/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan; Auto reducering af *.jpg filer ~
Fra : ak
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 29-10-03 22:32

Jeg har en del *.jpg filer som fylder for meget, derfor ønsker jeg at finde et program (eller lave en form for script) som automatisk kan åbne dem og reducere størrelsen på filen (billed) så det er anvendeligt at lægge i billidarkiv på webserver.
Billeder er taget med Digital kamera og fylder typisk 600-1000kB disse ønskes reduceret til ca. 50-100kB

Hilsen
Allan

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-03 22:39

Der findes et Windows powertoy der hedder image resizer der kan klare den slags opgaver

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 29-10-03 22:51

Hvis du har adobe photoshop, tror jeg at du skal læse dette under hjælpen. Using the Batch command (Photoshop)

mvh.
perkh

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-10-03 22:53
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-03 22:53
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-03 22:56
Kommentar
Fra : ak

Dato : 29-10-03 23:06

Tusinde tak for alle de gode svar, da jeg ikke ved hvem jeg skal give de 100 point, vil jeg tage den der var hurtigst til at svare.
Igen tusinde tak, vil straks igang med at installere Image Resizer programmet
Hilsen
Allan

Godkendelse af svar
Fra : ak

Dato : 29-10-03 23:09

Tak for svaret Better_Performance.
Hilsen
Allan