/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Efterlysning
Fra : J.Oe
Vist : 345 gange
60 point
Dato : 03-11-03 09:17

Jeg efterlyser oplysninger om Cecilie Nielsen , mor til Hans Peder Nielsen , født Sct .Knuds sogn 26/6 1859, Forældre :Snedkersvend hans Nielsen og Cecilie Nielsen ,38 år Grønnegaarden?

J.Oe

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-11-03 10:49

Er det denne Hans Peder Nielsen fra odense du søger efter?

Senta

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

HANS PEDER NIELSEN
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 12 APR 1859

Christening: 26 JUN 1859 Sankt Knud, Odense, Odense, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: HANS NIELSEN Family
Mother: CECILIE NIELSEN

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C204737 1853 - 1864 0050340 Film NONE

Sheet: 00

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 03-11-03 19:35

Du kan også se scannede kopier af Sct. Knuds kirkebøger (fra Odense)
på:
www.arkivalieronline.dk
Du skal bare installere den foreslåede TIFF-plug-in (gratis) for at kunne læse siderne.
Sct. Knuds kirkebøg indeholder mange sider, så det kan tage sin tid at finde dåben i 1859.
Måske kan du også finde forældrenes vielse (hvis de er viet der) og evt. søskende.
Det er bare at klø på.

Der findes (fandtes?) også et Grønnegården i Odense, så det kunne jo godt være Odense.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : J.Oe

Dato : 04-11-03 09:03

Det er Cecile Nielsen jeg søger, jeg har set efter vielse i Odense, men ikke fundet noget.
Der er søskende ,men det er med en anden kone, jeg har ikke fundet Cecilie Nielsen død i Odense .
J.Oe

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-11-03 19:59

Er det ikke din Ane Cidsel Marie Mathiasen?
Senta
Samtlige personer i husstanden

Odense, Bjerge, Kølstrup, Hundslev By, , Et Huus med Jord, 196, FT-1860
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Nielsen, 27, Gift, Huusmand, Wæver, Dalby,Odense Amt
Cidsel Marie Mathiasen, 26, Gift, Hans Kone, , Viby,Odense Amt
Niels Peder Nielsen, 1, Ugift, Deres Søn, , Kølstrup
Niels Jensen, 49, Gift, Huusfaderens Forældre, Huusfaderens Forældre, Mesinge,Odense Amt
Maren Andersen, 54, Gift, Huusfaderens Forældre, Huusfaderens Forældre, Stubberup,Odense Amt

Kommentar
Fra : J.Oe

Dato : 05-11-03 08:37

Senta.
nej det er ikke min ane,Hans Nielsens far hedder Niels Jørgensen , moderen Kirsten Larsdatter,og er fra Søndersø.Tak for svaret.
J.Oe

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-11-03 11:10

Jeg fandt Hans Peder Nielsen i kirkebogen fra Odense online , prøv at se på de der stod fadder til Hans Peder Nielsen, det kan være en ledetråd til hvor CECILIE NIELSEN kommer fra.
Ved du hvornår Hans Nielsen gifter sig igen og hvor, det er måske også en ledetråd.'

Jeg tog samtidig et tjek på døde kvinder Sct .Knuds sogn uden resultat.
Senta