/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Password problem
Fra : ram
Vist : 700 gange
100 point
Dato : 05-11-03 14:59

Hej,

Jeg kører en engelsk version af Windows XP, og har lige rettet mit login password (det password jeg skal bruge for at logge på computeren). Det nye password jeg har lavet indeholder dog et æ, da jeg lavede det nye password havde jeg dansk tastatur på, så det var intet problem at skrive det. Men når jeg logger ind er tastaturet engelsk, så når jeg trykker på æ kommer der et semikolon ;. Mit spørgsmål er hvordan jeg laver et æ med engelsk tastatur.

Hjælp!

Hilsen
David Ramskov

Accepteret svar
Fra : erikjuul

Modtaget 110 point
Dato : 05-11-03 15:05

Alt-145 er lig med æ
Alt-146 er lig med Æ

Hold Alt-tsaten ned og tast 145 hhv. 146 på det nyumeriske tastatur.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-11-03 17:00

Sådan tilføjes et andet tastaturlayout eller en anden IME (Input Method Editor)
Åbn Internationale og sproglige indstillinger i Kontrolpanel.
Klik på Detaljer under Sprogtjenester og sprog under fanen Sprog.
Klik på Tilføj under Installerede tjenester.
Klik på det sprog for tastaturlayoutet eller den IME (Input Method Editor), du vil tilføje, på listen Sprog.
Marker afkrydsningsfeltet Tastaturlayout/IME, hvis der er flere valgmuligheder, og vælg derefter en tjeneste på listen.
Hvis Tastaturlayout/IME er den eneste type teksttjeneste, der er tilgængelig, skal du klikke på en indstilling på denne liste.

Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Internationale og sproglige indstillinger, hvis du vil åbne Internationale og sproglige indstillinger.
I forbindelse med nogle sprog er der måske kun ét tastaturlayout.
Hvis du vil tilføje en IME, skal du først have den installeret på computeren.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ram

Dato : 05-11-03 19:33

Tak for svaret erikjuul.