/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Cykel, stelnummer
Fra : jbg
Vist : 1921 gange
200 point
Dato : 25-10-03 16:11

Hejsa, jeg har endnu engang fået stjållet min cykel.
Denne gang en brugt, fra politiets egne aktioner. Men forsikringen udbetales på baggrund af cyklens alder fra ny, hvordan finder jeg denne?
Er det muligt ud fra Stelnummer? Jeg ved ikke hvor den er købt oprindeligt!
HÆLP!!!!
MVH JBG

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 25-10-03 16:49

Tvivler meget på at forsikrings selskabet vil betale for en cykel de efter al sandsynlighed har betalt til en gang. Så kunne de jo i princippet blive ved med at skyde penge efter den samme cykel. Iøvrigt skal du have papirer på cyklen for at få udbetalt erstatning.

Med venlig hilsen Rasmus

NB i bedste fald kan du få den tilbage gratis på politiets aktion, hvis du skulle være så heldig at den havner der igen :)

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 25-10-03 16:53

Jeg har års tallene for flg stel initialer
I=1981
N= 82
T= 83
R= 84
D= 85
U= 86
C= 87
E= 88
S= 1989 Det er det første bogstav i stl nr der viser årstallet,hvis dit nr har et andet bogstav er den enten fra før 1980 eller efter 1989,men det ved de på forsikringen
Mvh Ole

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-03 16:56

Hvis du har stelnummeret samt "mærke" på cyklen kan importøren/fabrikken oplyse om produktionsår.

mvh ans

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 25-10-03 17:00

Til rkl
Selvfølgelig har jeg en kvitering. Men den er fra politiet og oplyser ikke oprindelig købsdato.

Stelnummeret starter med P, nogle der ved hvilke år det er?

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 25-10-03 17:50

Prøv at kigge på denne side, her kan du bl.a. efterlyse din cylel.
http://www.cykeltyv.dk/indryk1.php

Jeg tror desværre ikke du kan få den erstattet ved dit forsikringsselskab.
En cykel falder med 2o% (mener jeg det er) for hvert år. Og hvis du kan,
så er det kun indenfor det 1. år, for en ny cykel, at man kan få erstatning
så man kan købe en ny magen til.

Håber du kan bruge dette til noget.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-10-03 17:58

Mange forsikringsselskaber, betaler intet hvis den er over 5 år, og er du sikker på der ikke er selvrisiko, så det slet ikke kan betale sig at anmelde det.
Men ellers vil en del forsikringsselskaber godkende din anslåede vurdering af værdi/årstal.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 25-10-03 19:23

Hvorfor ikke bare spørge forsikrings selskabet??De kan fortælle dig købsdato og tidspunkt.
Mvh Ole
www.ofabike.dk

Accepteret svar
Fra : gch123

Modtaget 200 point
Dato : 01-11-03 09:05

På denne side kan du hvilket årtal P er fra
http://www.geocities.com/veteransjov/stelnummer.html
MVH
GCH

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 12:24

Spørgsmålet har stået længe, og du bedes lukke det, ved at give point til den der kom nærmest svaret, uanset om du mener at dit spørgsmål er besvaret.
Du giver point ved at trykke accepter som står til højre ud for kommentar.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jbg

Dato : 07-01-04 22:48

Lige det jeg søgte, undskyld det har taget så længe
Tak for svaret gch123.