/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
tennerife
Fra : musen21
Vist : 816 gange
50 point
Dato : 26-10-03 18:03

Jeg vil gerne have nogle tips om tennerife hvilken seværdigheder der er man kan se og prisforskellen iforehold til Danmark..
Hvilken ting der er billige at købe der nede i forehold til DK...
håber at nogen kan hjælpe...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-03 18:57

Pappegøjeparken er en stor oplevelse. Den ligger på den nordlige del af øen ved byen "Puerto de la Crus".
Den snedækkede bjergtop "Teide" er er flot at tage på udflugt til.
Prisforskellen er ikke så stor på almindelige varer, men foto/elektronik/ure er lidt billigere.
Dog skal du passe på med at handle i "bazarer" da det ikke altid er den vare du tror det er. Foto/elektronik/ure, så er forretningen "Visanto" et reelt sted at handle.
Tøj og lignende aner jeg ikke noget om.
Gadehandleres "Rolex" til en 50'er bør du kun købe for sjov.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 60 point
Dato : 26-10-03 19:12

ja der er selvfølgelig teide (vulkanen) som emesen nævner..

med hensyn til priser kan du spare penge som emesen siger på elektronik jeg købte et videokamera dernede sidste år..

jeg fik udover kameraet: taske, ekstra batt. to bånd. til 2700,-

herhjemme kostede kameraet 3000 alene. batt. ved jeg ikke hvad koster herhjemme men bånd koster 100,- og tasken ca 5-600 så lidt har jeg da sparet. men kig dig for inden du køber...!!! jeg kunne ha fået modellen større til samme pris hvis jeg lige havde brugt lidt mere tid.. der er stor forskel på de forskellige forretninger..

go tur

mvh

solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 26-10-03 19:16

vil lige tilføje at hvis 21 er din alder og du satser på bare at gå lidt i byen om aftenen så er det nok ikke stedet..!!!

jeg var dernede sidste år og er selv 21.. og jeg var godt nok skuffet jeg er 100% sikker at det var min første og eneste tur til tenerife synes det er lidt en udbrændt ø..!

vi var forresten også ude på en sejltur hvor vi så hvaler det var udemærket..! + vi var i et vandland med delfin-show det var også godt.!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : gurlielse

Dato : 26-10-03 19:19

det sidste først - prisniveauet er ikke meget anderledes end i dk, dog er cigaretter, spiritus, perfume og i en vis udstrækning foto og videooptagere en del billigere.
vi har for 4 uger siden boet en uge playa de las americas og havde en dejlig uge - her er meget rent og alle er søde og venlige.
seværdigheder : største seværdighed er for os bjerget mont teide ca. 3700 m højt - meget imponerende at være oppe i mere end 3500 meters højde (fra 2300 - 3500 m med en lift). området omkring bjerget som er en 'sovende' vulkan er så specielt(nationalpark) at en heldagstur absolut er påkrævet.
øen har et drageblodstræ som er mere end 1000 år gammel, det skal selvfølgdelig også ses.
et besøg i dyreparken oppe ved santa cruis er også meget spændende og interessant - både for børn og dyreelskere.
en tur til naboøen la gomera er absolut anbefalelsesværdigt - her finder du mere end 40 forskellige plantearter som har deres oprindelse på denne ø.
vi har rejst meget, været på gran canaria, lanserote og la palma og sammen med de to sidste er tenerife absolut værd at besøge igen.

knus gurli
der er også en hel masse traditionelle atraktioner, så som vandland, fuglepark o. lign.

så er der alle de traditionelle serværdigheder

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-10-03 19:46

Lige en ting man også skal være opmærksom på er klimaet.

Nordøen er den mest frodige på grund af teide, hvor sydøen er den varmeste, men også den goldeste, dvs. der er ikke så grønt på sydøen.

Ud over elektronik (man man skal passe morderlig på hvor man køber det) kan man med fordel købe alle lædervarer som også er billige.

Men selv om de canariske øer er frihandelsområde, kende de handlende efterhånden hvad turisterne gerne vil betale, så de er ikke så billige mere som der har været.

En god ide er at prutte om prisen der hvor man kan, men selv om man syntes det er et billigt køb, står der med garanti og griner af een når man er gået.

Jeg kan varmt anbefale hvad andre her har skrevet dog efter min mening teide og la gomera som noget man skal opleve.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : als

Dato : 27-10-03 02:51

Og så pas lige på dem med time-share. De kaprer dig på gaden. Du trækker et lod og nej tænk sig du var den heldige vinder af hovedpræmien. Pas lige på der. Ikke tage med dem. Du får hurtig skrevet under når champagnen risler. Men ellers er Tenerife en dejlig ø. Jeg mener ikke den er udbrændt, heller ikke for de helt unge. Min datter på 17 er vild med tenerife. Det gælder bare om at finde de rigtige steder.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-10-03 10:23

>als

Som als rigtig beskriver, er der meget stor aktivitet på dette område. Da jeg var dernede gik de heldigvis fortrinsvis efter tyskere, men man kan ikke advare nok mod disse svindlere.

Jeg svarede dem blot "my ikke forstå", så "gad" de tilsyneladende ikke mere at have med mig at gøre.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-10-03 19:52

Ja det er jo rigtigt - timeshare er absolut en ikke seværdighed.
Mange har brændt nallerne, og deres krav bagefter rækker helt til Danmark.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : musen21

Dato : 28-10-03 16:56

Tak for svaret solgaard. jeg håber at jeg husker dine råd... kh musen21

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-10-03 17:41

det var så lidt

Du skriver bare hvis der skulle være andet.!

Mvh

Solgaard