/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Icon forsvinder fra taskbar i XP pro
Fra : golfine
Vist : 763 gange
100 point
Dato : 25-10-03 14:15

Hej
Mit højtaler icon forsvinder fra taskbaren
ved genstart, så jeg skal ind i controlpanel
for at sætte det op hver gang.
Hvad mon er galt..??
/Allan

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-10-03 16:42

Hejsa Allan
Højreklik på proceslinjen-vælg egenskaber
Prøv at sætte et flueben,ned hvor der står skjul inaktive iconer
Så har du muglighed for at klikke på den der hedder tilpas
Herinde finder lydicon-her trykker du der ude til højre hvor der står-skjul når inaktiv
Her kommer så et rullevindue frem-og her finder du vis altid-klik på ok
Så går du tilbage igen-og fjerne fluebenet igen-men du bestemmer selv om den skal være der eller ej
Klik på andvend og ok

Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-10-03 16:48

Jeg prøve lige igen uden stavefejl-tror jeg nok

Hejsa Allan
Højreklik på proceslinjen-vælg egenskaber
Prøv at sætte et flueben,der hvor der står skjul inaktive iconer
Så har du mulighed for at klikke på den der hedder tilpas
Herinde finder du dit lydicon-her trykker du ude til højre hvor der står-skjul når inaktiv
Her kommer så et rullevindue frem-og her finder du den der hedder vis altid-klik på ok
Så går du tilbage igen-og fjerne fluebenet igen-men du bestemmer selv om den skal være der eller ej
Klik på anvend og ok

Mvh Brian

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 25-10-03 17:20

Tak Brian

Der er præsis det jeg har prøvet, altid vis osv. men lydiconet er væk igen efter genstart.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-10-03 17:29

Hejsa igen

Prøv at fjerne fluebenet der hvor der står der hvor der står skjul inaktive iconer.

Ellers så prøv.
Gå ind i dit kontrolpanel-klik på lyde og lydenheder
Sæt flueben i vis ikonet lydstjyrke på proceslinjen
Klik på anvend og ok
Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-10-03 17:35

Tillæg
Det går godt med min stavning idag
"Prøv at fjerne fluebenet der hvor der står skjul inaktive iconer."

Prøv lige at se om din proceslinje er låst
højreklik på proceslinjen-og fjern fluebenet fra lås proceslinjen.

Brian

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 25-10-03 17:39

Hej igen Brian
Alt er sat op som det skal være, andre programmers iconer bliver der, bare ikke lydiconet !!!
surt..

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-10-03 17:51

Min er sat op på følgende måde-og mit lydicon er der fast

Inde under tilpas-er min lyd sat til-skjul som inaktiv
Så prøv det-i stedet for vis altid
bagefter fjerner du fluebenet under proceslinjens egenskaber forneden-der hvor der står-skjul inaktive iconer

Brian

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 25-10-03 18:13

Hej igen
Nej det virker bare ikke, jeg syntes alt er afprøvet, så jeg må vist ud og købe et tastatur med
lydregulering, men tak for hjælpen
/Allan

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-10-03 18:48

Hejsa Allan

Jeg syntes det lyder mærkelig-du har fået de fremgangsmåder du skal bruge.
så du kan vel lige så godt lukke spørgsmålet
oven over hver kommentar oppe til højre-står der acepter som svar-der skal du bare klikke-så bliver spørgsmålet lukket
PS-Kan du ikke skrue op og ned på dine PC højtaler-det er da meget nemmere??

Mvh Brian

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 25-10-03 19:04

Hallo
Det drejer sig ikke om fremgangsmåder DEM kender jeg godt, men de virker ikke, det er jo derfor jeg spørger her ikke ?
så alt hvad du har forsøgt at forklare er der ikke noget nyt i for mig, men det kunne jo være der var andre der kunne hjælpe,
så skal vi ikke lade den stå der !!!
/Allan

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-03 19:13

http://devhood.com/messages/message_view-2.aspx?thread_id=6997¤t=last her er der nogle løsnings forslag desværre kun på engelsk!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-10-03 19:16

Hejsa igen

Undskyld jeg overhovedet forsøger at hjælpe dig,når du aligevel kender alle fremgangsmåder,som jeg har nævnt.
som også desværre er den eneste måde at få lydikonet til at være fast på proceslinjen.
enten gør du ikke som jeg har beskrevet-ellers så er du meget stædig.

Så selfølgelig skal du bare lade spørgsmålet stå-det kunne jo være der kom en mirakelmager forbi,hvem ved
og husk lige på at vi alle er herinde for at forsøge at hjælpe så godt vi kan.

jeg skal nok lade være med at forsøge at hjælpe dig en anden gang.

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 25-10-03 19:39

Ja ja det nemmeste er jo at blive sur, jeg var ikke klar over at du var den altvidende her inde,
men den er fiset ind.
Så jeg roder videre på en løsning, tak for nu Brain.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-10-03 19:48

Jeg er sku ikke sur og heller ikke alvidende.

Men når man nu forsøger at hjælpe dig så kan du godt svare ordenlig istedet for sådan som du skriver i din kommentar kl 19.04.

Jamen jeg glæder mig da til du finder løsningen på proplemet

Godkendelse af svar
Fra : golfine

Dato : 26-10-03 09:28

Tak for svaret tedd.
Godt at se det ikke kun var mig der havde problemet, Systray i opstart var løsningen her.
/Allan

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-10-03 09:32

Godmorgen Allan

Kan du ikke lige skrive løsningen her ?
hvad mener du med-Systray i opstart var løsningen her?

brian

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 26-10-03 09:46

Morn Brian

for the sound icon, i think u can go into msconfig>>startup and select SysTray. SysTray should be the program controlling whether u want to so the icon or not (or whether the sound will start with windows). If its not there, u can add it to the registry in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run or HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. I have icq but i never had this problem...hope this helps!
eller:

I have the same problem with windows xp. microsoft does not give a damn to fix the problem, so i did some research and found that if your voulme control icon dissapears every time you restart, eventhough the "place icon in...." box is checked and all that crap. The fix that i have found is to add a link to the startup folder to systray.exe to see if this is your problem, reboot, then goto run... and type systray.exe and see if it appears. if you have any further questions please feel free to e-mail me at j_strel@hotmail.com

Men du kan jo selv læse forslagene under linken fra Tedd:
http://devhood.com/messages/message_view-2.aspx?thread_id=6997¤t=last

/Allan