/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Krav til ejendomsmægler?!"
Fra : camce
Vist : 3821 gange
15 point
Dato : 04-11-03 20:02

Jeg er ikke helt sikker på adgangskravende til ejendommægler uddanelsen...

Jeg vil bare gerne vide om man SKAL have haft matematik på minimum niveau B, eller om niveau C er nok?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 22:42

Det fremgår ikke af Niels Brock's adgangsbetingelser at matematik på B niveau eller A er krævet, men jeg citerer lige hvad de skriver:

http://www.brock.dk/vok/ejendomsmaegler/ejendomsmagler_adgang.htm
Adgangsbetingelser

Ejendomsmægleruddannelsen er en kombination af en række merkonomfag og specielle kurser vedrørende handel med fast ejendom.

For at blive optaget på merkonomuddannelsen, og herunder ejendomsmægleruddannelsen, skal du :

have gennemført en erhvervsuddannelse eller anden erhvervsrettet uddannelse eller
have anden relevant baggrund, herunder mindst 2 års erhvervsbeskæftigelse på fuld tid og af skolen skønnes at kunne gennemføre undervisningen

Mvh
Ram

Accepteret svar
Fra : majbritt05

Modtaget 15 point
Dato : 05-11-03 08:20

Hej.

Jeg går pt. på finansøkonom-uddannelsen, den er et godt springbræt, hvis du vil være ejendomsmælger.

du kan læse om uddannelsen fx. her

www.noea.dk eller her:
www.hgmf.dk

du kan selvfølgelig også tage den andre steder i landet.

Godkendelse af svar
Fra : camce

Dato : 05-11-03 14:48

Tak for svaret majbritt05.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 06-11-03 19:48

det var så lidt. Håber du finder ud af noget.