arm selv om det ikke smitter.
Som jeg har skrevet før man vælger at kalde det øjenbetændelse i DK - misvisende efter min mening. Dråber gøre det at de opløse slimet og rense tårkanalen så det er ikke spor underligt at det hjælper.
Det kunne være rar at høre fra en læge....
Fritnat

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 08-11-03 09:13

Selvfølgelig ville hun da også blive hjemme hvis hun var mærket af betændelsen...
Men når det ikke smitter, og hun er glad, frisk og upåvirket af det, så er der jo ingen grund til at holde hende hjemme!

Min pointe var at hvis det ikke var øjenbetændelse,hvordan kunne det så være at dråber mod det afhjalp problemet, det burde det jo egentlig ikke gøre så grundigt, hvis det ikke var det der var galt!??!

Ja, det ville være rart hvis der var en læge på sitet der måske kunne give et svar, for jeg syntes stadig det er underligt at det kun er i DP det forekommer...

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 08-11-03 10:33

.......hun er glad, frisk og upåvirket af det....
Så synes jeg det er synd at gøre så meget ude af det - at tage hende til lægen osv. men det er bare min holdning.
....hvordan kunne det så være at dråber mod det afhjalp problemet.....
Det har jeg svaret på.
Min datter tissede 6 gange i bukserne i BH en dag. BH mente det var blærbetændelse. Da hun var ellers upåvirket mente jeg det var pjat. En gang imellem tissede hun gentagne gange andre dage i BH. Det gjort hun aldrig hjemme. Underligt hun skulle få blærbetændelse i BH men ikke hjemme ikke?
Børn opføre sig anderledes i DP eller på institution end de gør derhjemme og så er de andre forhold heller ikke det samme. Når min datter lege ude så er hun fri for at rende ind og ude som hun vil (så lange hun lukker døren!). I BH må hun ikke. I BH er der mange andre børn og det gøre at hun ofte sidder stille ved sandkassen f. eks. sammen med en gruppe det gøre hun ikke så meget hjemme. Hjemme er det hun der bestemme om hun vil bruge vanter modsat BH - måske kommer hun til at gnide sig mere i øjnene når hun ikke havde vanter på dengang det løb fra hendes øjen. Det kan være så mange ting ikke.
Jeg synes bare inden man begynde at tænke på allergier, bacteria, virus kemikalier osv. så skal der være et problem og hvis hun har det godt så er der ikke efter min mening!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 08-11-03 13:20

Hun kom jo så heller ikke til lægen, for han sendte bare en tupe øjendråber til apoteket her i byen...
Der var ingen grund til for lægen at se hende, så det har jo nok kun været den alm. forkølelses-øjenbetændelse, alt den der ikke smitter, og ikke skal behandles med mindre den ikke stopper af sig selv efter et par dage...

Nu er det 2. dag jeg drypper hendes øjne, og der er stadig en lille smule, men der er ikke noget til sammenligning med onsdag i DP.

Men er der virkelig ingen der har oplevet noget lign. med øjenbetændelse der kommer og går, alt efter hvor barnet opholder sig???
Hvis ja, fandt i ud af hvorfor??
Og hvordan stoppede i det??

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 08-11-03 14:18

Men selvom hun ikke fik dråber vil det hold op da hun ikke kommer i DP i w/e ikke?
Hvis det er kun sket i løbet af ugen kan jeg fortælle dig at vi har haft en meget kraftig stigning i lufttrykket midt på ugen - jeg tror stadigvæk det er vejret!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 08-11-03 17:08

Det begyndte i lørdags, men var væk mandag morgen, derefter har det kun været i DP, altså om dagen, om eftermiddagen/aften når vi var hjemme var der ikke noget, kun ganske lidt!
sådan stod det på hele ugen, og da jeg havde hende hjemme torsdag var der slet ikke noget... Det begyndte igen fredag da hun kom i DP, dog ikke så slemt, men nok mest pga. dråberne..??!!

Ved ikke helt om jeg skal følge dig og tro, at det var vejret, for det er underligt at der kun er i DP det sker...

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 08-11-03 17:59

Ja jeg er klar over du strider imod!
Hvis det startede hjemme så har jeg det svært med at se hvorfor man skal tror det havde noget med allergier osv. i DP. Havde hun ophold sig udenfor lige inden det startede og hvordan var vejret? Hvad med i søndags? Er der slet ingen sammenhænge imellem at være ud i koldt og/eller vind? Det er altså ikke kun i DP da det startede hjemme! Man kan højst sige det forværres af at være i DP, men jeg tror nærmere det forværres af at være ude i koldt blæsevejr så kom nu og fortæl!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 08-11-03 21:15

Nej, hun vågne op lørdag med lidt øjenbetændelse, der var intet fredag...
Det er meget aftagende som dagen går, og søndg da hun er ude at gå ekstra lang tur med min søster, er det faktisk næsten væk da hun kommer i seng.
mandag er der næsten intet da vi vågner, menda jeg henter hende i DP om eftermiddagen er det plusset op, og forsvinder så igen i løbet af eftermiddag/aften...
tirsdag er det næsten væk da vi vågner, men plusser op i DP i løbet af dagen, osv. frem til torsdag...

Derfor kan jeg slet ikke se nogen sammenhæng, og det er lige så underligt at det bare kommer og så som det nu lige passer det bedst!??!

Hvis det havde været noget hun var blevet smittet med, ville det komme fra DP, da de havde et tilfælde af øjenbetændelse i den uge, hvor det starter ved min datter om lørdagen...

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 08-11-03 22:39

Da din søster gik tur med hende var hun lige så beskyttet fra vinden som hun er i DP? Det var faktisk rigeligt med vinden om lørdagen, lidt om søndagen og meget om mandagen (mest blæsende dag den sidste mdr.). Måske er hendes tårkanal blevet stoppet lidt i løbet af natten til lørdag. I løbet af w/e er hun ikke udsat for så meget vind men i DP på mandagen er det godt med blæst og hun er ude meget - måske lidt stille. Hun har stadigvæk en tårkanal der er sårbar og så plusser det op. Hun kommer hjem ude af vinden og det går hurtigt over men hver gang hun blive udsat for vinden igen i DP plusser det op. Var hun udsat for vinden da hun var hjemme i torsdags - og i samme grad som i DP? Hvordan er forholdene i DP. Lege de meget ude? Er der læ? Vinden i perioden har ligget i sydlig retning.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 08-11-03 22:52

Problemet med det (hvis man kan kalde det et problem ) er bare at når det regner og rusker, som det gjorde sidste uge, så er de ikke meget ude, så jeg har svært ved at forholde mig til det med vejret, da det jo har blæst så meget at DP har ment at det var mere behageligt for ungerne at være inde så meget som muligt, hvor de har kunne hygge og være i læ/varme...

da hun var på den lange tur med min søs i lørdags, var hun faktisk i mere åben vogn end med DP, og så det at der næsten ikke er noget lørdag/søndag, det er et jeg ikke kan få til at passe med at det skulle være vinden...

Men jeg er virklig på bar bund her...!!

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 09-11-03 00:53

Når der er tale om et tilstand der svinger som det gøre synes jeg det tyder mere på noget fysisk end en egentlig betændelse derfor tror jeg det er at hun får en tilstoppet tårkanal. Jeg havde forstillet mig at hun gik rundt ikke at hun var i en vogn. Jeg tror selv en meget kortvarigt ophold i vinden kan være nok.
Nu er din datter hverken hest eller hund så jeg tør ikke forslog du afprøve det, skal vi ikke bare sige du har i baghovedet min teori om vinden og se om det passe nu jeg har gjort dig opmærksom på det?
Så vend endlige tilbage hvis du finder ude af det.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 09-11-03 09:51

Oki, det skal jeg nok, jeg har tænkt meget på det, og vil da helt sikker være opmæksom på det hvis det sker igen... Takkker...

Men jeg søger stadig nogen der har oplevet det samme???!!!
Altså et der kun er egentlig betændelse ved øjet når barnet er ét sted, men ikke når der opholder andre steder!

Accepteret svar
Fra : secret

Modtaget 374 point
Dato : 11-11-03 16:30

Min søn har reageret på andres forkølelser med betændelser i ørerne eller øjnene i de første 2 år. Spørgsmål er hvem er det, der har de mikroorganizme hos jeres DP ? Hvem er det, der har røret ved dørhåndtaget, toilet, legetøj ... osv.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 11-11-03 16:54

De er jo alle sammen mere eller mindre forkølede i DP, også min egen datter, så hvem der har smittet hvem med hvad, er jo snart ikke til at vide mere...

Jeg vil da prøve at lægge mærke til det, hvis der sker nogen ændring fra i morgen, når hun kommer af øjendråberne...
Foreløbig også tak til dig!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 24-11-03 11:01

Jeg savner stadig et svar...
Øjenbetændelsen er helt væk nu, og forsvandt faktisk meget hurtigt efter hun fik dråber...
Men nu er hun i gæsteDP, og der er ikke noget, men hverken mindre træk eller samme vaskepulver/skyllemiddel, så det er sikkert ikke det der var galt!!

Lægen kan ikke sige hvad det kommer af, hvis det ikke kommer igen...

Men er der slet ingen der har oplevet det???
Øjenbetændelse ét sted, men ikke et andet??!!??

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 24-11-03 11:49

Hej nicolehh

Jeg syntes du skal gå ned i helsekosten og købe noget øjentrøst og og bio bicho
tilbered øjentrøsten med kogende vand lad det trække og bad så øjnene med væden giv hende
1 kapsel 2 til 3 gange daglig. Efter 1 til 2 dage vil du se et mærkbar resultat.
mvh nsl

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 24-11-03 12:05

nsl> meget fint svar, men hvad skulle det hjælpe, når der ikke er noget mere??
Det giver jo ligesom ikke svaret på mit spørgsmål, eller??

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 24-11-03 12:15

jeg orkede ikke at læse alle de kommentarer der var kommet, på min skærm stod der at du havde forhøjet pointene, derfor læste jeg kun spørgsmålet og ikke dit svar, for når man svarer går jeg ikke ud fra at pointet bliver forhøjet, så derfor svarede jeg på den måde, men for en anden gang skyld
kan du bruge det, jeg anbefaler alle med øjenbetændelse denne kur med gode resultater.
mvh nsl

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 24-11-03 12:20

oki, jamen jeg vil da prøve at huske dit råd, hvis der skulle dukke noget op igen... *ss*

Kommentar
Fra : fritnat

Dato : 24-11-03 13:29

.............. men hverken mindre træk eller samme vaskepulver/skyllemiddel, så det er sikkert ikke det der var galt!!
Kan vi regne med at du bruge den samme logik hvis hun ikke får betændelse igen når hun kommer tilbage i DP altså at det er sikkert ikke noget med DP.
Fritnat

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 24-11-03 14:39

Det ved jeg da ikke om det er noget ved DPén, derfor spørger jeg jo her inde, men der er åbenbart ingen der har oplevet det, så jeg lukker og slukker her!!

Gav jo bare besked om, at der var ændringer ang. tidligere foreslag, så det kunne udelukkes, til dem der ville forsøge at hjælpe!!

Gidder heller ikke blive ved med at diskutere denne sag med dig!!
Du har ikke overbevist mig om at det var pga. vejret, for det er jo kun blevet koldere og mere blæsende siden da, og det har da ikke ændret noget!!
- Altså det er ikke vendt tilbage!!

Godkendelse af svar
Fra : nicolehh

Dato : 24-11-03 14:41

Tak for svaret secret.

Det var det bedste bud på en besvarelse, jeg kunne bruge, og tror da også lidt på at det er noget hun er blevet smittet med, men det får jeg nok først svar på næste gang, hvis der bliver en næste gang...