/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Mail fra eget domæne???
Fra : Better_Performance
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 06-11-03 10:57

MOn der er nogen der kan fortælle mig hvad der er gået galt??
Jeg er begyndt at modtage mails hvor afsenderen står som:

john@mitdomæne.dk

Mailen har vedhæftet en .zip fil som en fil ved navn readme.doc.scr

Jeg har selvfølgelig ikke pakket filen ud, men en scanning af selve zipfilen viser den er virusfri.
Spørgsmålet er i højere grad hvordan nogen kan få adgang til at sende mails til mig fra mit eget domæne?????

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 06-11-03 11:00

Don't! Det er en virus!!!

VH
Moltov

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-11-03 11:01

Jeg er helt med på det er en virus, og netop derfor har jeg heller ikke pakket filen ud, men det besvarer jo ikke spørgsmålet om hvordan det kan lade sig gøre

ps. Tak for advarslen alligevel

Accepteret svar
Fra : Ole_

Modtaget 110 point
Dato : 06-11-03 11:04

Better_Performance skrev:

> Jeg har selvfølgelig ikke pakket filen ud, men en scanning af selve zipfilen viser den er virusfri.
> Spørgsmålet er i højere grad hvordan nogen kan få adgang til at sende mails til mig fra mit eget domæne?????

Det er følgende virus W32.Mimail.E@mm og den er ikke sendt fra eget domæne, det er fake afsender, opdaterer
dit antivirus og så burde den også fange den

Ole_

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-11-03 11:06

Tak for svaret Ole_.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 06-11-03 11:09

Hej Better_Performance

Dit problem er ganske nemt at besvare

Der er en person som bruger et php script
Hvor han indtaster din e-mailadr
Og sender den til dig

Når du modtaget mailen ser det ud som om du har
Skrevet den – hvad du ikke har

Personen har aldrig være i nærheden af dit domæne
Men bruger altså et script

Mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 06-11-03 11:15

Hej Better_Performance

Du kan læse lidt mere om det her.

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=54947&nb=031031

Gå lidt ned ad siden, der hvor der står: Varianten - Mimail.e

Godt du ikke åbnede den.

Mvh og ha' en go' dag
Franksp