/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Xvid til Divx converter
Fra : nipmads
Vist : 679 gange
150 point
Dato : 04-11-03 19:33

Hejsa,

Jeg er den lykkelige ejer af en Kiss DP-500 DVD afspiller, som afspiller bl.a. Divx... jeg har netop fået en film i det såkaldt Xvid format.. med det resultat at jeg ikke kan afspille det på min afspiller.

ER der nogen der ved om man kan lave en film i xvid format til divx format?

mvh
Nipmads

Kommentar
Fra : resten

Dato : 04-11-03 19:36
Accepteret svar
Fra : erikjuul

Modtaget 160 point
Dato : 04-11-03 19:38

Programmet her kan konvertere mellem formaterne.

http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=3

Kommentar
Fra : resten

Dato : 04-11-03 19:39

Upss fik ikke læst dit spørgsmål helt sorry :|

Men hvorfor ændre xvid til dvix da xvid formatet er en nyer udgave og bedre ripning end dvix.

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 04-11-03 20:03

ja, se, grunden er at jeg bruger en DVD afspiller, med Divx support...

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 04-11-03 23:22

Jeg har også lige fået en magen til,og havde samme problem,så opdaterede jeg den med den nyeste firmware,og det løste mit problem,opdateringen kan hentes her:http://www.kiss-technology.com/?p=hot_news&v=users
du skal hente den som hedder pal,og brænde den som en image fil,og så er det bare at sætte skiven i maskinen,og lad den gøre sit arbejde.
Jeg håber dette kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 05-11-03 00:10

ja, jeg har den nyeste opdatering (2.7.4) men den er ikke go, siger at codecet er forkert.

har prøvet det andet program der , som erikjuul skrev, men uden held dog! den lavede en bare halvtreds procent mindre, og mega dårlig kvalitet, og uden lyd...

det eneste der skal ske er at konvertere fra Xvid til Divx, bibeholde lyd og det hele...

Godkendelse af svar
Fra : nipmads

Dato : 10-11-03 20:50

Tak for svaret erikjuul.