/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
privatøkonimi
Fra : gal
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 30-10-03 21:36

er der nogen der ved hvormeget gennemsnitdanskeren har til rådighed i måneden når alt er betalt,?
hvor meget mener bankerne og kreditforeningerne at man skal have til rådighed når man er et par med to børn

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-10-03 23:43
Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 31-10-03 00:10

I skal have ca. kr. 11.000 tilbage , når alle faste udgifter er betalt. Dette er absolut minimum, der "forlanges" - i virkeligheden kunne I måske leve for kr. 8.000,00.
mvh Birgit

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 31-10-03 10:28

Prøv at se på Forbrugernes Hus

http://www.fi.dk/oekonomi/husholdningsoekonomi/

Der kan du læse en del gode råd, og bla. se hvor meget de har målt sig frem til udfra forskellige forudsætninger. Som Birgit/godtraad skriver, er det gennemsnitstal - nogle bruger meget mere, andre meget mindre.

Lau

Kommentar
Fra : kaos1

Dato : 23-11-03 16:13

Med henblik på bankerne og kreditforeninger kan jeg hjælpe. Idag er det mest typisk at blive godkendt af både bank i kreditforening i din egen bank. Afhængig af hvilken bank du benytter kreditvurderes der forskelligt. Nogle banker har faste retningslinier for, hvor stort rådighedsbeløb man skal have. Nogle steder siger man 3.000 kr. pr. voksen og det halve pr. barn. I jeres tilfælle 9.000 kr. mdl.
Andre banker, fx. Nordea tager - efter min mening - mere retvisende udgangspunkt i, hvad familen har været vant til at leve for kontra fremtidigt rådighedsbeløb. Har I fx. været vant til at leve for et rådighedsbeløb på 15.000 kr., vil man måske synes, at det er en stor nedgang, da det kan være svært at lægge forbrugsvaner om. I bør derfor finde ud af, hvor mange penge I selv mener at skulle bruge - og herefter tale med banken om dette er rimeligt. Held og lykke.

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 09-02-04 17:53

Jeg vil give kaos1 ret. 6000 for et par og 1500 pr barn. Altså i jeres tilfælde 9000. Nogle pengeinstitutter siger endda 5000 for et par og 1500 pr barn... Enlige skal nemlig have ca. 3000, og så regner man med at man bruger mindre pr mand hvis man er et par, lidt ulogisk, men det må de jo om...

Hilsen MathildeP