/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
salg af lejlighed - hvor lang tid går de~
Fra : burt28
Vist : 812 gange
100 point
Dato : 30-10-03 17:02

hej
har solgt min afdødes mors lejlighed pr. 01-10-2003. De fik lov til at overtage lejligheden 14 dage før denne dato
da de også havde solgt pr. 01-10-2003. nu skriver vi jo snart 01-11-03 , ved nogen mon hvor lang tid der går før man ser
nogen penge ...

burt28

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-03 17:45

Det skulle da meget gerne fremgå at de papirer, som sælger/køber har underskrevet.

mvh ans

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-10-03 18:24

Frem med papirerne, som ans så rigtigt skriver. Der står det. Derefter fat i din advokat (for du har vel haft hjælp af en sådan?).

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 30-10-03 18:25

Forhåbentlig, har du haft en advokat med til at ordne handelen. Så vil det fremgå af de papirer der er udfærdiget i forbindelse med handelen.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-03 18:33

Under alle omstændigheder skal der udfærdiges en slutseddel. Men her er jo tale om et dødsbo. Måske er pengene indbetalt, men boopgørelsen ikke er færdig endnu. Det fremår jo ikke af spørgsmålet.
Burt28 kunne du ikke give lidt flere oplysninger!

mvh ans

Accepteret svar
Fra : laukjaersgaard

Modtaget 100 point
Dato : 31-10-03 10:20

Almindeligvis bliver udbetalingen sat ind på en spærret konto og først frigivet når skødet er tinglyst uden "alvorlige" anmærkninger, resten af beløbet afhænger af om sælger hjemtager et ejerskiftelån eller om køber betaler kontant. Ved ejerskiftelån kan beløbet udbetales næsten øjeblikkeligt, dog med forbehold for at tinglysningen skrider igennem. Ved kontanthandel gælder samme regel som med udbetalingen.

Og så kan enhver "nem" ejendomshandel forplumres af hvem som helst, og der kan stå andre regler i papirerne.

Lau

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 19-11-03 11:18

Normalt er ekspeditionstiden for tinglysning ca. 4-5 uger i København. Men nu ved jeg jo ikke lige hvor den solgte lejlighed ligger.

Jeg solgte selv min lejlighed pr. 1/10 i Kbh og har først fået pengende frigivet nu.

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 19-11-03 11:18

Normalt er ekspeditionstiden for tinglysning ca. 4-5 uger i København. Men nu ved jeg jo ikke lige hvor den solgte lejlighed ligger.

Jeg solgte selv min lejlighed pr. 1/10 i Kbh og har først fået pengende frigivet nu.

Godkendelse af svar
Fra : burt28

Dato : 05-01-04 21:09

Tak for svaret laukjaersgaard.