/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dos prompt i 98SE?
Fra : stk
Vist : 365 gange
50 point
Dato : 20-02-02 15:32

Hejsa. Det er vist for længe siden jeg har leget med win 98:

1: Hvordan stiller jeg 'cachen' på prompten? Altså hvor mange linier vinduet skal være på, og hvor mange linier jeg kan scrolle tilbage. I NT kan man stille dette under properties for prompten.

2: Jeg har sat mit input locale til dansk og valgt dansk tastatur, men i prompten er det stadig amerikansk tastatur.

3: Hvordan sætter jeg path'en?

Jeg mener der i 95 kom en ny fil, der erstattede autoexec.bat og config.sys?

mvh stefan

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 20-02-02 20:11

Det har jeg aldrig haft problemer med , hverken i Win98 eller Me. Du udvider bare størrelsen af DOS ruden, ved at trække i et af hjørnerne.
Det er DOS under Windows, jeg bruger som regel kun DOS i ren tilstand, altså "Genstart Computeren i DOS" og så har man jo hele skærmen for sig selv, hvis man kender til DOS komandoer.
Ellers søg på Google under DOS-hjælp

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 20-02-02 19:56

"stk" <stk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:5jOc8.2531$PE.51250@news000.worldonline.dk...
> 1: Hvordan stiller jeg 'cachen' på prompten? Altså hvor mange linier
> vinduet skal være på, og hvor mange linier jeg kan scrolle tilbage. I NT
> kan man stille dette under properties for prompten.

Det kan du ikke i 98.
Du kan dog vælge 25, 43 eller 50 linier.

> 2: Jeg har sat mit input locale til dansk og valgt dansk tastatur, men i
> prompten er det stadig amerikansk tastatur.

Config.sys + Autoexec.bat

> 3: Hvordan sætter jeg path'en?

Autoexec.bat.

> Jeg mener der i 95 kom en ny fil, der erstattede autoexec.bat og
> config.sys?

Nej.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>
!-! Remove _X_ from Email address

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-02-02 20:17

1: Cache på promten:
Gør følgende:
Start - Programmer - Tilbehør - DOS-Promt og vælg derinde Ikonet for egenskaber - Fanebladet Skærm og vælg i "Størrelse for skærm"

2: bliver dig svar skyldig (kan overhovedet ikke huske det)

3: Path: jeg mener det stadig er autoexex.bat og config.sys OG EVT. msconfig

m v h
Catbody

Godkendelse af svar
Fra : stk

Dato : 21-02-02 11:37

Tak for det.
stefan